2011 Gegužės 31

M.Adomėnui – vėl klausimai dėl pinigų

veidas.lt

BFL

Savo vadą renkantiems Vilniaus konservatoriams iškilo klausimas: iš kur dabartinis Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų Vilniaus sueigos pirmininkas Mantas Adomėnas gavo pinigų reklaminiam vaizdo klipui sukurti?

Įtemptoje kovoje su Vilniaus savivaldybės konservatorų frakcijos pirmininku Vidu Urbonavičiumi besirungiantis Seimo narys M.Adomėnas, siekdamas palenkti rinkėjų nuotaikas į savo pusę, interneto svetainėje “Youtube” įdėjo reklaminį filmuką, kuriame pristato savo programą ir jį remiančių partijos kolegų nuomones.

Tačiau šią reklamą pamačiusiems jo rinkėjams iš karto kilo klausimas – o kas ir, svarbiausia, už kokius pinigus parengė šią ganėtinai profesionaliai pagamintą reklamą? Mat M.Adomėnas tiek per neseniai vykusius savivaldybių tarybų, tiek per 2008-ųjų rudens Seimo rinkimus buvo atsakingas už įvairių reklaminių medžiagų užsakymus, tiesiogiai kontaktavo su įvairiomis viešųjų ryšių agentūromis, darė įtaką užsakymų skirstymui. Vien pastariesiems savivaldybių rinkimams Vilniaus mieste konservatoriai, pasak partijos rinkimų štabo vadovo Valentino Stundžio, išleido apie 400–450 tūkst. Lt. Kadangi viešai pripažinta, jog pastariesiems rinkimams konservatoriai išleido ne visus surinktus pinigus, kilo įtarimų, kad kuri nors iš reklamos agentūrų, turėjusi reikalų su M.Adomėnu, atsidėkodama už gautus (ar būsimus) užsakymus parengė ir jo vidiniams partiniams rinkimams skirtą klipą.

Juoba dar pernai, “Veidui” rašant apie M.Adomėno dalyvavimą 2,5 mln. Lt vertės skandale aukštųjų mokyklų reitingams rengti (pastarasis jam tik per plauką nekainavo Seimo nario posto), jo partiečiai pasakojo, kad šis po Seimo rinkimų įtarinėtas gavęs iš vienos reklamos agentūros neoficialių papildomų paslaugų mainais už partinį užsakymą.

Konservatoriai tuomet nutarė “nenešti šiukšlių iš trobos”, juoba byrant koalicijai Seime kiekvienas balsas buvo svarbus, o M.Adomėną apkaltos tvarka pašalinus iš Seimo būtų tekę rengti naujus rinkimus Vilniaus senamiesčio apygardoje.

Bet pasirodęs reklaminis filmukas atgaivino pernykščius įtarimus, tad M.Adomėno buvo tiesiai paklausta: iš kur ir už kiek? Atsakymas, pasak “Veido” šaltinių, buvo toks: “Pažįstami fotografai sukūrė ir padovanojo už dyka”. Konkrečios pavardės ar firmų pavadinimai liko paslaptis.

Dovana, jei filmukas tikrai kurtas iš draugiškumo, pasirodė esanti nepigi. Trys reklamos agentūros (“Vanilinis dangus”, “Vaizdo projektai” ir AD G.I.N.), užklaustos, kiek kainuotų pagaminti analogišką M.Adomėno filmuką (joms buvo pateikta nuoroda į “Youtube”), nurodė, kad kaina galėtų svyruoti nuo 3 iki 8 tūkst. Lt. Pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą, visos dovanos, kurių vertė viršija 5 MGL (šiuo metu 650 Lt.), privalo būti deklaruojamos per 30 kalendorinių dienų. Tad M.Adomėnui teks arba paviešinti geradarius reklamininkus, arba vėl bendrauti su Seimo Etikos ir procedūrų komisija. Pastaroji tik visai neseniai baigė nagrinėti M.Adomėno bylą dėl 4000 Lt atlygio, kaip paaiškėjo, neteisėtai gauto už “ekspertines konsultacijas” iš jo kuruojamos Švietimo ir mokslo ministerijos. Pinigus M.Adomėnui teko grąžinti.

Susisiekti su M.Adomėnu ir išklausyti jo nuomonę nepavyko. Vienas iš M.Adomėną remiančio konservatorių lyderio Andriaus Kubiliaus patarėjų “Veidui” pareiškė, kad visi šie įtarimai yra nepagrįsti.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (1)

  1. skeptikas skeptikas rašo:

    gėda, bačiuli, tau turėtų būti, kad tokias nesąmones rašinėji.


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...