2012 Gegužės 02

Žurnalistų ralio trasose – elektromobilis

veidas.lt


Kiek daugiau nei mėnuo beliko iki birželio 1-ąją startuosiančio tarptautinio žurnalistų ralio, kuriuos Lietuvos žurnalistų autoklubas be pertraukų rengia nuo 1996 metų ir kurie kasmet tiek pačius dalyvius, tiek žiūrovus pradžiugina naujomis staigmenomis.

Itin gausu jų šiemet. Ir ne vien todėl, kad pirmą kartą vienos šalies rėmuose nebeišsitekęs renginys vyks dviejų kaimyninių respublikų – Lietuvos ir Latvijos keliais.

Ko gero dar neteko girdėti apie jokį ralį, kurio trasomis kartu su kitais ekipažais būtų varžęsis elektromobilis? Vargu ar tai išvis įmanoma, stebėsis daugelis.

Birželio 1-ąją Rygoje, miesto širdimi vadinamoje Rotušės aikštėje, startuosiantis tarptautinis Press ralis įrodys, kad įmanoma. Jau dabar žinoma, kad prie ralio starto linijos kartu su kitais jame dalyvaujančiais ekipažais stovės ir itališkas, neįprastai nudažytu kėbulu „Fiat Panda“ automobilis. Ir jis bus atvairuotas ne iš Italijos, o iš Lietuvos, ką tik palikęs nagingų meistrų dirbtuves ir važiuojantis, kas visai nebūdinga automobilių raliui, visiškai be garso. Atrodytų, jog automobiliukas rieda pats savaime, jei po jo variklio gaubtu keistai nezystų elektros motoras.

Beje, žurnalistų ralyje tikrą brandos egzaminą laikysiantis elektromobilis nuriedėjo ne nuo gamyklos konvejerio, o gimė 51 metų vilniečio verslininko Artūro Mrazausko iniciatyva. Mintis kurti tokį automobilį jam kilo prieš pora metų apsilankius Ženevos automobilių parodoje, kurioje  buvo eksponuojami ir įvairių entuziastų, nedidelių bendrovių sukurti elektromobiliai.

Sugrįžęs iš Ženevos, Artūras ėmė domėtis kokio automobilio bazėje galima būtų sukonstruoti elektromobilį. Laimėjo FIAT Panda, turinti gana lengvą ir erdvų kėbulą. Tada buvo suburta entuziastų, pasiryžusių aukoti laisvalaikį vardan elektromobilio idėjos, grupė, kurioje buvo patyrusių inžinierių – elektrikų bei mechanikų, turinčių lenktyninių automobilių konstravimo patirties. Prasidėjo elektros motoro, baterijų ir kitų reikalingų detalių paieškos.

Po daugybės mėnesių, praleistų garaže, buvo atlikta „Fiat Panda“ agregatų persodinimo operacija. Automobilis pajudėjo iš vietos tyliai, neteršdamas aplinkos, suteikdamas daug džiaugsmo jo kūrėjams, pasiekusiems tikslą.

Tačiau elektromobilis mieste ir ralyje – bent jau iš pirmo žvilgsnio atrodo sunkiai suderiami dalykai. Vien todėl, kad nežinia kiek kilometrų nesustojus galima įveikti pilnai įkrautomis baterijomis?

Pasak A. Mrazausko, bandymų metu šiuo automobiliu pavyko išvystyti 130 km/val. greitį ir nuvažiuoti 136 kilometrus. Labai taupant energiją, važiuojant lėtai ir taupiai galima įveikti ir didesnį atstumą.

„Automobilis tikrai išskirtinis, kokių mūsų raliuose dar nebuvo ir kuriam neabejotinai teks daug dėmesio“, – sako pagrindinis Press ralio organizatorius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Vadas Valiukevičius.

Elektromobilį ralio metu vairuos ne jo kūrėjas, patyręs ir lenktynių trasoje A. Mrazauskas, o kuri nors iš eterio žvaigždžių, ralio dienomis persikvalifikuosianti į lenktynininkes. Kuri konkrečiai, V. Valiukevičius dar nelinkęs atskleisti, norėdamas ilgiau išlaikyti intrigą dėl neeilinio automobilio ir jo ekipažo žurnalistų ralyje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...