2011 Gruodžio 03

Prabangos prekių kainos pasaulyje nesustabdomai auga

veidas.lt


Prognozuojama, kad šiemet turtuoliai visame pasaulyje prabangos prekėms išleis 265 mlrd. JAV dolerių. Tai 10 proc. daugiau nei pernai. Ir visai nesvarbu, kad viso pasaulio ekonomika dabar išgyvena gana juodą periodą.

Turtingų žmonių įpročių mėgautis prabangiais pirkiniais nepajėgia pakeisti niekas – nei krizės, nei turtų susitraukimas, nei kylančios tokių prekių kainos. Pasaulinė verslo konsultacijų kompanija „Bain & Company“ skelbia pribloškiančius naujausios apklausos rezultatus, kurie rodo, jog prabangos prekių pardavimas visame pasaulyje šiemet augs 10 proc. ir pasieks rekordinius 265 mlrd. JAV dolerių.
Taip nutiks esą todėl, kad nepriklausomai nuo valstybių ekonominės padėties, prabangos prekių paklausa pasaulyje ne tik nemažėja, bet netgi nuolat auga.
„Noras išlaidavimas turtuoliams niekaip nesusijęs su bendra ekonomine situacija“, – konstatuoja verslo analitikė iš Milano Claudia D’Arpizio, pridurdama, kad neregėtai daug pinigų šiuo metu pasaulyje išleidžiama ne būtiniausioms prekėms įsigyti, o kaip tik prabangiems prekių ženklams. „Taip, gaminiai vis dar svarbūs, tačiau jų gamintojai tapo daug svarbesni“, – tendencijas apžvelgia ekspertai.
Beje, didžiausias prabangių prekių paklausos augimas laukiamas Azijoje, – čia jis, kaip prognozuojama, sieks 16,5 proc. Sunkiausiai prekyba prabangiais daikčiukais rutuliojasi Japonijoje ir Europoje, bet ir čia ji augs atitinkamai 1,75 proc. ir 3,75 proc. Čia svarbu pažymėti ir tai, kad nepaisant mažiausio paklausos augimo, Japonija vis dar yra antra didžiausia prabangos prekių rinka pasaulyje ir tik nedaug atsilieka nuo lyderės – Jungtinių Amerikos Valstijų.
Naujausia pasiturinčių amerikiečių, kurių pajamos viršijo 100 tūkst. JAV dolerių per metus ir kurie sudaro apie 10 proc. JAV gyventojų, apklausa liudija, kad jų išlaidos prabangos prekėms šiais metais turėtų padidėti 26,2 mlrd. JAV dolerių, t.y. beveik dvigubai viršyti pastarųjų trejų metų augimą.
„American Express Publishing and Harrison Group“ atlikta apklausa atskleidė, kad per metus prabangos prekėms kiekvienas turtingas amerikietis skiria apie 10 proc. savo išlaidų. 15 proc. jų šias išlaidas šiemet ketina didinti, nors net 70 proc. apklausoje dalyvavusių turtingų amerikiečių tiki, kad jų šalis vis dar nepakilusi iš nuosmukio.

Išlaidauja ir batams, ir automobiliams

Ką gi pastaruoju metu perka turtingiausieji ir kurios prabangos prekės šiemet populiariausios? Pasak rinkos analitikų, kai kurių prabangos prekių paklausa, ypač prabangių drabužių, aksesuarų, gaminių iš odos, juvelyrikos, laikrodžių, kvepalų, prabangios kosmetikos, šiemet augo itin ženkliai, tad ir jų kaina šiemet išaugo 10–20 proc.
Gal tik prabangių automobilių, kurių kaina prasideda nuo 200 tūkst. JAV dol., įsigyjama panašiai kaip ir visada – jų paklausa yra stabiliausia tarp visų prabangos prekių. Tiesa, tokių automobilių kaina šiek tiek auga dėl to, kad tobulėja, modernėja technologijos ir didėja turtuolių jiems keliami reikalavimai.
Paklausiausi tarp prabangos prekių šiuo metu yra išskirtiniai technologijų laimėjimai, pradedant prabangiais pažangiais išmaniaisiais telefonais, kurių kaina gali siekti iki 20 tūkst. JAV dol., baigiant išskirtiniais nešiojamaisiais kompiuteriais, kurie kartais pagaminami pagal specialų turtingo ir įnoringo kliento užsakymą.
O kalbant apie populiariausius prabangių prekių ženklus, šiuo metu kiekvienoje prekių grupėje yra savas lyderis. Prabangių drabužių rinkoje pasaulinis lyderis šiuo metu yra „Louis Vuitton“ mados namai, aksesuarų rinkoje pirmauja „Hermes“. Papuošalus turtuoliai mieliausiai perka iš „Tiffany & Co“ rankų, o populiariausias prabangių laikrodžių gamintojas visame pasaulyje jau ne pirmus metus yra „Rolex“.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...