2013 Liepos 18

Artūras Zuokas

“Pakeista Vilniaus miesto viešojo transporto sistema”

veidas.lt


Į “Veido” klausimus atsako Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas

VEIDAS: Kodėl prireikė keisti Vilniaus miesto viešojo transporto sistemą?
A.Z.: Vyraujanti sudėtinga viešojo transporto finansinė būklė neleido gerinti susisiekimo kokybės. Pertvarka vykdoma siekiant optimizuoti viešojo transporto sistemą, padaryti ją greitesnę, patogesnę ir modernesnę. Siekiame, kad viešasis transportas taptų patogiausia susisiekimo priemone Vilniaus mieste.
Ruošiantis pačiai pertvarkai nuo 2008 m. atliktas milžiniškas darbas. Parengtas naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas, prie kurio rengimo prisidėjo ir ekspertai iš Prancūzijos.
VEIDAS: Kiek nuo 2011 m. liepos 1 d. iki 2013 m. liepos 1 d. padidėjo Vilniaus miesto skola?
A.Z.: 2011 m. liepos 1 d. savivaldybės skola buvo 860 mln. Lt, o šių metų birželio 1 d. – apie 1,1 mlrd. Lt. Pagrindinės jos didėjimo priežastys: Vilniaus miesto savivaldybės taryba gavo apmokėti 2010–2011 m. bankams parduotus įmonių įsiskolinimus, apmokėti skolas įmonėms už 2010–2011 m. laikotarpį – apie 50 mln. Lt. Antra priežastis – praėjusi Vyriausybė Vilniaus biudžetą sumažino 2,6 proc. Trečia – dėl pakeistų įstatymų Vilnius už 2013 m. negavo 32 mln. Lt planuoto NT mokesčio.
VEIDAS: Kiek skolų šiandien turi UAB “Vilniaus viešasis transportas”? Kaip susidarė ši skola?
A.Z.: 2011 m. pradžioje bendras įsiskolinimo lygis buvo 183 mln. Lt. O šių metų gegužės 31 d. įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ skola įvairiems kreditoriams siekė 11,6 mln. Lt. Ji sumažėjo daugiau nei 70 mln. Lt. Ši skola susidarė per keletą metų, esant nepakankamam finansavimui.
VEIDAS: Vieno Vilniaus I autoparko patalpose renkamo lietuviško troleibuso “Amber” kaina siekia nuo 720 iki 750 tūkst. Lt, vienas šiuolaikiškas suspaustomis dujomis varomas autobusas kainuoja irgi nuo 600 iki 750 tūkst. Lt. Bet, kaip rodo Lozanoje atlikti tyrimai, šiuolaikinių elektros (taigi troleibusų) variklių naudingumo koeficientas siekia 90 proc. ir daugiau, o naujausių technologijų dyzelinių variklių neviršija 50 proc. Kodėl Vilniuje vis dėlto pasirinkti autobusai ir linkstama atsisakyti troleibusų?
A.Z.: Jūsų minimi elektrinio ir dyzelinio variklio naudingumo koeficientai teisingi, bet jūs neatsižvelgiate į troleibusų tinklo infrastruktūrai reikalingas išlaidas – vien kasmetinei priežiūrai įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ turi skirti 3 mln. Lt.
Be to, jeigu kalbame apie maršrutų trasų keitimą – su troleibusais to negalima atlikti pigiai. Pvz., naujos 6 km linijos darbai nuo Pramogų arenos iki Santariškių, specialistų skaičiavimais, kainuotų apie 42 mln. Lt. Šios troleibusų tinklo infrastruktūros ypatybės negalima neįtraukti analizuojant pačios transporto priemonės naudingumą. Ir dar svarbu, kad Vilniaus troleibusų tinklas nugyventas ir reikalauja kapitalinių investicijų atnaujinimui. Be to, pasaulis pereina prie elektrinių autobusų, kurių pagrindas – baterijos ir jiems nereikalingas kontaktinis tinklas. Kitaip tariant, ateityje visas Vilniaus transportas bus troleibusai, tik be “ūsų”.
VEIDAS: Buvęs jūsų partijos kolega, teisingumo eksministras, pasėjo įtarimų, neva troleibusai naikinami, nes autobusus Vilniaus miestui pardavusi įmonė finansiškai remia su Vilniaus meru A.Zuoku artimai susijusią viešąją įstaigą. Kaip tai pakomentuotumėte?
A.Z.: Remigijus Šimašius kalba apie autobusų pirkimą, vykusį prieš septynerius metus, o tas pirkimas neturi nieko bendro su dabar, po septynerių metų, vykdomu viešojo transporto optimizavimu. Jeigu būtų kažkokių korupcijos atvejų, specialiosios tarnybos juos seniai būtų nustačiusios.
VEIDAS: Kiek troleibusų vairuotojų nenori persikvalifikuoti? Ir kiek jų liks be darbo? Kiek padidės nedarbas dėl troleibusų parko sunaikinimo ir kiek išaugs našta valstybei?
