2011 Kovo 18

Lancia Stratos

Legendos sugrįžimas

veidas.lt

"Veido" archyvas

Mažas atstumas tarp ašių (2,40 m) ir idealiai paskirstytas svoris – štai kodėl naujasis Stratos yra vikrus tarsi vijurkas. Kėbulas – pleišto formos

"Veido" archyvas

Galiniai žibintai pasiskolinti iš Ferrari 599 modelio, o daugelio kitų “organų donoras” yra Ferrari 430 Scuderia. Pagal dydį – tai kompaktinis automobilis

Apie Lancia Stratos gali svajoti kiekvienas vairuotojas. Vokiečių verslininkas Michaelis Stoschekas įgyvendino savo svajonę. Kviečiame pasivažinėti naujuoju Lancia Stratos.

Prancūzija, “Le Casteller” trasa. Ilgas kairys posūkis, po to dešinys, pavojingesnis ir sudėtingesnis. Michaelio Stoscheko veide pasirodo šypsena. Taip atrodo savimi ir dar labiau – savo automobiliu patenkintas žmogus. Nieko stebėtino, naujasis Stratos yra ne tik nepaprastai greitas sportinis automobilis – tai jo vaikas. M.Stoschekas prikėlė antram gyvenimui Lancia Stratos, neeilinę XX a. 8-ojo dešimtmečio lenktynių legendą.

Dabar mano eilė. Užsisegu šešių taškų saugos diržą ir žiūriu į septynis gražius apvalius prietaisų ciferblatus su raudonomis rodyklėmis. Vidurinis – apsukų matuoklis, kurio skalė siekia iki 10 tūkst. aps./min. Pirmasis iš dešinės – išcentrinės jėgos matuoklis. Pilve pajuntu keistą virpėjimą. Tai turbūt baimė. Jei sudaužysiu vienintelį šiai dienai naujasis Stratos automobilį, M.Stoschekas mane užmuš.

4.3 V8 variklis, 540 AG, 500 Nm sukimo momentas

Bolidas skrieja taip, kad pradedu baimintis, ar iš viso išgyvensiu. Iš pradžių girdisi V8 variklio riaumojimas, po to staiga pasigirsta: “Tenai!” Tai šūkteli M.Stoschekas ir kaip vairavimo instruktorius griebia už vairo. Pirmąjį posūkį sugadinau. Kaip mėgėjas galiu pasakyti, kad naujasis Stratos važiuoja kitaip nei kitos įprastos sportinės mašinos. Jis turi 20 cm mažesnį atstumą tarp ašių nei jo “organų donoras” Ferrari 430 Scuderia ir yra 33 cm trumpesnis. Todėl naujasis Stratos ypatingai mažai pasilenkia ir yra nepaprastai vingrus. Kai kelio danga slidi, jis ilgai išlieka neutralus, ir tik stipriau numynus akceleratoriaus pedalą užsimano tapti nevaldomas. Įveikęs tris ratus, aš, atrodo, pagaliau randu bendrą kalbą su automobiliu. Tačiau M.Stoschekas vis dar patarinėja: “Anksčiau įvažiuok į posūkį”. Staigus vairo pasukimas, numintas akceleratoriaus pedalas ir apkrova keičiasi idealiai. Pleišto formos automobilio priekis privažiuoja prie vidinės posūkio vidinio dalies ir Stratos ima “driftuoti”, leisdamas idealiai dozuoti galinių ratų sukibimą. Pradedu vis labiau pasitikėti automobiliu. Neįtikėtina, kaip lengva jį vairuoti. Taip pat ir dideliu greičiu įveikiant posūkius, kai sportiniai bolidai su per vidurį įmontuotais varikliais sužadina mišrius jausmus, nes jų galas praranda sukibimą važiuojant 160 km/h, ir viskas baigiasi “sukučiu” arba… nepataisoma mašina. Stratos pasižymi didelę prispaudimo prie kelio jėga ir todėl išlieka itin stabilus – valandos darbo aerodinaminiame “Pininfarinos” tunelyje vis dėlto atsipirko.

Naujojo Stratos kėbulas panašus į originalų 1974 m. modelį. Retro stiliaus dizainas retai dera su aukščiausio lygio technika, tačiau Stratos atvejis yra kitoks. Automobilis, kaip ir kadaise, pagamintas ant Ferrari pakabos. Žinoma, ji pakeista – grindų plokštė trumpesnė, o prie jos pritvirtinta apsauginė platforma, dėl kurios kėbulas yra 20 proc. sunkesnis.

"Veido" archyvas

Naujojo Stratos prietaisų skydelis yra sportinio stiliaus ir labai funkcionalus. Orapūčių grotelių dizainas pasiskolintas iš Mini. Salono medžiagos aukštos kokybės, prabangi įranga

Automobilio atgaivinimas surijo beveik 10 mln. eurų

Aštuonių cilindrų variklio galia nuo 510 padidėjo iki 540 AG, vairas turi elektrohidraulinį stiprintuvą, elektroninis diferencialas pakeistas “Drexler Motorsport” firmos mechanizmu. Būtent todėl Stratos iki 100 km/h įsibėgėja per 3,3 s, o iki 200 km/h – vos per 10 s. Pakeista ir pavarų dėžė. M.Stoschekas giriasi, kad pavaros keičiamos akimirksniu.

Naujojo Stratos rėminės konstrukcijos kėbulas pagamintas iš anglies pluošto ir nudažytas juoda spalva su mėlynos atspalviu. Mašina sveria 1247 kg, taigi kiekvienai AG tenka tik 2,3 kg. Toks geras galios ir svorio santykis turi ir savo ypatingą kainą – modelio atgaivinimas surijo beveik 10 mln. eurų (apie 35 mln. litų). Jei M.Stoschekas nori, kad naujasis Stratos nebūtų vienintelis egzempliorius, jis turi rasti 25–30 atgaivinto modelių pirkėjų. Jo turimų ir gamybai naudojamų aparatų pakanka tokiam skaičiui karbono kėbulų sukonstruoti. Tada automobilis kainuotų 600 tūkst. eurų (apie 2,1 mln. litų). Beprotybė? Galbūt. “Vis dėlto svajonė to verta”, – sako M.Staschekas.
Parengta pagal “Auto Bild”

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...