2014 Vasario 21

Praėjusiais metais prie skirstomųjų tinklų prijungtas rekordinis elektrinių skaičius

veidas.lt


Per 2013 m. prie elektros skirstymo bendrovės AB LESTO tinklų prijungta beveik 1700 naujų elektrinių – tai 5 kartus daugiau nei prieš metus ir net 46 kartus daugiau nei 2011 m. Toliau didėja ir naujų elektros energijos vartotojų skaičius – pernai LESTO prijungė beveik 21 tūkst. naujų vartotojų objektų, 13,9 proc. daugiau nei prieš metus.

Didžiąją dalį (1646 objektai) visų naujai prijungtų elektrinių sudarė saulės jėgainės – instaliuota maksimali jų galia sudaro 55,6 megavato (MW). Taip pat pernai prijungta 40 vėjo jėgainių, kurių bendra instaliuota galia sudaro 7,3 MW, ir 7 biomasės elektrinės – jų galia sudaro 4,19 MW.

„Saulės elektrinių plėtotojai praėjusių metų pradžioje skubėjo pasinaudoti itin palankiu buvusiu teisiniu reglamentavimu, užtikrinusiu galimybę gauti palankius elektros energijos supirkimo tarifus. Šiais metais rinkoje tikimės mažesnio aktyvumo, naujų elektrinių prijungimo projektų apimtys sumažėjo“, – teigia Valdas Bancevičius, LESTO Tinklo plėtros departamento direktorius.

Didėjantis šalies ekonominis aktyvumas augina naujųjų vartotojų prijungimo projektų skaičių. Per 2013 m. LESTO prie skirstomųjų tinklų prijungė 20 649 naujųjų vartotojų objektus – 13,9 proc. daugiau nei 2012 m., kuomet prijungta 18 130 naujų vartotojų objektų. Naujų vartotojų prijungtų objektų leistinoji naudoti galia sudarė 297,4 MW – tai 25,6 proc. daugiau nei 2012 m., kuomet leistinoji naudoti galia sudarė 236,8 MW.

„Augant darbų apimtims LESTO toliau paprastina elektros vartotojų prijungimo procedūras, kad jos būtų kiek įmanoma aiškesnės ir lengviau įvykdomos. Nuo šių metų pradžios naujiesiems vartotojams teikiamos daug aiškesnės ir paprastesnės prijungimo sąlygos – dokumente ne tik konkrečiai įvardijama, kokius veiksmus turi atlikti klientas, norėdamas prisijungti prie skirstomojo tinklo, bet taip pat nurodoma papildomos informacijos, reikalingos naujajam vartotojui, šaltiniai“, – teigia V. Bancevičius.

Naujieji vartotojai nuo 2013 m. formalumus gali tvarkyti internetu atnaujintoje LESTO klientų savitarnos svetainėje www.manoelektra.lt – pateikti paraišką naujojo vartotojo įrenginių prijungimui ar esamos galios padidinimui / sumažinimui, patikimumo kategorijos keitimui ar kitus reikalingus dokumentus, stebėti prijungimo eigą, kol visi reikiami darbai ir formalumai bus baigti.

„Atkreipiame dėmesį, kad planuodami naujus projektus ir investicijas komerciniai klientai turėtų iš anksto suplanuoti naujo objekto vidaus elektros tinklo įrengimą taip, kad LESTO įrengus skirstomojo tinklo dalį, būtų galima objektą iš karto prijungti prie tinklo. Kitu atveju, jei naujasis vartotojas per 30 dienų neprisijungs prie įrengtų LESTO tinklų, teisės aktai numato galimybę reikalauti įrengtos galios mokesčio“, – teigia V. Bancevičius.

Darbų praktika rodo, kad dažniausiai naujiesiems vartotojams jungiantis prie tinklo nesklandumų atsiranda projektavimo metu, kai būtina nustatyti servitutus  ir  gauti kitų žemės sklypų savininkų sutikimus įrengti naujus ar rekonstruoti buvusius tinklo įrenginius jų žemės sklypuose. Nesklandumų kyla ir dėl nepakankamos vartotojų pasirinktų projektuotojų kompetencijos, netvarkingo klientų vidaus elektros tinklo įrengimo. LESTO klientų elektros įrenginius prijungia tik tada, kai klientai yra tinkamai įsirengę jiems priklausančių objektų vidaus elektros tinklus.

„Siekiame, kad visi projektai vyktų kuo sklandžiau, todėl, planuojant elektros įvedimo projektus, reikia iš anksto turėti omenyje, kad tam gali prieštarauti kaimynai – klientai juos turėtų įspėti iš anksto. Kadangi būna atvejų, kad apie naujojo vartotojo planus nežinantys kaimynai nesutinka, kad per jų sklypus būtų tiesiami kabeliai“, – primena V. Bancevičius.

LESTO, siekdama sudaryti galimybes vartotojams greičiau įgyvendinti leistinosios naudoti galios didinimo projektus, įgyvendino vidinių procesų pakeitimus, kurie suteikia galimybę esamam buitiniam vartotojui padidinti galią neatvykus į LESTO klientų aptarnavimo centrus – pakanka paskambinti trumpuoju klientų aptarnavimo telefonu 1802. Verslo klientams telefonu 1802 teikiamos išsamios konsultacijos, susijusios su naujo vartotojo prijungimo procesu.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...