2016 Liepos 07

Lietuvos ateitis

Kai sėdėti prie kompiuterio – ir į naudą

veidas.lt

Gabija SABALIAUSKAITĖ

Vismantas Stonkus, būsimasis Šiaulių Didždvario gimnazijos trečiokas, per dieną prie kompiuterio praleidžia mažiausiai keturias valandas. Kaip ir daugeliui jo bendraamžių, tėvai kartais pasiūlo skaičiuoti prie kompiuterio praleidžiamą laiką, tačiau Vismantas sako, kad kiekvienas jo laimėjimas informatikos srityje tampa argumentu, kodėl jam kompiuterio draugija ne žalinga, bet naudinga.

Vismantas yra respublikinės informatikos olimpiados prizininkas, moka penkias programavimo kalbas, nors pagal mo­kyklos kursą reikia vienos, o dar pirmoje gimnazijos klasėje pats susiprogramavo populiaraus kompiuterinio žaidimo atitikmenį.

Šiemet Lietuvos informatikos olimpiadoje Vismantas iškovojo trečią vietą, nors pernai jo debiutas šioje olimpiadoje nebuvo toks sėkmingas – mokinys iš Šiaulių gavo pagyrimo raštą.

Vismantas turi tikslą ir kryptingai, nebijodamas iššūkių jo siekia.

„Labai džiaugiausi, nes pirmą olimpiados dieną man sekėsi labai prastai, surinkau mažai taškų. O antrą dieną pats nustebau dėl savo rezultato, kad gavau tiek daug taškų ir pavyko prasiveržti į prizines vietas“, – prisimena Vis­mantas.

Paklaustas, ar kitąmet olimpiadoje jau taikys į antrą vietą, Vismantas sako stengsiąsis kuo geriau: antros pakaktų, o pirma vieta yra jo siekiamybė.

„Vismantas turi tikslą ir kryptingai, nebijodamas iššūkių jo siekia, – paaiškina jaunuolio mokytoja, Šiaulių Didždvario gimnazijos informacinių technologijų mokytoja ekspertė Daiva Bukelytė. – Vismanto gebėjimai tikrai išskirtiniai. Be to, jis yra labai smalsus, greitai mokosi ir nuolat sugalvoja įdomių, nestandartinių idėjų, kurias norėtų įgyvendinti.“

Pusmečio darbas – programa laimėti žaidimą

Vismanto mokytojai pasakoja apie vieną pa­starųjų jo sumanymų – pusmečio darbą, as­me­ninį projektą, kurio metu Vismantas sukūrė pro­gramą, leidžiančią jos vartotojui laimėti kom­piuterinį žaidimą nieko nedarant.

„Tai programa, atliekanti žmogiškus veiks­­­­mus. Kažkas atliekama pagal informaciją kom­piuterio ekrane arba jo atmintyje. Ma­no programa žaidžia pasirinktą žaidimą, kom­piu­teris pagal ekrano vaizdą, tai, ką ma­to realus žmogus, apdoroja informaciją ir at­lieka mygtukų paspaudimus už žaidėją. Ki­taip ta­riant, vartotojui nereikia nieko daryti – užtenka palaukti, o už kantrybę jis apdovanojamas“, – apie savo kūrinį pasakoja Vis­man­tas.

Jo tikslas yra išsikelti problemą, ją išspręsti ir pasiekti tikslą. Tad ir šią projekto idėją jis pasiūlė pats, nes atrado sau pačiam įdomų iššūkį.

Gimnazisto informacinių technologijų mo­kytoja D.Bukelytė patikina, kad tokių ir panašių idėjų, kurios Vismantui kyla vos tik jis at­randa kokį nors iššūkį, jos mokinio galvoje pil­na. Tad ir šį projektą susigalvojo pats Vis­mantas ir kūrė visiškai savo malonumui – ne dėl pažymio ar todėl, kad tokia buvo užduotis. „Jo tikslas yra išsikelti problemą, ją išspręsti ir pasiekti tikslą. Tad ir šią projekto idėją jis pasiūlė pats, nes atrado sau pačiam įdomų iššūkį“, – sako Vismanto mokytoja.

