2010 Spalio 07

Metų vadovas

Nuo krovėjo iki generalinio direktoriaus

veidas.lt

"Veido" archyvas

Taupyti kanceliarinių prekių sąskaita sunkmečiu ėmė daugelis bendrovių, bet tik ne jomis prekiaujantis “Biuro pasaulis”. Išplėstas prekių asortimentas, teikiamų paslaugų spektras ir dalies prekybos perkėlimas į elektroninę erdvę tapo bendrovės ir jos klientų verslo sėkmės raktu.

Viskas prasidėjo prieš penkiolika metų. Būtent tada keletas lietuvių įkūrė bendrovę “Biuro pasaulis” (tuometinę UAB “Kėla”), taip pat tuomet dabartinis jos generalinis direktorius Artūras Tuminas įsidarbino kanceliarinių prekių pardavėju sostinės centrinio pašto kanceliarinių prekių skyriuje. Netrukus jis tapo raštinės ir biuro prekių bei įrangos vadybininku, vėliau skyriaus vedėju ir galiausiai pakilo iki prekybos centro vadovo. O prieš aštuonerius metus stojo tvarkyti “Biuro pasaulio” rinkodaros ir platinimo reikalų, perėmė į savo rankas komercijos direktoriaus vairą, o pastaruosius penkerius metus jau kaip generalinis direktorius kasmet skaičiuoja didėjančią bendrovės apyvartą.
Lipęs visais įmanomais kanceliarinių prekių verslo karjeros laipteliais, A.Tuminas šiandien kukliai prisipažįsta, kad dėl to buvo lengviau priimti sprendimus, susijusius su darbo efektyvumo didinimu ir verslo sėkmės išsaugojimu sunkmečiu.
“Žinau ne mažiau už bet kurį kitą darbuotoją, kuris dirba pas mus, todėl dirbti lengviau”, – sako jis. Pasak bendrovės “Biuro pasaulis” vadovo, jeigu sunkmečiu nebūtų nieko padaryta, įmonės apyvarta būtų nukritusi apie 40 proc., arba 4 mln. Lt, o laiku priimti sprendimai netgi leido šiek tiek ūgtelėti – metų augimas buvo daugiau nei 5 proc. Per pirmąjį šių metų pusmetį įmonės apyvarta didėjo jau 15 proc., o tai labiausiai lėmė gausėjančios naujų klientų gretos ir išplėstas teikiamų paslaugų spektras.

Sprendimas – gausinti klientų gretas
Kanceliarinių prekių rinka sunkmetį pajuto tuomet, kai dauguma įmonių ėmė taupyti ir skaičiuoti, kam išleidžia pinigus. Tai nutiko 2008-ųjų pabaigoje, kai įmonės kokybišką dokumentų spausdinimo popierių pakeitė prastesniu ir atsisakė ne pirmo būtinumo raštinės reikmenų, pavyzdžiui, segtuvų, skylamušių, žirklių ir pan., taip pat buvo stipriai apkarpytos išlaidos ir verslo dovanoms. Pastebima, kad įmonės išmoko taupyti, bet jų išlaidos kanceliarinėms prekėms jau po truputį didėja, o tai rodo ir kuklų ekonomikos atsigavimą.
Pasak pono Artūro, taupymas turi ribas, todėl buvo galvojama, kaip uždirbti daugiau pinigų iš to, ko klientai neatsisakė. Sprendžiant šį uždavinį paaiškėjo, kad efektyviausias sprendimas – plėsti verslą kartu su partneriais.
“Nupirkome dalį verslo, kuris sutapo su mūsų veikla, iš bendrovės “Biuro mašinos” ir šitaip praplėtėme savo klientų gretas. Bandydami pritraukti naujų klientų vadovavomės tokiu požiūriu: jei ne pirmi – tai antri. Taip mus atrado nusivylę konkurentų klientai. Kitas sprendimas – elektroninės parduotuvės www.elektromedia.lt atidarymas ir biuro technikos pardavimo stiprinimas. Elektroninė prekyba – labai perspektyvi sritis. Dar vienas sėkmę lėmęs žingsnis – pardavimo skyriaus darbuotojų atnaujinimas be jokių emocijų pagal naudingumo įmonei koeficientą. Dalis darbuotojų, kurių pardavimo rezultatai buvo menki, perkelti dirbti į sandėlį, kiti – į parduotuvę. O rinkoje atsirado žmonių, kurie nori dirbti ir užsidirbti, todėl priėmėm naujų specialistų, kuriems konkurentai sumažino algas arba atleido iš darbo. Nė vienu savo sprendimu nenusivyliau”, – sako ir sunkmečiu sėkmingai dirbusios bendrovės vadovas, tikinantis, kad visas papildomas pajamas uždirbo iš naujų klientų ir papildomai pradėtų teikti paslaugų.