A.Z.: Šiuo metu D kategorijos vairuotojų pažymėjimus turi jau 25 troleibusų vairuotojai, dar 25 juos turės iki rugpjūčio, likę 25 – iki rugsėjo. Taigi būsime perkvalifikavę 75 troleibusų vairuotojus. Vėliau darysime tą patį, jei troleibusų vairuotojų poreikis mažės. O šiaip darbuotojų mažinti šiuo metu neplanuojame.
VEIDAS: Kiek troleibusų meistrų, jei ir toliau būtų gaminami “Amber” troleibusai, turėtų darbo? Kiek būtų sukuriama pridėtinės vertės? Kiek naudos iš to būtų miestui ir valstybei?
A.Z.: Visi – tiek troleibusų dirbtuvių meistrai, tiek šaltkalviai darbo turi. Jų skaičiaus mažinti neplanuojama. Jie sukuria tą pačią pridėtinę vertę, kaip ir iki „Vilniaus autobusų“ ir „Vilniaus troleibusų“ sujungimo.
O surinkti minėti du “Amber” troleibusai tebuvo epizodinis ir trumpalaikis projektas, jokios įtakos darbuotojų apkrovai jis neturėjo.
VEIDAS: Kiek naujų autobusų Vilniaus savivaldybė įsigijo ir kiek planuoja įsigyti artimiausiu metu?
A.Z.: Vilniaus viešojo transporto parką planuojame papildyti 59 naujais autobusais: kovo mėnesį į Vilniaus gatves jau išriedėjo 18 naujų autobusų, metų pabaigoje turėsime dar 19 naujų transporto priemonių, o kitų metų pradžioje į sostinės gatves išvažiuos dar 22 nauji autobusai.
VEIDAS: Ar naujieji autobusai yra su kondicionieriais?
A.Z.: Šis projektas finansuojamas ES lėšomis, todėl jam buvo nustatyta maksimali autobuso kaina – 750 tūkst. Lt. Dėl to kondicionierių ir negalėjome įsigyti, nes jų kaina (vieno – apie 35–40 tūkst. Lt) būtų per daug padidinusi transporto priemonės kainą. Kitos juos turės.
VEIDAS: Kiek kainavo subraižyti gatvėse visuomeninio transporto, tai yra A ir 4+ juostas, skaičiuojant medžiagas, darbą ir visas su tuo susijusias išlaidas?
A.Z.: Šie ženklinimo darbai kainavo apie 350 tūkst. Lt su PVM.
VEIDAS: Kiek kainavo įrengti švieslentes stotelėse? Kodėl jos neveikia? Kada veiks?
A.Z.: Švieslentės įrengtos 2008 m. lapkritį, jų pirkimas ir įrengimas kainavo 962 tūkst. Lt. Tačiau elektros maitinimas buvo susietas su troleibusų tinklu, ši buvo tiekiama nepastoviai, todėl švieslenčių veikimas dažnai strigdavo. Šiuo metu stotelėse baigiami įrengti nauji laikikliai, į visas stoteles privesta elektros energija. Visus darbus rangovas įsipareigojęs baigti liepos mėnesį.
VEIDAS: Tikriausiai sutiksite, kad nuo rugsėjo pirmosios automobilių spūstys Vilniuje padidės kelis kartus. Kaip į tai ketinate reaguoti ir kaip spręsite šia problemą?
A.Z.: Šiuo metu eismas nuolat stebimas: po liepos 1 d. viešojo maršrutinio transporto optimizavimo ir pertvarkų eismo sąlygos Vilniaus miesto gatvėse nepakito.
O spūsčių sprendimo būdų yra daug ir kai kurie jų šiuo metu įgyvendinami. Tai pirmiausia pirmenybės teikimas viešojo maršrutinio transporto eismui. Šis sprendimas leidžia pritraukti keleivių, mažinti automobilių srautą, spūstis.
Neįgyvendinus viešojo maršrutinio transporto optimizavimo planų sudėtinga būtų pritraukti keleivių, o tai tiesiogiai paveiktų nuolat didėjantį automobilių eismo srautą. Ypač svarbu rugsėjo mėnesį į visuomeninį transportą pritraukti jaunimą, kuris atvyksta studijuoti į Vilnių ir nėra tinkamai susipažinęs su Vilniaus miesto eismo sąlygomis.
Antra, atsižvelgdami į eismo srautus taip pat svarstytume galimybę A juostose įvesti galiojimo laiką. Nustatytas laikas informuotų vairuotojus, kuriuo metu bendram srautui draudžiama važiuoti A juostomis.
VEIDAS: Kiek Vilniaus miesto prieigose pastatyta nemokamų automobilių stovėjimo aikštelių (kokio yra visose civilizuotose Europos sostinėse), skirtų iš Vilniaus miesto paribių bei priemiesčių į Vilnių dirbti atvykstantiems gyventojams?
A.Z.: Turime dvi tokias aikšteles: “Parkuok ir važiuok” aikštelės yra prie “Siemens” arenos ir Ukmergės gatvėje. Ateityje planuojama šį tinklą plėtoti.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (8)

