2016 Sausio 26

Rusijos protu (ne)suvoksi

5-ios BBC išvados apie V.Putino turtus

Veidas.lt

"Scanpix" nuotr.

BBC tyrimas apie Rusijos prezidento Vladimiro Putino turtus drebina ne tik Rusiją. JAV iždo departamentas oficialiai patvirtino, kad “V.Putino režimas yra korumpuotas”. Pagrindines tyrimo išvadas pateikia televizija “Dožd”:

1. Pasak BBC, V.Putinas pats turtingiausias žmogus Europoje ir vienas turtingiausių pasaulyje. Jo turtas vertinamas 40 mlrd. JAV dolerių.

2. Adamas Szubinas, kuris atskainkas už JAV sankcijų Rusijai priežiūrą, teigia, kad Vašingtonas žino apie V.Putino korupciją. Pasak jo, oficiali V.Putino alga siekia apie 110 tūkst. dolerių per metus, tačiau tai “toli gražu ne pagrindinės” jo pajamos. V.Putinas ir jo aplinka dalyvauja įvairiose korupcijos schemose. Bet jis nekomentavo slaptos 2007 m. JAV Centrinės žvalgybos valdybos ataskaitos, pagal kurią V.Putino turtai siekia 40 mlrd. dolerių.

3. V.Putinas turi nuosavybės Ispanijoje. Taip teigia Andrejus Zykovas, kuris tyrė taip vadinamą “Putino bylą”. Pinigus, kotedžų statyboms Ispanijoje, pervedė korporacija “Dvadsatyj trest”. Dėl biudžetinių lėšų grobstymo buvo pradėtas tyrimas prieš šios korporacijos vadovybę. Pasak A.Zykovo, V.Putinas šiuose nusikaltimuose dalyvavo asmeniškai ir korporacija buvo sukurta jo iniciatyva.

4. Rusijos verslininkas Maksas Fridzonas kaltina V.Putiną, kad šis, būdamas San Peterburgo mero pavaduotoju gavo 4 proc. verslininko naftos kompanijos. Kompanija gavo išskirtines teises tiekti aviacinį kurą “Pulkovo” oro uostui. M.Fridzonas tvirtina, kad V.Putinas iš pradžių prašė 15 proc. akcijų.

5. Artimi V.Putinui jį vadina Michailu Ivanovičiumi.

6. Buvęs “Sovkomfloto” vadovas Dmitrijus Skarga teigia, kad 2002 m. kovą kuravo Romano Amramovičiaus jachtos “Olimpija” (vertė 45 mln. dolerių) perdavimą V.Putinui. Jachta buvo perduota per ofšorinę kompaniją. “Jachtos išlaikymas apmokamas iš Rusijos biudžeto”, – teigė D.Skarga. Dažnas svečias jachtoje buvo prezidento draugas Genadijus Timčenka, iki 2014 m. vadovavęs naftos prekybos įmonei “Gunvor”. BBC teigia, kad V.Putinas investavo šioje kompanijoje.

7.  Kremlius visus kaltinimus tradiciškai neigia.

 

Visą originalų tekstą skaitykite čia

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar jau esate apsisprendę, už kurią partiją ir politiką balsuosite Seimo rinkimuose?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...