2012 Gegužės 29

Lietuvai nepastačius atominės, liks prisiminimas – brangus kelias į Visaginą

veidas.lt


Visagino atominės elektrinės (VAE) reaktoriui ir kitai įrangai nugabenti prireiks rekonstruoti apie trisdešimt kelio pralaidų ir tiltų, daugiau nei penkiasdešimt posūkių, aštuoniasdešimt sankryžų bei vieną pervažą.

Taip pat numatyta pastatyti vieną naują tiltą, ant esamų žvyrkelio atkarpų penkiose vietose pakloti naują kelio dangą ir atlikti maždaug aštuonių šimtų elektros oro linijų kabeliavimo darbus.
Specialistai apskaičiavo, kad prioritetinio sunkiasvorių ir didžiagabaričių krovinių (jų svoris gali viršyti 1000 t) gabenimo maršrutas nuo Klaipėdos jūrų uosto iki statybos aikštelės iš viso sudarys apie 550 km automobilių kelių. Pagrindiniai parengiamieji darbai turi būti atlikti iki 2015 m. pabaigos – tuomet Visagino link jau turėtų pajudėti pirmieji kroviniai.
Visi šie darbai atsieis apie 250–300 mln. Lt. „Išoriškai kelio danga ir konstrukcija neturėtų skirtis nuo esamų kelių. Pagrindinis vizualinis skirtumas turėtų išryškėti posūkiuose. Kaip rodo praktika, transportuojant sunkiasvorius ir didžiagabaričius krovinius transporto priemonės būna ilgesnės negu standartinės, tad posūkio spinduliai būna didesni, jie išplatinami“, – komentuoja VAE generalinis direktorius Rimantas Vaitkus.
Kaip interviu „Veidui“ sakė finansų ministrė Ingrida Šimonytė, jei Lietuva, priėmusi visus reikalingus įstatymus, ateityje vis dėlto nuspręstų atominės elektrinės nestatyti, bene didžiausius nuostolius kaip tik ir sudarytų į sunkiasvorių krovinių kelią investuotos lėšos. „Tiesiog būtų nutiestas aukštų specifikacijų kelias, bet jis netarnautų tam, kam turėtų, tačiau apskritai tai nebūtų kažkokia milžiniška investicija, kurios valstybė negalėtų pakelti“, – teigė I.Šimonytė.
Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas pabrėžia, kad kelio į VAE darbai bus pradėti tik po to, kai Seimas priims atitinkamus įstatymus dėl elektrinės statybos bei šis klausimas bus galutinai išdiskutuotas. „Tai bus iššūkis, tam reikia rimtai ruoštis, bet, manau, mes susidorosime, nes Lietuvoje turime sukaupę jau nemažą patirtį gabendami sunkius krovinius“, – apibendrino R.Vaštakas.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...