2013 Lapkričio 15

Mokytis mėgstantis vadovas

veidas.lt


Vienas prekybos technologijų bendrovės „New Vision Baltija” įkūrėjų Evaldas Budvilaitis jai vadovauja ilgiau nei dvidešimt metų. Vis dėlto stagnacija čia net nekvepia – inovatyvumo ir veržlumo šiai įmonei galima tik pavydėti.

“Įmonė „New Vision Baltija“ patenka tarp dvidešimties svarbiausių IT paslaugų įmonių Baltijos valstybėse, o Lietuvoje ji yra dešimtuke”, – teigia asociacijos „Infobalt“ vykdomasis direktorius Edmundas Žvirblis.
Ši bendrovė teikia verslo valdymo sprendimus, sistemų integravimo bei priežiūros paslaugas prekybininkams ir, kaip teigia patys, parduoda ne produktus, kaip atskirus vienetus, bet produktų rinkinį individualiai kliento problemai spręsti.
Kadangi įmonė dirba su daugybe skirtingų partnerių visame pasaulyje, ji gauna labai daug pačios naujausios informacijos, nuolat jaučia rinkos pulsą, dėl to gali nujausti, kokie nauji produktai galėtų būti įdomūs bei naudingi klientams, ir netrunka jų pateikti. “Gal bus keista ir paradoksalu išgirsti, bet savo srityje „New Vision Baltija“ visame regione lygiaverčių konkurentų neturi”, – tvirtina E.Budvilaitis.
Šiuo metu „New Vision Baltija“ biurus turi penkiose šalyse, tačiau aktyviai veikia net septyniose. Kaip juokauja pats vadovas, lengviau pasakyti, su kuo iš civilizuotų valstybių jų įmonė nedirba, nei išvardyti, su kuo dirba. Svarbiausi įmonės klientai yra didesnieji prekybos centrų tinklai, tad į Baltijos šalis žiūrima kaip į bendrą namų rinką.
„Nuo 2004-ųjų mūsų verslo modelis nusistovėjo ir mes teikiame vienodas paslaugas Baltijos šalyse, o nuo 2008-ųjų visiškai persitvarkėme į kompaniją, kuriai, tarkime, Ryga ir Klaipėda visais atžvilgiais yra tas pats. Skirtumas tik tas, kad turime vesti atskirą buhalterinę apskaitą“, – aiškina vadovas ir patikslina, jog vis dėlto pasirinktas toks verslo modelis, kad didžioji dalis mokesčių sumokama ir daugiausiai darbuotojų dirba Lietuvoje.
Šalia aktyvaus darbo Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, kur „New Vision Baltija“ užsirekomendavo kaip sistemų integravimo inovatorė, įmonė siekia dirbti ir platesniuose vandenyse: šiuo metu tikslinėmis rinkomis pasirinktos Rusija ir Suomija, kur bandoma plėstis per ten įkurtas antrines įmones.
Tačiau plėtra šiai bendrovei nėra savitikslė. “Plėtra ir inovacijos svarbu, bet patenkinti esami klientai – svarbiau, – tikina E.Budvilaitis. – Esami klientai yra pagrindinis mūsų prioritetas. Juk mes dirbame su verslo sistemomis, kurios, kad veiktų tinkamai, turi būti aptarnaujamos nuolat. Ir ne tik aptarnaujamos: sistemos turi būti nuolat tobulinamos. Mes jau seniai supratome, kad labiausiai verslui padeda klientų rekomendacijos.”
Įmonės vadovas pabrėžia, kad jų veikloje pasitikėjimas yra esminis dalykas. Tai galioja ir skverbiantis į naujas rinkas, nes didelės tarptautinės bendrovės nelinkusios pasitikėti naujais žaidėjais. Tuo buvo galima įsitikinti „New Vision Baltija“ stengiantis įeiti į Suomijos rinką: nors šioje šalyje aktyviai dirbama jau kelerius metus, tik dabar į šią įmonę imama žvelgti rimtai ir atsiranda pirmųjų užsakymų.
„Kadangi visi mūsų klientai dideli, „persilaužę“ ir užsitarnavę jų pasitikėjimą, pasistūmėsime daug. Pavyzdžiui, darome ir kitą didelį projektą su vienu Rusijos prekybos tinklų, turinčiu apie 7 tūkst. parduotuvių. Pavykus čia (o jau matyti, kad bus gerai), atsiras dar daugiau naujų galimybių“, – prognozuoja E.Budvilaitis.

