2012 Rugpjūčio 13

Draudikai primena: automobiliai – ne amfibijos

veidas.lt


Pastaraisiais metais kiekvieną  vasarą šalies gatves užtvindo liūtys. Taip pat padaugėja ir nuostolių, kurių dėl apsemtų automobilių patiria jų savininkai. Draudimo bendrovė „If“ skaičiuoja, kad nuostoliai dėl automobilio apsėmimo kasmet sudaro šimtus tūkstančių litų.

„Stiprus atogrąžų liūtis primenantis lietus anksčiau nebuvo dažnas reiškinys Baltijos šalių regione, todėl retas vairuotojas žino, kaip reikėtų elgtis apsėmus automobilį, kaip saugiai įveikti apsemtus kelio ruožus“, – sako draudimo bendrovės „If“ Lietuvos transporto žalų grupės vadovas Ernestas Goliančik. Anot eksperto, didžiausios klaidos, kurias daro šalies vairuotojai, – pernelyg greitai važiuojama per apsemtus kelio ruožus, taip pat bandymai užvesti užtvindytus automobilius.
„Greitai važiuodami per didelę balą ar bandydami užvesti dauboje apsemtą automobilį, rizikuojate nepataisomai sugadinti variklį. Mūsų duomenimis, tokio įvykio nuostoliai, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir klasės, gali svyruoti nuo kelių iki keliasdešimties tūkstančių litų“, – sako E. Goliančik.
Eksperto teigimu, geriausias būdas apsaugoti savo automobilį nuo priverstinio remonto – apskritai nevažiuoti apsemtu keliu. Vis dėlto jeigu galimybės pakeisti maršrutą nėra, būtina įvertinti apsemto ruožo, kuriuo teks važiuoti, vandens lygį. Jokiu būdu negalima ryžtis važiuoti apsemtu keliu, jeigu vandens lygis viršija 30 cm.
E. Goliančik vertinimu, važiuodami per vandenį pirmiausia rizikuojate pažeisti guolius, stabdžius, elektros instaliaciją ar net sugadinti variklį. Jeigu baloje slepiasi pavojinga duobė ar atviras šulinio dangtis, kyla pavojus apgadinti ratus, važiuoklę ar kėbulą.
„Jeigu lietaus vanduo stipriai apsėmė jūsų automobilį jam nevažiuojant, jokiu būdu nebandykite transporto priemonės užvesti. Pirmiausia nukentėjusią transporto priemonę reikia gerai išdžiovinti – tam prireiks mažiausiai dviejų parų. Vėliau automobilį patariame gabenti į servisą, kad specialistai įvertintų apgadinimų mastą, esant galimybei saugiai paleistų variklį“, – pataria ekspertas.
Nuo to, kaip elgiamasi automobilį apsėmus, tiesiogiai priklauso ir patiriamų nuostolių dydis. „Jeigu saugumo rekomendacijų nepaisoma, o avantiūristiškai bandoma eksploatuoti nukentėjusį automobilį, nuostolių suma gali išaugti keliariopai“, – pabrėžia transporto žalų profesionalas.
Per pirmą šių metų pusmetį draudimo bendrovė „If“ Lietuvoje kasko klientų automobilių žalai atlyginti išmokėjo  10 mln. litų  draudimo išmokų.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...