  1. negalu ta zuoka negalu ta zuoka rašo:

    Nu baisu skaityte Zuoko uzuomenu del spusciu regulavima.
    Jau dabar kai “nera” masinos pilna ju is ryto ir vakarais kai zmones vazineja is Jeruzales/Baltupai link verkiu g.!
    Sulauksime rugsejo 1 d. ir stovesime. Man kaip i Centra link Oro Uosto nera Autobusai, kaip anksciau buvo Mikruskes 15 ir 100 marsrutas.
    Kaip man vakare vaika paimti is moksleiviu rumai? Kamsciai Kudirkos g. jau buvo baisios ir taip bus toliau, Vien del to kad p. Zuokas galvoje kad daugiau zmoniu naudosis greitaja autobusa ji ne naudos. Daug tevu vazuoja per visa miesta vaikus veztis i mokyklas ir burelius.
    Man jis su savo chebra Janokoniu ir kitu is LESTO ir t.t. atrodo kaip Uspaskich antrasis.

  2. tt tt rašo:

    apie troleibusus eilinį kartą Zuokas meluoja. Troleibusų trasų greitai negalima keisti… O tramvajų galima??? Troleibusų kontaktinis tinklas nėra nugyventas, vėl meluoja. Apie pusė tinklo yra vos kelių metų senumo. Kiek problematiškiau su traukos pastotėmis. Tačiau viso to atnaujinimas nekainuotų milžiniškų lėšų, lyginant su tramvajumi. O iš ES lėšas galima panaudoti. Priešingai, ES nefinansuoja naujų viešojo transporto rūšių įdiegimo, o tik esamų plėtrą.

  3. Tiesiog Tiesiog rašo:

    Zuokai, bėk.
    Nes kartą minkštaširdžių vilniečių kantrybė baigsis,
    o tavo prigeneruotų urbanistinių problemų skaičius kasdien tik didėja.

    Trumpi ir nekondicionuoti greitieji autobusai – nesusipratimas.
    Savivaldybė privalo grąžinti neteisėtai jėga atimtas licenzijas iš mikriukų vairuotojų!

    Gera tt pastaba apie ES finansavimą.

  4. 2010m Šiauliai 2010m Šiauliai rašo:

    Savivaldybėje pristatyta galimybių įrengti Šiauliuose troleibusų linijas studija. Pranešimą skaitė VGTU magistrantė O. Balašova, o optimistiškai nusiteikęs J. Gajauskas tikino, kad pirmoji troleibusų linija Šiauliuose galima jau 2012-aisiais.

    „Pagrindiniai kriterijai įrengiant viešąjį transportą yra ekonominiai. Mažos eksploatacijos ir remonto kainos, minimalus poveikis aplinkai, minimalus aptarnaujančiųjų darbuotojų skaičius, saugus eismas, didelis susisiekimo greitis”

    1 kilometro transporto infrastruktūros įrengimo kaina atsieitų 2,6 mln. litų.