Inovacijos tokio tipo įmonei – būtinybė

Nepaisant požiūrio, jog svarbiausia, kad būtų patenkinti jau esami klientai, inovacijoms bendrovėje „New Vision Baltija“ skiriamas didelis dėmesys. Tai įrodo ir faktas, kad 2008 m. ji tapo Žinių ekonomikos įmone.
Vienas pirmųjų „New Vision Baltija“ darbuotojų Saulius Kargaudas, dabar vadovaujantis įmonei „Kemek Engineering“, aiškina, kad tokio tipo įmonėms abu šiuos dalykus būtina suderinti: „Plečiantis, stengiantis įeiti į naujas rinkas, iš akių negalima pamesti jau esamų klientų ir kartu daug dėmesio būtina skirti vidaus rinkai, antraip tavęs rinkoje greitai gali nebelikti. O kadangi tai yra technologijų įmonė, ji nori nenori turi nuolat pasiūlyti ką nors naujo.”
Nors pažvelgus į bendrovės pajamų struktūrą matyti, kad maždaug pusę apyvartos sudaro svetimų produktų pardavimas, o kitą pusę – savo paslaugų, programinės įrangos kūrimas, diegimas ir aptarnavimas, jei kalbėtume apie grynąją sukuriamą vertę, apie 90 proc. sudarytų jų pačių produktai ir paslaugos.
Taigi bendrovėje „New Vision Baltija“ į inovacijas investuojama nuolatos: bendros išlaidos šioje srityje jau viršija 2 mln. Lt (iš jų daugiau nei pusė skirta visiškai naujiems produktams kurti). Ši tendencija nesikeičia jau ne vienus metus. Be to, kaip pabrėžia E.Žvirblis, ši įmonė atlieka taikomuosius mokslinius tyrimus, kuriais siekiama sukurti integruoto savitarnos sistemų sprendimo, skirto mažmeninei prekybai, prototipą.
Pats E.Budvilaitis išskiria dvi pagrindines inovacijų kūrimo ir diegimo kryptis: pirmiausia padėti prekybininkams sumažinti sąnaudas ir tinkamiau aptarnauti pirkėjus: „Daug dėmesio skiriame sąnaudų mažinimui atsiskaitymo taške. Į tai įeina viskas, kas susiję su kasų zonos optimizavimu ir pertvarka, pradedant nuo prekybos tinklo „Iki“ įdiegtų „Bitučių“ ir baigiant mobiliuoju apsipirkimu. Antra, kuriame inovacijas, padedančias parduoti daugiau: čia, pavyzdžiui, dirbame su lojalumo sistemomis, su duomenų apie pirkėjus analizavimu, leidžiančiu tinkamiau personalizuoti pasiūlymus.“
O kas, jo manymu, didžiausią potencialą turės ateityje? Ponas Evaldas neabejoja, kad išmanieji prietaisai. Be abejo, „New Vision Baltija” stengsis tai vienaip ar kitaip išnaudoti. Pavyzdžiui, jau šį mėnesį jie pristatys naują savo produktą – mobiliąją lojalumo kortelių piniginę „Lwallet“. Ji ne tik leis nebesinešioti daugybės susikaupusių kortelių (ir išvengti apmaudo, kai kokią nors iš jų pamiršti būtent tada, kada jos labiausiai reikia), bet ir padės prekybininkams geriau surinkti duomenis apie pirkėjus bei išvengti šiems neaktualių pasiūlymų siuntimo. „Tai nėra itin nauja, bet tikrai patogu“, – neabejoja vadovas.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...