2013 Birželio 22

Vilniuje – viena nepatogiausių automobilių parkavimo sistemų

veidas.lt

Gyvenimas sostinėje tampa vis nepatogesnis ir brangesnis. Savivaldybės įmonė “Susisiekimo paslaugos” su Vilniaus miesto valdžios žinia vis mažina laisvų automobilių parkavimo vietų skaičių ir visiškai negalvoja nei apie to pasekmes, nei apie ekonominį efektą, nei apie savo įsipareigojimus miestui.
Šiandien Vilniaus mieste pastatyta jau 213 parkomatų, renkančių mokesčius už automobilių stovėjimą. Tačiau pati parkavimo apmokėjimo sistema mūsų sostinėje yra ypatingai nevykusi, nelanksti, netgi plėšikiška. Dažname Vakarų Europos didmiestyje vairuotojai parkomatuose bilietėlius gali pirkti valandai, trims, visai dienai, savaitei, ar mėnesiui, ir kaina, nelygu trukmė, atitinkamai skiriasi: tai yra, žmogus nusipirkęs parkavimo bilietą savaitei ar mėnesiui už valandą moka mažiau nei tas, kuris bilietą nusipirko tik valandai. O pas mus viskas kitoniškai, nesvarbu, kad nežmoniškai: jei automobilio parkavimo bilietas valandai kainuoja tris litus, tai už mėnesį vairuotojui tenka susimokėti 528 Lt (3 x 8 darbo valandos x 22 darbo dienos). Kiek žmonių Lietuvoje gali sau leisti vien už automobilio parkavimą pakloti daugiau nei pusę tūkstančio?
“Na, bet tokia mūsų strategija. Mes orientuojamės į valandinį apmokėjimą ir nieko keisti neplanuojame”, – aiškina SĮ “Susisiekimo paslaugos” vadovas Gintas Bliuvas. O Vilniaus meras Artūras Zuokas čia priduria, kad tai bus paskata, kad miestiečiai persėstų į visuomeninį transportą.
Tačiau dabar panagrinėkime tokios apgailėtinos parkavimo sistemos pasekmes. Pirma, maždaug 80 tūkst. Vilniuje gyvenančių žmonių gyvena sostinės priemiesčiuose arba rajone ir visuomeniniu transportu atvežti vaikų į darželius bei mokyklas ir patys atvažiuoti į darbą tiesiog negali (nes visuomeninis transportas tam nepritaikytas), taigi jie turi važiuoti automobiliu. Vakaruose įprasta iš priemiesčių atvažiavus į miestą automobilį palikti specialiose aikštelėse, sėsti į metro ar tramvajų ir važiuoti į darbą. Bet pas mus nėra nei aikštelių, nei nuolaidų sistemos taip į darbą vykstantiems žmonėms. “Ateityje bus”, – žada G.Bliuvas. Bet kažkodėl nesitiki.
Trečia, Vilniuje ima daugėti parkomatų, kurių įrengimas ir priežiūra kainuoja brangiau nei jie surenka pinigų (brangiai kainuoja pats parkomatas, dar apie 200 Lt kainuoja jo įrengimas ir dar kas mėnesį apie 150 Lt atseina jo priežiūra). Tai nonsensas. Tarkime, dešinėje Goštauto gatvės pusėje esantis parkomatas per mėnesį surenka vos 8 Lt, nors jeigu “Susisiekimo paslaugos” įvestų mėnesinį, tarkime 100 Lt parkavimo mokestį, toks parkomatas surinktų 4 tūkst. Lt (priminsime, kad pernai Vilniuje vidutiniškai iš vieno bilietų automato buvo surinkta iki 2,7 tūkst. Lt per mėnesį).
Ketvirta, “Susisiekimo paslaugos” įrenginėja vis naujus parkomatus, tačiau miestiečiams už tai jokios naudos nesuteikia. Šiaip jau ši įmonė turėtų įrenginėti naujas automobilių stovėjimo aikšteles, daugiaaukščius parkingus, bet jau daug metų kažkodėl to nedaro.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. Kostas Kostas rašo:

    Niekad nemačiau parkometro, neiviename vakarų Europos mieste, kad galima būtų pirkti bilietėlį ilgesniam laikui nei para.


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Kaip vertinate galimybę, kad S.Skvernelis vadovaus naujai Vyriausybei?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...