Beje, savo sukurtos programos kodą Vis­mantas paliko internete, kad bet kas galėtų jį parsisiųsti ir suprasti, kaip sukurti tokią programą. Be to, kai pristatė savo projektą gimnazijoje, socialiniame tinkle sulaukė susidomėjusių bendramokslių užklausų. Tai dar vienas da­lykas, kuriuo, pedagogų teigimu, pasižymi šis gimnazistas: jis yra draugiškas ir linkęs pa­dėti bendraklasiams.

Paskatino brolis ir tėtis

Informacinės technologijos nėra vienintelis šiam Šiaulių Didždvario gimnazijos mokiniui įdomus dalykas, kurį jis puikiai išmano. Vis­manto klasės kuratorė Oksana Lukšaitė pa­tvirtina, kad jos auklėtinis išsiskiria gebėjimais ir pasiekimais tiksliųjų mokslų srityje. Vis­man­to chemijos, fizikos, matematikos, ekonomi­kos, ži­noma, ir informacinių technologijų me­tiniai įvertinimai – dešimtukai.

„Vismantas užsispyręs ir siekia savo tikslo. Jei reikia, jis gali apginti savo nuomonę. Be to, yra labai sąžiningas ir atsakingas mokinys, puikiai mokantis planuoti savo laiką“, – apibūdina mokinį O.Lukšaitė.

Pats Vismantas sako, kad su informatika su­­­­sijusi ir matematika, todėl ir ji jam sekasi bei patinka, kaip ir visi tikslieji mokslai: jis taip pat domisi fizika ir astronomija.

„Tikslieji mokslai mane domino jau nuo vaikys­tės, nes tėtis daug pasakodavo, mokydavo ir bu­vo labai įdomu jo klausytis, – pasakoja Šiaulių Didždvario gimnazijos auklėtinis. – Jei kilda­­vo koks klausimas, tėtis norėdavo papasakoti kuo daugiau apie aplinkinį pasaulį, dažniausiai – fiziką ir astronomiją. Po­kal­biai apie moks­­lą iki šiol sudaro mūsų bendravimo pa­grin­dą.“

Būdamas šešerių, Vismantas pirmą kartą su­­sipažino su kompiuteriu – žaidė žaidimą „Ma­­rio“. „Jau tada kompiuteris man pasirodė įdomus, klausiau tėčio, kaip viskas veikia“, – prisimena gimnazistas.

Vėliau rimčiau informatika jį sudomino taip pat šeimos narys – šią sritį pasirinkęs jo brolis. Vyresnėlio įkvėptas Vismantas, būdamas 12 metų, irgi pradėjo mokytis informatikos: iš pradžių programuoti „Python“, vėliau – ir C++ programavimo kalba. Būdamas devintokas jis „Python“ kalba suprogramavo kompiuterinę pramogą – „klonavo“ jau sukurtą žaidimą „Flap­­­py bird“, pristatė jį mokykloje ir dar pa­mokė tai daryti kitus mokinius.

„Vismantui nebūtų sunku persiorientuoti ir į kitą programavimo kalbą, nes jis greitai ir lanksčiai įsisavina naujas žinias, be to, turi aštrų lo­ginį mąstymą. Kai tapo mano mokiniu, Vis­man­tas jau mokėjo programuoti „Python“, pas­kui labai greitai per keletą pamokų pats pasiskai­tęs, pažiūrėjęs mokomųjų „YouTube“ filmu­kų, išmoko dirbti ir C++. Jei atsirastų po­rei­kis, manau, jam nesudėtinga būtų perprasti ir programavimą JAVA. Kol kas apie mobiliąsias programėles nešnekame, bet yra planų kur­ti ir jas“, – pasakoja Vismanto mokytoja D.Bu­kelytė.

Visą straipsnį ir savaitraščio “Veidas” numerį rasite ČIA

 

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar jau esate apsisprendę, už kurią partiją ir politiką balsuosite Seimo rinkimuose?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...