2010 Liepos 27

Saugumas

Lietuva mažins “juodųjų dėmių” skaičių

veidas.lt

Artimiausiu metu Lietuvos keliuose bus pradėtas naujas inžinerinių eismo saugos priemonių diegimo etapas, leisiantis gerokai sumažinti avaringų ruožų – „juodųjų dėmių“. Šiems darbams numatoma skirti beveik 26 mln. litų, iš jų apie 14 mln. litų – Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų.

Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose numatoma rekonstruoti 18 sankryžų, įrengiant žiedines sankryžas arba saugos saleles skiriamojoje juostoje, nutiesti arba rekonstruoti 11 pėsčiųjų ir dviračių takų, 14-oje pavojingų ruožų įrengti metalinius apsauginius atitvarus, 23 gyvenvietėse arba sankryžų prieigose inžinerinėmis greičio mažinimo priemonėmis sutramdyti greičio mėgėjus.

Visoje šalyje apie 150-yje sankryžų su dažytomis saugos salelėmis planuojama įrengti lanksčius šviesą atspindinčius stulpelius, kurie pagerins sankryžų matomumą iš tolo bei neleis lenkti draudžiamose vietose. Taip pat bus įrengiami trūkstami kelio ženklai, pėsčiųjų perėjos, pertvarkomos eismo organizavimo schemos sankryžose. Šios priemonės privers vairuotojus tiksliau laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Toks principas yra taikomas beveik visose žemą avaringumo lygį turinčiose šalyse, pavyzdžiui, Nyderlanduose, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje, Švedijoje, Norvegijoje.

Šiais metais taip pat numatoma pradėti rengti apie 50 avaringų sankryžų rekonstrukcijos ir pėsčiųjų bei dviračių takų tiesimo techninių projektų, kurie bus įgyvendinti 2011–2015 m. Daug dėmesio bus skirta ir eismo įvykių prevencijai, siekiant, kad „juodosios dėmės“ nesusiformuotų naujuose potencialiai pavojinguose ruožuose.

Atlikus anksčiau įdiegtų priemonių tyrimus nustatyta, kad ruožuose, kuriuose nutiesiamas pėsčiųjų ir dviračių takas, įskaitinių eismo įvykių tikimybė sumažėja 5,3 karto, įrengus metalinius apsauginius atitvarus – 3,1 karto, apšvietus kelio ruožą – 2,2 karto, o įrengus modernias kompaktiškas žiedines  sankryžas (jos Lietuvoje statomos nuo 1998 m.) įskaitinių eismo įvykių tose vietose beveik iš viso nebepasitaiko.

Siekiama, kad įgyvendinus planuojamas eismo saugą gerinančias priemones per 2–5 metus Lietuva patektų į saugiausių ES valstybių dešimtuką.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...