2012 Balandžio 15

Estai įšoko į elektromobilių traukinį, mes – ne

veidas.lt


Mainais už taršos leidimus Estijos vyriausybė iš Japonijos koncerno „Mitsubishi Motors Corporation“ pernai ir šiemet gavo 507 naujus elektromobilius MiEV ir šalies elektromobilių parką padidino iki maždaug tūkstančio. Be to, visuose didžiuosiuose Estijos miestuose jau įrengtos elektromobilių įkrovos stotelės, veikia tokių automobilių techninio aptarnavimo centrai.
Lietuva elektromobilių srityje nuo Estijos atsilieka dešimtis kartų: mūsų šalies keliais važinėja mažiau nei šimtas tokių automobilių. Be to, Lietuvoje įrengtos vos dvi elektromobilių įkrovos stotelės – viena Vilniuje, kita Kaune.
Žinoma, elektromobiliai turi trūkumų, bet pranašumų – nepalyginti daugiau: kelionė iš Vilniaus į Kauną elektra varomu automobiliu atsieina vos 9 Lt, be to, Kaune ir Vilniuje šiuos automobilius leidžiama statyti nemokamai.
Čia derėtų priminti, jog visokiose vizijose nusifantazuota, kad 2020 m. elektromobilių skaičius Lietuvoje sieks 152 tūkst., o 2025 m. – net 304 tūkst. „Iš tiesų elektromobilių proveržio mūsų šalyje nebus tol, kol Lietuvoje nebus plėtojama elektromobilių infrastruktūra ir kol gyventojai lengvatomis nebus skatinami įsigyti elektromobilius, nes dabar jie yra brangūs – kainuoja per 100 tūkst. Lt“, – mano Lietuvos elektromobilių asociacijos direktorius Karolis Beniulis.
Tiesa, išsivysčiusiose šalyse elektromobilių skaičius pastaruoju metu sparčiai didėja, kasmet padvigubėdamas. Šiuo metu elektromobilius visame pasaulyje gamina apie 20 automobilių gamintojų, jų įsigyti siūlo tokie koncernai, kaip „Mitsubishi“, „Toyota“, „Citroen“, „Honda“. Iš viso pasaulyje jau yra pagaminta apie 3 mln. elektromobilių, pusė jų – Kinijoje.
Kita vertus, skeptikai pabrėžia, kad elektromobilių populiarėjimo proveržį stabdo vis dar netobula jų konstrukcija: su įkrauta baterija tegalima nuvažiuoti 160–180 km, o žiemos sąlygomis dar mažiau, nes nemažai energijos išeikvojama salonui šildyti, be to, elektromobiliai žemesni už įprastus automobilius (nes baterija yra automobilio apačioje), taigi esant prastesniems keliams ar blogesnėms gamtinėms sąlygoms jų vairuotojai patiria nepatogumų.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...