2011 Birželio 15

“Lietuvos geležinkeliai” pristatė kelio kontrolės mašiną

ELTA

BFL

Vilniaus geležinkelio stotyje pristatytas naujasis AB “Lietuvos geležinkeliai” pirkinys – Austrijos kompanijos “Plasser & Theurer” pagaminta kelio kontrolės mašina EM140.

Savaeigis kelio kontrolės vagonas EM140 – viena moderniausių geležinkelių kelio kontrolei naudojamų mašinų. Jos paskirtis – nekontaktiniu, lazeriniu būdu matuoti geležinkelio kelio geometrinius parametrus. Gautos ataskaitos apie faktinę kelio būklę leis priimti skubius sprendimus.

Pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, šis, europinius standartus atitinkantis, savaeigis kelio kontrolės vagonas yra dar vienas svarbus žingsnis siekiant priartinti Lietuvos geležinkelių sektoriaus infrastruktūros techninį lygį prie europinio.

Ši kelio kontrolės mašina galės ne tik užrašyti ir atlikti matavimus dviem kryptimis, bet ir analizuoti kelio parametrus. Joje taip pat sumontuota gabaritų kontrolės įranga, leisianti matavimus atlikti greitai ir tiksliai. Kadangi EM140 masė yra panaši į lokomotyvo, tai leis patikrinti kelio parametrus veikiamus apkrovos.

“Kelio parametrai, pagal kuriuos sprendžiama apie jo būklę, bus fiksuojami kompiuteryje skaitmeniniu būdu ir apdorojami greitai bei kokybiškai. Be to, naudojant kelmačio įrangą bus galima tiksliai nustatyti, kiek tam tikrame kelio ruože turi būti skaldos. Taip pat specialios programos leis modeliuoti, kaip laikui bėgant keisis kelio būklė”, – naujojo pirkinio privalumus vardino “Lietuvos geležinkelių” generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Mašinoje taip pat sumontuota įranga traukinių radijo ir šiuo metu pradedamam naudoti GSM-R ryšiui tikrinti, yra galimybė įrengti papildomai kontrolei skirtas kelio filmavimo ir bėgių profilio nuskaitymo sistemas, riedmenų automatinės kontrolės prietaisų tikrinimo įrangą.

Iki šiol Lietuvos geležinkelių geometriniai parametrai buvo matuojami naudojant Rusijoje 1960 m. pagamintą kelio kontrolės vagoną CNII-2. Jis diagramose užrašydavo duomenis apie vėžės plotį, bėgių padėtį vienas kito atžvilgiu pagal bėgių galvutės lygį, abiejų bėgių vietines įdubas, bėgių padėtį plane.

Naująją kelio kontrolės mašiną EM140 “Plasser & Theurer” pagamino per dvejus metus. Mašina kainavo beveik 23,5 mln. eurų. 85 proc. šios sumos finansuojama 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšomis.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...