2010 Rugsėjo 23

Brutsch Mopetta / Lamborghini Murcielago LP 640 Roadster

Du kabrioletai, du pasauliai – 30 km/h prieš 330 km/h

veidas.lt

Važiavimo atviru stogu malonumas nepriklauso nuo greičio – apie tai byloja Lamborghini rodsterio ir Brutsch Mopetta susitikimas. Pamatyti abu šiuos žavingus automobilius kelyje – tikras stebuklas, kurio sulaukia labai ne daug kas.

Kaip turėtų atrodyti važiavimo malonumo pavyzdys? Iš patirties žinome – kuo labiau atviras automobilis, tuo jis geresnis. Pagaliau kabrioletų vairuotojai yra laimingi žmonės: jie visada šypsosi, yra gražiai įdegę ir susivėlusiais plaukais. Automobiliais atviru stogu dažniausiai keliauja tik kolekcininkai ir specifinės pasaulėžiūros žmonės.

Tačiau kaip apibūdinti važiavimo kabrioletu malonumą? Kur pabaiga ir kur pradžia? Atsakymą į šį klausimą pamėginsime rasti palyginę du kraštutinumus. 640 AG prieš 2,3 AG. 12 cilindrų, kurių bendras tūris 6,5 litro, prieš vieną mažiuką cilindrą, kurio darbinis tūris 50 cm3. 330 km/h ir 30 km/h – sunku rasti kitus du tokius skirtingus automobilius. Taigi sveiki atvykę į kraštutinumų pasaulį: Murcielago prieš Brutsch.

Bru… kas, atsiprašau? Tik apsiskaičiusiems automobilizmo specialistams ši markė asocijuosis su vokiečių laikotarpio ūkio stebuklu. Mopetta, kurią sukūrė Egonas Brutschas, atrodo taip, tarsi kažkas ja pabėgo iš vaikų karuselės. Margutis su trimis ratais. Toks važinėjantis pokštas, sugalvotas balandžio pirmajai.

Bertas Grimmeris, Mopetta savininkas, jau priprato prie juokelių ir nė kiek nesijaudina dėl jų: “Prašau pasivažinėti, būsite tikrai sužavėti,” – sako jis. Mandagiai pritariame, bet negalime sulaikyti juoko. Juk ką tik išlipome iš Murcielago LP 640 Roadster – savotiško savo klasės karaliaus. Jis įsibėgėja iki 330 km/h ir kainuoja 324 tūkst. eurų (per 1,1 mln. Lt), dėl to yra greičiausias ir brangiausias serijinis kabrioletas pasaulyje – žinoma, nekalbant apie Veyron Grand Sport. Lamborghini mėgėjai jame pamatys daug gerai pažįstamų markės savybių, kai įmonė dar nepriklausė “Audi”.

Ir Mopetta, ir Murcielago turi medžiaginį stogą. Lamborghini stogą pavyksta atidaryti per 10 minučių. Tai taip sudėtinga, kad priedų sąraše tikrai turėtų būti palapinės pastatymo instrukcija. Galbūt ji padėtų savininkui įveikti šią nelengvą užduotį. Beje, stogą su visu mechanizmu galima nuimti ir visam laikui numesti kur nors į kampą.

Lamborghini įvažiuoja į automagistralę. Variklis pradeda riaumoti, o vėliau tiesiog apkurtina. Pasiekę 8000 pas./min. įjungiame aukštesnę pavarą. Varomi visi keturi ratai, tad mašina nuosekliai įsibėgėja iki 290 km/h. Paskui rodyklė šiek tiek nusvyra žemyn, bet vis tiek laikosi arti skalės pabaigos.

Stulbina tai, kad vairuotojas nedaug ką jaučią iš to taifūno, kuris siautėja virš jo galvos. Atvažiavus į vietą reikės tik truputį pasitaisyti šukuosenas. Murcielago – tai visų pirma variklis, įpakuotas į pleišto formos luitą. Ir tik po to tai nepaprastai žavingas kabrioletas.

