2011 Liepos 07

Dažnai traukiniais keliauja tik 3 proc. lietuvių

veidas.lt

BFL

Dauguma lietuvių (77 proc.) traukiniais keliauja rečiau nei kartą per mėnesį. Nuo vieno iki trijų kartų per mėnesį traukiniais važinėja 15 proc. respondentų, nuo vieno iki trijų kartų per savaitę – 6 proc., o daugumą dienų per mėnesį – tik 3 proc. gyventojų. Estai ir latviai traukiniais keliauja dažniau nei lietuviai, tačiau lietuvių periodiškumas atitinka Europos Sąjungos (ES) vidurkį. Daugiausiai traukiniais keliauja čekai ir olandai. Štai 12 proc. čekų kelionę traukiniu renkasi daugumą dienų, o nuo vieno iki trijų kartų per mėnesį – 22 proc.
Daugiau nei pusė traukinių keleivių (53 proc.) šia transporto priemone keliauja laisvalaikio tikslais, o tik 8 proc. traukinius renkasi verslo kelionėms, 10 proc. traukiniais vyksta į darbą, mokyklą ar universitetą. Nors laisvalaikis – pagrindinis kelionės traukiniais tikslas visose ES šalyse, dauguma europiečių dažniau nei lietuviai sėda į traukinį ir keliaudami su reikalais. Pavyzdžiui, 21 proc. italų ir 24 proc. švedų traukiniais vyksta į verslo keliones, o 20 proc. danų, 17 proc. čekų, 22 proc. portugalų traukinius renkasi keliaudami į darbą, mokyklą ar universitetą.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docentas dr. Andrius Jaržemskis įsitikinęs, kad realybėje traukiniais keliauja kur kas mažiau lietuvių. “Pirma, Lietuvoje labai retas geležinkelių tinklas, palyginti su Vokietija, Belgija, Olandija – ne visur privažiuojama be persėdimų, reikia persėsti į autobusus, tad žmonėms paprasčiau iškart važiuoti autobusu ar automobiliu. Kita problema – greitis. Traukinys važiuoja daug ilgiau nei kelių transportas”, – pabrėžia A.Jaržemskis. Jis primena, kad šios dvi problemos kyla dėl to, kad geležinkelio tinklas buvo statytas kroviniams vežti – jo paskirtis buvo aptarnauti Klaipėdos, Kaliningrado, Rygos uostus ir visiškai neatsižvelgta į keleivių poreikius.
“Dėl to trasa į Klaipėdą ne 300 km, o 400 km – daromi ratai į strategines vietas, tokias kaip naftos perdirbimo gamykla Mažeikiuose. Šios priežastys lėmė, kad Lietuvoje nesusiformavo keliauti traukiniais tradicijos”, – mano ekspertas.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (2)

  1. ll ll rašo:

    kaip jais galima keliauti, jie jie velkasi kaip praeitame amziuje? arba “greitajame” traukinyje Vilnius -Klaipeda karstis viduje iki 30 laipsniu!!! ZINOMA DEBILIZMO VIRSUNE, JOG TAS TRAUKINYS VAZIUOJA I KLAIPEDA…. PER SIAULIUS!!! JIS BUTU APKRAUTAS 100% JEI JIS VYKTU TIESIAI IR VAZIUOTU NE 5 VALANDAS O BENT JAU 3.

  2. To II To II rašo:

    Tai, kad pasiziurek kiek tuose Siauliuose islipa


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...