2012 Sausio 01

Išaugo valstybės institucijų teikiamų paslaugų perkėlimo į internetą lygis

veidas.lt

„Socialinės informacijos centro“ atliktas tyrimas parodė, kad pagrindinės viešosios ir administracinės paslaugos į internetą perkeltos 81,5 proc. (lyginant su 2010 m., rodiklis padidėjo 3,4 proc).

Ypač išaugo visiškai interaktyvių, t. y. aukščiausiu perkėlimo į internetą lygiu teikiamų, elektroninių paslaugų procentas, kuris, lyginant su 2010 m., padidėjo 10 proc. ir pasiekė 69,1 proc.

Viešųjų ir administracinių paslaugų, skirtų gyventojams, perkėlimas į elektroninę erdvę padidėjo 1,5 proc. (iki 77,6 proc.), o paslaugų, skirtų verslo subjektams, perkėlimas − 6,9 (iki 87,5 proc.).

Šiai pažangai per pastaruosius dvejus metus įtakos turėjo sėkmingai įgyvendinami projektai, finansuojami Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ lėšomis.

2011 m. buvo baigti įgyvendinti SODROS „Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas“,  VĮ „Regitra“ „Vairuotojų pažymėjimų išdavimo/keitimo paslaugų perkėlimas į elektroninę terpę“ ir Generalinės miškų urėdijos prie Aplinkos ministerijos „Intelektuali miškų ūkio elektroninių paslaugų informacinė sistema“ projektai, kurių metu sukurtos naujos elektroninės paslaugos.

2011 m. augančiam rodikliui įtakos turėjo Lietuvos darbo biržos „Elektroninių viešųjų paslaugų teikimo visuomenei perkėlimas į internetinę erdvę – eDbirža“ ir Gyventojų registro tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Civilinės būklės aktų įrašų registravimo, liudijimų išdavimo elektroninės paslaugos“, VĮ „Registrų centras“ „Juridinių asmenų registravimo elektroninė paslauga (JAREP)“ įgyvendinami projektai.

„Šie rezultatai rodo, kad informacinės visuomenės plėtros srityje Lietuva nuosekliai žengia į priekį. Į elektroninę erdvę perkeltos paslaugos gali dar labiau palengvinti tūkstančių įmonių ir paprastų žmonių kasdienį gyvenimą“, − sako Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) direktorius Valdas Kišonas.

Tyrime taip pat teigiama, kad, 2011 m. IV ketvirčio duomenimis, internetu naudojasi 64 proc. 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, o valstybės institucijų interneto svetainėse lankosi trečdalis, t.y. 32 proc. gyventojų.

Valstybės institucijų interneto svetainėse gyventojai dažniausiai ieško bendrosios informacijos apie instituciją ar jos veiklą (46 proc.), pildo elektronines deklaracijas, prašymus ir kitas formas (38 proc.), ieško informacijos apie institucijos teikiamas paslaugas ir jų gavimo tvarką (33 proc.).
Populiariausia gyventojų naudojama viešoji arba administracinė elektroninė paslauga – pajamų mokesčio deklaravimas internetu (ja naudojasi 16 proc. gyventojų).

Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt per pastaruosius 12 mėnesių lankėsi 8 proc. gyventojų, iš jų net 71 proc. apsilankiusiųjų pasinaudojo portalo teikiamomis elektroninėmis paslaugomis. Asmens tapatybės kortele savo tapatybei internete patvirtinti bent kartą per pastaruosius 12 mėnesių naudojosi 8 proc. gyventojų.

Visų gyventojams internetu teikiamų viešųjų elektroninių paslaugų kokybę gyventojai vertina gerai – 8 balais iš 10.

Tyrimą IVPK užsakymu š. m. lapkričio–gruodžio mėn. atliko UAB „Socialinės informacijos centras“.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...