2011 Rugsėjo 24

Opel Zafira Tourer ecoFLEX“: „poilsis ant ratų”, o tarša tik 119 g/km CO2

veidas.lt

 

·         Ekonomiškas ir manevringas: universalumo meistras lengvai įveikiantis bet kokias užduotis

·         Efektyvus: „Start/Stop” įrangos ir „ecoFLEX” technologijos dėka naudoja mažiau degalų

·         Galingas: efektyvus  2.0 CDTI dyzelinis 96 kW/130 AG variklis, kurio sukamasis momentas didesnis kaip 300 Nm

Rüselsheimas. Kompanija „Opel“, po naujos  „Zafira Tourer” prekybos pradžios šį rudenį klientams pasiūlys ir itin mažos taršos „ecoFLEX” septynvietę šio vienatūrio versiją. Joje įmontuota „Start/Stop” įranga bei „ecoFLEX” technologijos, kurių dėka „Opel Zafira Tourer 2,0 l CDTI ecoFLEX” anglies dvideginio tarša bus tik 119 g/km. Tokia emisija yra mažiausia kompaktiškų vienatūrių klasėje, variklio galingumas – 96 kW/130 AG, jo sukamasis momentas – 300 Nm.

Kaip ir kiti „Opel” modeliai su „ecoFLEX” technologija, „Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX” paneigia nuostatą, kad mažesnis degalų naudojimas ir mažesnė tarša turi neigiamą poveikį efektyviam automobilio valdymui. 130 AG turintis „Zafira Tourer ecoFLEX” 2,0 l, keturių cilindrų turbodyzelinis variklis su „Common-rail” sistema, kuri užtikrina optimalų degalų degimo procesą bei mažesnę trintį, 100 km sunaudoja tik 4,5 l degalų. Maksimalus 193 km/h greitis išvystomas per 11,4 s. Efektyvaus dyzelinio agregato ir mažesnio perdavimo skaičiaus šešių laipsnių mechaninės pavarų dėžės derinys puikiai subalansuoja automobilio eksploatacines savybes ir degalų sąnaudas.

Visapusiškas: priemonės mažinančios degalų sąnaudas ir taršą

Tam kad sumažinti 2,0 l „Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX” variklio degalų sąnaudas, buvo imtasi įvairių priemonių. Siekiant pagerinti aerodinamiką, kėbulas buvo pažemintas 10 mm, o radiatoriaus grotelėse įmontuoti oro aptakai, leidžiantys nukreipti oro pasipriešinimą. Oro aptakai, kai važiuojama lėtai, būna vienoje padėtyje, kai greitai – keičia padėtį, kad sumažinti oro pasipriešinimą. Dėl geresnės kėbulo aerodinamikos sumažėja degalų sąnaudos, tuo pačiu ir CO2 tarša.

Šalia spidometro ir tachometro įmontuotas pavarų laipsnių perjungimo indikatorius perspėja vairuotoją kada yra tinkamas momentas perjungti aukštesnį pavaros laipsnį. Tai padeda dar labiau taupyti degalus.

Efektyvus ir dinamiškas: optimizuotas variklio ir transmisijos valdymas

Optimizuota variklio valdymo sistema, kurią keturių cilindrų, 2,0 l, 96 kW/130 AG „Common-rail” turbodyzeliniui varikliui sukūrė „Opel” inžinieriai, garantuoja geriausią ekonomiškumą. Maksimalus 300 Nm sukamasi momentas gaunamas esant  1.750–2.500 aps./min. Naujoji daugiataškė degalų įpurškimo sistema degalus įpurškia esant 1600 bar slėgiui ir taip gerina degimo procesą, mažina degalų sąnaudas. Variklio trinčiai mažinti, velenui naudojami adatiniai guoliai. Cilindrų slėgio davikliai prie kaitinimo žvakių („Clean Tech” degimo technologija) leidžia labai tiksliai kontroliuoti degimo procesą. Tepalo siurblys sukuria tik reikiamą slėgį. Viską valdo variklio valdymo modulis, padedantis mažinti anglies dvideginio taršą.

Sumanus: variklio darbo metu gauta energija kaupiama

Optimaliam variklio energijos valdymui „Opel” inžinieriai sukūrė unikalią stabdymo energijos kaupimo sistemą. Ji variklio darbo metu gautą energiją generatoriaus pagalba grąžina atgal į bateriją. Šis procesas vyksta automatiškai, kai tik vairuotojas nustoja akceleruoti ar pradeda stabdyti. Kai baterija įsikrauna, generatorius nebedirba, o energijos naudojimas įsijungia į degalų tausojimo režimą. Akceleruojant variklis naudoja sukauptą energiją, todėl mažėja degalų sąnaudos ir tarša. Visuose „Zafira Tourer” modeliuose oro kondicionavimo kompresorius įsijungia tik tuomet, kai tai būtina.

Ekonomiškas: „Start/Stop” įranga optimizuoja variklio darbą esant neutraliai pavaros padėčiai

„Opel” sukurta “„tart/Stop” įranga nuo 2012 m. pavasario bus montuojama į 30 modifikacijų ir tai leis prisitaikyti prie aplinkosauginių reikalavimų. Esant „Start/Stop” įrangai, variklis išsijungia automatiškai, kai vairuotojas įjungia neutralią pavaros padėtį, atleidžią sankabos pedalą, o variklio apsukų rodyklė nukrypsta  į specialią „Autostop“ poziciją. Judant mažu atstumu, pvz, kamštyje, vairuotojas gali mygtuko pagalba išjungti „Start/Stop” sistemą pasirinkęs „eco“ funkciją.

Apibendrinimas – „Zafira Tourer ecoFLEX“ – mažesnė tarša

·         Variklyje montuojama degalų degimo procesus optimizuojanti  „Clean Tech” technologija

·         Išmani „Start/Stop” įranga su stabdymo energijos kaupimo galimybe

·         Sumažintos trinties šešių laipsnių  mechaninė transmisija su optimizuota ašies ir krumpliastiebio  padėtimi

·         Pagerinta aerodinamika, aktyvus oro aptakas, pažeminta kėbulo prošvaisa

·         Mažu pasipriešinimu riedėjimui pasižyminčios padangos

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...