Po beprotiškų lenktynių mašina ilsisi kaip kvėpavimą bandantis atgauti gyvūnas. Atrodo, lyg girdėtume jos alsavimą.
Pats metas persikelti į Mopetta. Bandome įsisprausti į jos vidų. Pasirodo, šios dvi mašinos labiau panašios nei tikėjomės – įlipti tiek į vieną, tiek į kitą gana sunku.

Vietoj sportinio vairo Mopetta viduje randame rankenėlė. Kairėje nuo jos – pavarų perjungimas ir sankaba, dešinėje – stabdys ir akceleratorius. Dėl saugumo yra ir kojinis stabdys.

Bet palaukite, ar tai tikrai kabrioletas? Mopetta – tai išskirtinis rodsteris su avariniu stogu ir galiniu kairiuoju varančiuoju ratu. Įranga apribota iki absoliutaus minimumo. Per 20 įsibėgėjimo sekundžių, kurias jaučiame taip, tarsi tai būtų 20 minučių, pasiekiamas 30 km/h greitis. Tiesa, galima pasiekti net 40 km/h greitį, bet tik važiuojant lygiu keliu ir ne prieš vėją.

Keliaujame lėtai, dairomės po apylinkes. Į mus pučia pavasarinis vėjelis, pakeliui skaičiuojame lauko gėles. Ir turbūt jau žinome, kas yra tas važiavimo kabrioletu malonumas: tai grynas oras. Tai Mopetta! Štai kokia paprasta gali būti kabrioleto paslaptis.

"Veido" archyvas

Parankus. Tik 78 kilogramai. Kartu su vairuotoju mažasis automobilis sveria jau dukart daugiau. Mopetta galima su savimi pasiimti į biurą, įvykus avarijai – pačiam jį nustumti į servisą. Tiesa, jame nėra atbulinės pavaros, tad norėdami apsisukti pakeliame mašiną ir apsukame taip, kaip tai demonstruoja automobilio savininkas nuotraukoje

"Veido" archyvas

Stogelis. Sulankstomas medžiaginis stogelis išsiskleidžia ant “griaučių”, tad visai neprošal būti susipažinus su pagrindiniais skauto įgūdžiais. Daug brangesniame Murcielago Roadster – vaizdelis panašus. Brangiausio Lamborghini modelio stogas nesusiskleidžia automatiškai kaip Gallardo stogas

"Veido" archyvas

Šykštuolis. Mopetta nelepina prabanga, bet turi savo nepakartojamą stilių, kuriuo ir sužavėjo žiūrovus 1954 m. Paryžiaus parodoje. Nors jis kainavo tik 750 markių, buvo parduota tik 13 jo vienetų. Iki šių laikų išliko viso labo trys
"Veido" archyvas

Mažylis. Bendras automobilio ilgis – 1,7 m. Per vidurį įdėtas motorolerio variklis varo tik galinį kairįjį ratą ir sunaudoja simbolinį degalų kiekį. Nuo vėjo apsaugo tik plonas pleksiglazas

"Veido" archyvas

Triukas su virvute. Vieno cilindro varikliukas užvedamas kaip vejapjovė – virvute. Vos 2,3 AG, trys pavaros ir maksimalus 40 km/h greitis. Ir to pakanka, kad būtų malonu važiuoti vėjyje besiplaikstančiais plaukais

"Veido" archyvas

Svečiai iš kosmoso. Ar šis vaizdelis jums neprimena kosminio kelto su prie jo prikabinta raketa? Abu automobiliai atrodo lyg būtų iš skirtingų ir labai tolimų galaktikų

"Veido" archyvas

Lekiantis bulius. Pakėlus stogą galima važiuoti tik 200 km/h. Jį nuleidus, pavyks įsibėgėti iki didžiausio 330 km/h greičio. Baisu tik, kad nenuplėštų galvos arba neišsiurbtų mūsų per prietaisų skydelį

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...