  5. Danuta VTNDPS Danuta VTNDPS rašo:

    Vis kažkas kaltas. O pats? VVT pasodinti „savi“, prokuratūroje – savi, vyriausybė, seimas, prezidente – visi miega, leidžia daryti valstybinėje įmonėje kaip kam patinka. Nakučiui mokama alga (be nežinomu priedų) yra 12240 litų. Ar vertas tokio atlyginimo vadovas, kuris per 10 metų įmonę privedė prie bankroto, darbuotojus laiko vergais? Visur savi. Ką čia besakysi! Net profsąjungą „asmeninę“ yra. Daryk ką nori: meras užmerkia akys, prokuratūra neranda pagrindo pradėti tyrimus, savivaldybės auditas palauks kol atsiras jų „planuose“ tirti – kas gi yra atsitikę kadaise pirmaujančioje TS įmonėje. Vien tik vadovų atlyginimams per metus reikia 1,8 mln. Lt!!! Ar už tokius darbo rezultatus save gerbiantis šeimininkas samdytų tokius darbuotojus? Aišku, kad – Ne! O pas mus „dirba“, imituoja darbą, rūpestį keleiviams ir vis „šeria“ pažadais, kaip prie komunizmo – laukit avinai šviesaus rytojaus. Milžiniški atlyginimai yra tik priedai prie asmeninio vadų biznio. Tad Zuokos aukščiau išdėstytos „grožybės“ kaip visada yra tuščiažodžiavimas, juodas nusišnekėjimas ir daugiau nieko. Audito ataskaitoje iš daugiau nei dešimties lapų už 2006 metus surašyti vien trukumai buvusio vadovo (J. Bagdonavičiaus) darbe. O kaip nubaustas buvo vadovas? Jis dar trys metus tęsė „darbą“ ir tik 2009 m. pabaigoje išėjo iš darbo „savo noru ar šalių susitarimu?“ gavęs 60603 litus išeitinės išmokos. Ar gi taip turi būti teisinėje valstybėje? Ar kas turi teisę taip valdyti visų gyventojų turtą??? Dabar darbuotojams mokami atlyginimai per keletą kartų, nemokamas avansas. Bet Nakutis perka lengvuosius automobilius, perka RENAU langus, durys. Kam reikalingi nauji automobiliai jeigu I-jo parko teritorijoje pūna WW KADIO, kurie nupirkti prieš 5 metus? Kur gi bus įdėti langai ir duris??? A? Kodėl iki šiol keleivių srautus skaičiuoja ant pirštų? Tai turi daryti elektronine skaičiavimo sistema. O kodėl ji nebuvo užsakyta naujiems autobusams? A? Kam tai turi rūpėti? Ar ne tau, Zuokai? Todėl tamstos atsakymai suvalgyto kiaušinio lukšto neverti!!! Neslepiu savo vardo. Esu pasiruošusi viešai padiskutuoti su tamsta ką mačiau ir matau įmonėje visus 20 metus. Nesislapstykite. Aš viešumos nebijau. Nebijau todėl, kad visus mano žodžius paremsiu dokumentais. Bet Jus kaip didelis bailys net į mano klausimus asmeniniame susirašinėjime NEATSAKETĖ. Neatsakėte todėl, kad neturite argumentų jiems paneigti. Todėl kviečiu Jus į atvyrą diskusiją. Pradėkite darbais o ne demagogijos sklaida!!!

    PS. bandau visomis išgalėmis paveikti mero „širdį“ :)

  6. Viktorija Viktorija rašo:

    Mano vardas yra Mis Viktorija
    Mačiau jūsų profilį dabar ir pasiimti susidomėjimą draugus pasidalinti svarbią diskusiją su jumis, kreipkitės man laišką
    (elliotvictoria60@yahoo.co.uk) už
    vaizdas geras

  7. trulas trulas rašo:

    pertvarka? i 2 troleibusu parka atsiusti autobusai,visiskas slamstas,kuri reikia remontuoti be remonto bazes,taisyk kaip nori ,bet kad isvaziuotu i linija.sugedo autobusas,nuima detale,veza i autobuso parka pakeitimui ar restauracijai.autobusas isardytas,laukiama detales.sumazeja pralaidumas,grize is linijos i parka autobusai ,troleibusai negali ivaziuot i parka ,paliekami gatveje. koks gali buti remontas?truksta darbuotoju,tryse fiziskai nespeja.vadovybei dzin.tikslas suzlugdyt.kad zynotumet,kiek kuro sunaudojama,tepalu?ausinimo skyscio?cia tonos.kaip autobusai teh.apziura praeina??? kokie zmones vadovauja parkui? kaip nekeista buve partiniu organizaciju sekretoriai.o ju uzgyventas turtas,kad ir su sugyventine,vaikai,is kur jie tai viska gavo??? is algos???

  8. trulas trulas rašo:

    ai Zuokai. o kur 10 milijonu???viesajame transporte klasikine muzika skambes??? buvai Lenkijoj,pirkai troleibusus soliaris. o is tykruju kokia ju kaina???


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...