2011 Rugsėjo 30

Diegia įprotį saugoti informaciją ir duomenis

veidas.lt


Duomenų perdavimo ir informacijos saugumo sprendimų įmonei “Santa Monica Networks” vos trejus metus vadovaujančiam Mindaugui Žiūkui sėkmingai pavyko išlaviruoti per ekonominį sunkmetį, o šių metų pirmąjį pusmetį pajamas padidinti net 129 proc. – iki beveik 14 mln. Lt.

Mindaugas Žiūkas prisimena, kad vadovauti perėmė sustabarėjusią įmonę. Nors ji galėjo pasiūlyti naujausių informacinių technologijų saugos sprendimų, tačiau nesugebėjo jų pateikti klientams ir parduoti. O M.Žiūkas gana greitai pateisino akcininkų lūkesčius. Pernai Lietuvos “Santa Monica Networks”, kuri yra įmonių grupės, veikiančios Baltijos šalyse ir Suomijoje, dalis, pajamos, palyginti su 2009-aisiais, išaugo 67 proc. ir šiuo metu jos finansiniai rodikliai yra vieni geriausių visoje grupėje.
“Sprendimai, padedantys apsisaugoti nuo šiuolaikinių interneto ir įmonių viduje kylančių grėsmių, – labai siaura niša. Mes užimame vos dešimtadalį viso IT segmento. Tai riboja įmonės augimą ir plėtrą. Vis dėlto ir šiemet pajamas planuojame padidinti dar maždaug 21 proc. Vien per šių metų aštuonis mėnesius jau uždirbome tiek, kiek pernai per visus metus”, – tvirtina Lietuvos “Santa Monica Networks” generalinis direktorius.
Šiam vadovui pavyko ne tik pasiekti puikių įmonės rezultatų, bet ir sukurti naują poreikį IT rinkoje – saugoti įmonės informaciją nuo šiuolaikinio interneto grėsmių, kurių kartu su socialinių tinklų bei vadinamosios debesų kompiuterijos paslaugomis vis daugėja.

Pajamas didino agresyvi naujų klientų paieška

2008 m. įsiliejęs į įmonės “Santa Monica Networks” komandą kaip pardavimo vadovas, po pusmečio M.Žiūkas jau atsisėdo į generalinio direktoriaus kėdę. Pirmiausia jis surinko naują pardavimo skyriaus komandą ir kardinaliai pakeitė įmonės strategiją – identifikavo klientus, su kuriais nori dirbti, ir pradėjo agresyvią jų pritraukimo politiką.
“IT rinkoje dirbantys žmonės dažniausiai būna konservatyvūs, įpratę prie vieno produkto, nenori jo keisti nauju, nors ir geresniu. Įtikinėti žodžiais – beprasmis reikalas, todėl mes iškart siūlome išbandyti su informacinių sistemų sauga susijusius sprendimus. Be to, atsivežame naujausių technologijų. Visa tai ne tik realizavosi į piniginius srautus, bet ir padėjo sukurti naują poreikį”, – atskleidžia trylika metų pardavimo srityje dirbantis vadovas.
Štai neseniai įmonė pristatė naujos kartos lanksčius vadinamųjų ugniasienių sprendimus. Jos informacijos sraute gali aptikti virusų, interneto “kirminų”, kitų kenksmingų programų pėdsakus ir identifikuoti tam tikrus jautrius ar slaptus duomenis, tokius kaip kredito kortelių numeriai, finansiniai duomenys, komercinės paslaptys. Be to, šios funkcijos leidžia pagal poreikius valdyti tinklo saugumą ribojant prieigą prie tam tikrų taikomųjų programų, elektroninių paslaugų, interneto portalų. Pavyzdžiui, rinkodaros skyriaus darbuotojams gali būti leidžiama naudotis “Facebook” tinklu, bet tik tomis jo paslaugomis ir funkcijomis, kurios reikalingos jų darbui, o tame pačiame tinkle veikiantys žaidimai blokuojami.
“Pasaulyje ši sritis sparčiai plėtojama, nes kuo toliau, tuo daugiau privačių įmonių ir valstybinių organizacijų iškelia savo paslaugas į interneto erdvę, o tai susiję su papildoma rizika – galimi asmeninių duomenų praradimai, veiklos funkcijų sustabdymas naudojant iš anksto suplanuotas ir tikslines internetines atakas”, – paaiškina M.Žiūkas.