Sunkmečio pamokos
Nors pagrindinė įmonės veikla ir duona yra prekyba raštinės reikmenimis, popieriumi, spausdintuvų dažikliais, verslo dovanomis ir smulkiomis raštinės prekėmis, vis dėlto šiuo metu įmonės perspektyvos siejamas su paslaugų plėtimu. Sugalvoti naujų idėjų padeda bandymas atsakyti į klausimą, kur biurai išleidžia pinigus.
“Dirbti kartu su mumis pakvietėme knygyną, kuriame mūsų klientai gali rasti įvairiausių knygų, skirtų tiek asmeniniam tobulėjimui, tiek verslo dovanoms. Neseniai sutarėme bendradarbiauti su viena lėktuvų bilietus platinančia kompanija, kurioje mūsų klientai gali rinktis, kokia oro linijų bendrove nori skristi. Taigi savo klientams siūlome tokias paslaugas, kurios jiems gali būti naudingos, ir kartu plečiame mūsų teikiamas paslaugas”, – atskleidžia A.Tuminas.
Pašnekovas džiaugiasi sunkmečio suteiktomis verslo plėtros galimybėmis ir sustiprėjusiu klientų pasitikėjimu biuro prekių pardavėjais. Mat iki tol daugelis neskaičiavo, kiek ir už ką moka, o šiuo metu, pirkdami popierių ar verslo dovanas, neretai pasiteirauja, ką dar galėtų gauti iš vienų rankų, todėl tai įžvelgęs A.Tuminas visada stengiasi turėti teigiamą atsakymą. Partnerystės principu vadovaujamasi ir įmonės socialinės atsakomybės srityje: kasmet remiama kaimynystėje Vilniuje esančio Pasakų parko šventė, saugiausio Lietuvos vairuotojo konkursas, visoms švietimo įstaigoms teikiami specialūs paslaugų pasiūlymai.

Kitų vertinimai
Jau daugiau nei penkerius metus vienas nuolatinių “Biuro pasaulio” klientų, kurių iš viso įmonė turi per 4 tūkst., bendrovės “Ober-Haus” generalinis direktorius Vytas Zabilius sako, kad aprūpinant įmonę raštinės ir kitais biuro reikmenimis labai svarbu kokybė, kurią šiam kanceliarinių prekių pardavėjui pavyko išsaugoti. O greitas ir geras aptarnavimas, kokybiškos prekės, prieinama jų kaina ir lankstus prisitaikymas prie kliento poreikių – pagrindiniai dalykai, dėl kurių biuro prekių pardavėjai išsaugo savo pirkėjus ir randa naujų.
Vieno pagrindinių plataus popieriaus asortimento tiekėjų “Antalis” pardavimo direktorius Egmontas Tamašauskas partnerio “Biuro pasaulis” ir jo vadovo sėkmę sunkmečiu įvardija ir kaip vieną savo bendrovės sėkmės priežasčių. “Daugelis kompanijų šiuo laiku patyrė sunkumų, bet “Biuro pasaulis”, kaip matome, ne tik sugebėjo išbūti tokiomis sąlygomis, bet ir ūgtelėti visos rinkos atžvilgiu. O kai sekasi mūsų klientams, sekasi ir mums”, – tikina E.Tamašauskas.

Box
“Veido” dosjė
Internetu ir prekybos centruose Vilniuje, Kaune bei Klaipėdoje biuro reikmenimis ir raštinės prekėmis prekiaujančios bendrovės “Biuro pasaulis” generalinis direktorius generalinis Artūras Tuminas, 39 m.
Išsilavinimas: 1996 m. baigė VISI
Karjera: iš pradžių dirbo krovėju, tada pardavėju, vėliau – parduotuvės vedėju. Taip laiptelis po laiptelio kilo aukštyn, kol 2005 m. tapo “Biuro pasaulio” gen. direktoriumi.
Pomėgiai: bendravimas, filmai.
Mėgstamiausias posakis: “Kas nedirba, tas neklysta”.
Pastaroji perskaityta knyga: Dalai Lama “Vadovo kelias”.
Duomenys apie įmonę:
Darbuotojų skaičius: 68
Įstatinis kapitalas: 3,24 mln. Lt.
Apyvarta:
2008 m. – 11,3 mln. Lt
2009 m. – 11,8 mln. Lt
2009 m. I pusmetis – 4,7 mln. Lt
2010 m. I pusmetis – 5,5 mln. Lt
1994 m. lietuvių įkurtas “Biuro pasaulis” priklauso Skandinavijos šalyse biuro reikmenimis prekiaujančių bendrovių aljansui “Nordic Office”.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...