2012 Lapkričio 03

Naujoji karta verčia keisti požiūrį į ugdymo procesą

veidas.lt

Kaip kūrybiškai ugdyti šiandieninę kartą, kuri nuo mažų dienų pripratusi prie naujausių technologijų ir internetas jiems suteikia neribotą informacijos srautą? Ar auklėtojas, mokytojas jiems dar gali būti autoritetas? Koks turi būti rytdienos mokytojas? Atsakymų į šiuos klausimus bus ieškoma parodose „Mokykla“ ir „Vaikų šalis“, kurios šiemet akcentuoja kūrybingos asmenybės ugdymo temą. Šiai temai pristatyti parodose vyks daugiau kaip 200 renginių: konferencijų, seminarų, diskusijų, forumų, pranešimų ir kt. Registracija į juos jau prasidėjo ir, ją vykdančio Ugdymo plėtotės centro duomenimis, vien per pirmąją dieną prisiregistravo 500 klausytojų.

 

Pasak renginių koordinatorės Justinos Sajės, parodų renginiuose bei interaktyviose klasėse mokytojų ir mokyklos vadovų lauks paskaitos apie ugdymo organizavimo bei kitas naujoves, apie tai, kaip sukurti mokyklą, kur mokytojas mielai moko, o mokiniai mielai mokosi. Pedagogai bus kviečiami diskutuoti apie tai, kaip kūrybingumą paversti kasdieniu mokyklos įpročiu, koks mokytojo vaidmuo padeda „atrakinti“ vaiko saviraišką ir kaip atpažinti kūrybiškumą žlugdančius veiksnius. Bus svarstomi ir XXI a. švietimo iššūkiai – kaip parengti kūrybingus, inovatyvius piliečius, mokančius lanksčiai prisitaikyti prie greitai besikeičiančio pasaulio. Vyks ir apskritojo stalo diskusija apie rytdienos mokytojus. Savo įžvalgomis apie pedagogams tenkančius iššūkius ir galimybes joje dalinsis švietimo ekspertai iš Lietuvos, Estijos, Vokietijos. Pirmą kartą vyks ypač aktuali diskusija apie lietuviškos tapatybės emigracijoje išsaugojimą ir lituanistinio švietimo užsienyje perspektyvas.

 

Taip pat bus teikiamos konsultacijos mokytojams, ieškantiems naujų metodų savo pamokų paįvairinimui ar turintiems klausimų, susijusių su pedagoginiu darbu. Parodoje vyks ir jaunimo organizacijų renginiai, sudarantys galimybę mokytojams, mokiniams bei tėvams artimiau susipažinti su neformaliojo ugdymo formomis bei galimybėmis. Juose bus galima pasisemti teigiamų užsienio patirčių.

 

Su įvairiomis ugdymo formomis bus galima susipažinti ir improvizuotose klasėse bei kūrybinėse erdvėse. Bus pristatyta mokykloms skirta programa „Kūrybinė partnerystė“, kurios tikslas per mokslininkų ir menininkų bendradabiavimą praplėsti ir praturtinti įprastą mokymo procesą ir ugdyti kūrybiškumą. Vyks „Alternatyvaus ugdymo“ valandos, kur bus galima sužinoti apie galimybes mokyti kitaip. Pasirodo, darbuojantis statybų aikštelėje galima gauti ir architektūros, istorijos, braižybos ar dizaino žinių. Analizuojuant kosmetikos priemonių sudėtį, galima mokytis chemijos, ardant automobilių variklius – fizikos, o verčiant iš įvairių kalbų kulinarinius receptus – užsienio kalbos. Į netradicines pažintines pamokas kvies Jūrų muziejus, VšĮ „menas sau“ organizuos įvairius meninius eksperimentus biologijos, chemijos, gamtos pažinimo, technologijų, dailės mokytojams.

 

Kol ugdymo procesą organizuojančios institucijos dar tik diskutuoja, kokia turėtų būti ateities mokykla, vaikai jau keičia ją ir verčia keistis mokytojus. „Praėjo tie laikai, kada mokiniui užtekavo parodyti spalvotą knygą ir taip jį nustebinti. Į visas gyvenimo sritis besiskverbiančios pažangios technologijos reikalauja ir naujų mokymo metodų, o jiems taikyti jau reikalinga kur kas modernesnė mokyklos aplinka bei mokytojai, mokantys naudotis šiuolaikinėmis technologijomis ir su vaikais nevengiantys bendrauti socialiniuose tinkluose“, – sako parodos „Mokykla“ projekto vadovė Agnė Žekonytė. Parodoje ir bus galima rasti viską, kas reikalinga šiuolaikinei mokyklai, mokytojui ir mokiniui – nuo pieštuko ar gaublio iki išmaniųjų lentų ir mobiliųjų mokymo laboratorijų, nuo naujausių ugdymo metodų pristatymo, neformalaus ugdymo iki susitikimų su Lietuvos bei užsienio švietimo sistemos ekspertais.

 

Kartu vyksiančioje parodoje „Vaikų šalis“ pirmą kartą bus atkreiptas dėmesys į ikimokyklinį ugdymą, pasaulyje populiarias metodikas, darželius.

 

Parodos „Vaikų šalis“ projekto vadovės Indrės Reimorienės teigimu, sistemingai pristatyti ikimokyklinį ugdymą bus siekiama pirmą kartą. „Požiūris į ikimokyklinį ugdymą keičiasi. Dabar akcentuojamos ugdymo teorijos, kurios brangina vaikystę kaip savaime vertingą žmogaus gyvenimo periodą, sudaro sąlygas vaikams jaustis socialiai visaverčiais jau dabar, o ne ateityje, diegia vaikams pasitikėjimą savimi, smalsumą, kūrybiškumą, atvirumą aplinkai“, – sako I. Reimorienė.

 

Pirmą kartą šioje parodoje bus galima susipažinti su įvairiausiomis ugdymo kryptimis – nuo japoniškos, nuo M. Montessori ar neskubinančios augti Valdorfo pedagogikos iki lietuviškos. Čia bus atkreiptas dėmesys į ekologinio mąstymo, sveikos gyvensenos, emocinio intelekto, kūrybiškumo ugdymą nuo pat mažų dienų. Čia prisistatys privatūs ir valstybiniai darželiai, čia bus galima susitikti su specialistais ir išsiaiškinti rūpimus klausimus apie ikimokyklinukų ugdymą ar darželių, kurių taip trūksta, steigimą.

 

Abiejose parodose vyks ne tik daugybė renginių, bus įrengti ne tik įprastiniai stendai, bet ir specialios kūrybinės erdvės, kurių pagrindiniai dalyviai – patys lankytojai, siekiantys pritaikyti teorines žinias ar išbandyti įvairias lavinamąsias, mokymo priemones, žaislus, žaidimus. Parodoje „Mokykla“ vėl veiks interaktyvios klasės, kuriose vyks improvizuotos pamokos mokytojams, o „Vaikų šalyje“ įsikurs ŽINIŲ MIESTAS, kuriame lauks kūrybinės dirbtuvės, interaktyvūs darželiai, forumai, diskusijos, žaidimai.

 

Parodos „Mokykla“ ir „Vaikų šalis“ vyks lapkričio 23-25 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO.

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...