Planuoja plėtrą

“Santa Monica Networks” generalinio direktoriaus nuomone, Lietuvoje informacinių sistemų saugos sritis taip pat turėtų būti viena sparčiausiai augančių. Vis dėlto jis pastebi, kad lietuviškas taupumas dažnai dar nusveria investicijas į saugos sprendimus.
Labiausiai šioje srityje, pasak M.Žiūko, yra pažengę bankai, kurie žino savo reputacijos ir klientų konfidencialių duomenų svarbą. Pašnekovas tikisi, kad ateinančius trejus metus ES fondų lėšomis bus stiprinama valstybinių institucijų informacinių sistemų sauga, tad “Santa Monica Networks” siūlomus saugos sprendimus bus galima pritaikyti dar plačiau.
UAB “Informacijos saugos sprendimai”, užsiimančios konsultacijomis ir mokymais, direktorius Audrius Lučiūnas sako, kad informacijos apsaugos bumas, prieš porą metų kilęs Vakarų Europos šalyse, artimiausiu metu turėtų pasiekti ir Lietuvą, tačiau plėtros perspektyvas šioje srityje jis vertina skeptiškai.
“Tai aktualu tik bankams ir didelėms įmonėms, nes įsilaužus į duomenų bazes gali nukentėti jų prestižas, o klientai gali patirti finansinių nuostolių. Tačiau jeigu  įsilaužėliai pakeičia įmonės interneto puslapio vaizdą, tai didelių nuostolių nepridaro. Įmonės klientų sąrašas taip pat nėra jautri informacija – juk jį galima gauti ir neįsilaužus į duomenų bazę. Tad tikrai ne visoms įmonėms reikia investuoti į sistemų apsaugą”, – mano A.Lučiūnas.

Sėkmės paslaptis – išskirtiniai sprendimai

Vis dėlto įmonės “Santa Monica Networks” generaliniam direktoriui net sunkmečiu, kai reta įmonė investavo į informacinių sistemų saugos sprendimus, pavyko išsilaikyti rinkoje. Tiesa, 2009 m. pardavimas buvo kritęs 30 proc., tačiau darbuotojų atleisti nereikėjo, o išskirtiniai produktai ir toliau buvo pristatomi klientams, norintiems atnaujinti savo informacines sistemas. Beje, pačios naujausios technologijos ir išskirtiniai projektai duomenų saugos srityje, pasak M.Žiūko, yra viena paslapčių, kodėl kelerius metus iš eilės įmonės pajamos sparčiai didėja.
Asociacijos “Infobalt” inovacijų vadovo Andriaus Plečkaičio duomenimis, įmonei “Santa Monica Networks” per kelerius metus pavyko užimti gana nemenką Lietuvos rinkos dalį ir ji tapo lydere tarp duomenų saugumo srityje dirbančių įmonių.

“Veido” dosjė

Mindaugas Žiūkas, 32 m.
UAB “Santa Monica Networks” generalinis direktorius
 Išsilavinimas: 2001 m. Vilniaus universitete baigė istorijos specialybę.
 Karjera: Nuo 2002 m. dirbo UAB “Bitė GSM” pardavimo vadybininku. 2007 m. ėjo “Hewlet Packard” pardavimo vadovo pareigas. Nuo 2008 m. rugpjūčio vadovauja įmonei “Santa Monica Networks”.
 Pirmieji uždirbti pinigai: studijų metais dirbo reklamos pardavimo agentu cigaretes importuojančioje kompanijoje “Pacific Baltija”.
 Informacija apie įmonę: “Santa Monica Networks” informacinių technologijų rinkoje dirba nuo 1994 m. – iki 2000 m. kaip UAB “Taidė”, o iki 2003 m. – kaip UAB “Cygate Lietuva”. 2003 m. pavasarį buvo suburta “Santa Monica Networks” įmonių grupė Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje, 2005 m. įsteigta įmonė ir Suomijoje.
 Įmonės apyvarta:
2009 m. – 11,6 mln. Lt
2010 m. – 19,3 mln. Lt
2011 m. (8 mėnesiai) – 18,9 mln. Lt
 Darbuotojų skaičius: 2011 m. – 22

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...