2010 Gegužės 27

Aktoriai

Kokius kino aktorius labiausiai mėgsta lietuviai

veidas.lt

Jimas Carrey, Leonardas DiCaprio ir Danielis Radcliffe’as – aktoriai, sugebantys į kino sales pritraukti šimtus tūkstančių lietuvių.

"Veido" archyvas

Dėl pamėgtų aktorių žiūrovai to paties filmo eina į kino teatrus žiūrėti po kelis kartus

Kiekvieno komercinio filmo sėkmė siejama su jame vaidinančiais aktoriais, kurie išpuoselėtu vardu ir žurnaluose nutiražuotu veidu geba atvesdinti žiūrovą prie bilietų kasų. Šis magiškas veiksnys turi reikšmingos įtakos net festivaliniam nepriklausomam kinui, nes pačių garsiausių meistrų idėjomis investuotojai patiki tik išstudijavę plakatinių berniukų ir mergaičių sąrašus.

Visiems žinomas vardas iš anksto garantuoja mažiausiai dešimtis tūkstančių žiūrovų ir šimtus tūkstančių litų pajamų.

Produktyviausieji

"Veido" archyvas

Sprendžiant iš pastarųjų trejų metų rezultatų, lietuviai ypač palankiai vertina klouniškų grimasų meistrą Jimą Carrey. Pas mus jis demonstruoja pavydėtiną produktyvumą – 14 filmų ir 4,1 mln. Lt pajamos. Kas galėjo pagalvoti, kad JAV kino teatruose lūkesčių nepateisinusi ir investicijų nesugrąžinusi komedija “Jis sako “Taip!” Lietuvoje pateks į 2009 m. pirmūnų trejetą, bus parduota už neįtikimą 1,27 mln. Lt sumą ir genialiai apgaus 94 tūkst. žiūrovų? Nuo kultinės komedijos “Aš, kitas aš ir Irena” ir “Kaip Grinčas Kalėdas vogė” laikų J.Carrey lietuviškas pajėgumas su mažomis arthauzinėmis išimtimis balansuoja tarp 30–60 tūkst. parduotų bilietų. 10 metų išlaikyti labai aukštą rezultatą pavyksta ne kiekvienam Holivudo galiūnui.

"Veido" archyvas

Kitas aktorius, plačių galimybių spektrą spinduliuojantis Robertas Downey jaunesnysis Lietuvoje titaniškai iškilo per gana trumpą trejų metų laikotarpį. Virtuoziško vaidmens viename geriausių XXI a. kriminalinių detektyvų “Zodiakas” lietuviai nesuprato (7,1 tūkst. bilietų), bet komiksinis veiksmo trileris “Geležinis žmogus” sudėliojo jau 27,3 tūkst. žmonių konstruktorių, o nutrūktgalviška karinių trilerių parodija “Griaustinis tropikuose” smagiai kvatoti siūlė 19,4 tūkst. tautiečių. Platintojus ir rodytojus maloniai nustebino madingai nutapytas detektyvo “Šerloko Holmso” portretas, kurį apžiūrėjo 43 tūkst. lietuvių. Aktoriaus populiarumas automatiškai persidavė “Geležinio žmogaus” tęsiniui, pretenduojančiam surinkti per 200 tūkst. Lt.

Toks keturių filmų iš eilės produktyvumas turėtų džiuginti visus, nes “Pagirių Las Vegase” režisieriaus Toddo Phillipso naujoji vulgarių nuotykių komedija ir gresiantis antrasis pasimatymas su Šerloku Holmsu iškels kruopščiai vaidmenis besirenkančio R.Downey jaunesniojo kartelę dar aukščiau.

Stabiliausieji

"Veido" archyvas

Lankomumu iki šiol nepralenkto megahito “Titaniko” suteiktu populiarumo kreditu sumaniai naudojasi ir Leonardo DiCaprio. Jis dirba tik su elitiniais režisieriais (Martinu Scorsese, Samu Mendesu, Ridley Scottu, Edwardu Zwicku) ir su pastaraisiais devyniais filmais Lietuvoje vidutiniškai renka po 210 tūkst. Lt. Svarbiausia, kad stipriais vaidmenimis lepinantis aktorius nepraranda gerbėjų auditorijos: 1998 m. špagomis mojavusį “Žmogų su geležine kauke” stebėjo 27 tūkst. žiūrovų, o šiemet mistinių “Kuždesių salos” paslapčių šnabždėjimo klausėsi 28 tūkst. žmonių. Panašaus lygio pardavimą privalo užfiksuoti ir paslaptingiausia vasaros sezono smegenų mankštelė “Pradžia” apie sapnus, mintis, pasąmonę, idėjų vagystes ir nerealius prabudimus.

"Veido" archyvas

Bradas Pittas tautiečiams taip pat neatsibosta. Geltonosios spaudos puslapiuose dažnai pašiepiamas ir į skandalus brukamas aktorius atsigriebia įtaigiais pasirodymais. Kaip tik dabar jis mėgaujasi geriausiais laikais. Per vienus metus nuo 2008 m. spalio iki 2009 m. rugpjūčio pamatėme tris absoliučiai skirtingus filmus (“Perskaityk ir sudegink”, “Keista Bendžamino Batono istorija” ir “Negarbingi šunsnukiai”) ir visi jie apyligiai suviliojo po 32 tūkst. žmones. Štai ką reiškia B.Pitto aura, kuri sklaido abejones rimtą dilemą sprendžiantiems platintojams – dar palaukti ar pirkti Terrence’o Malicko kelerius metus klijuojamą įslaptintą fantaziją “Gyvybės medis”?

Patikimo veikėjo reputaciją Lietuvoje susikrovė tikriausiai visus įmanomus žanrus išmėginęs ir romantinėse komedijose spartietiškai atsiskleidęs Gerardas Butleris. Lietuviai jį mėgsta dainuojantį “Operos fantomo” arijas (24 tūkst. žiūrovų), atletiškai kovojantį vyriškame istoriniame epe “300″ (53 tūkst. žiūrovų) ir gudriai prisipažįstantį meilę bei makaronus kabinantį “PS. Myliu Tave” (36 tūkst. žiūrovų), “Bjauri tiesa” (40 tūkst. žiūrovų), “Pagausiu savo “eks” (23 tūkst. žiūrovų). Paradoksalu, bet šis aktorius vos su aštuoniais filmais surinko 2,6 mln. Lt, ko negalėjo garantuoti, pavyzdžiui, Robertas De Niro su 20 vidutiniško lygio darbelių ir Adamas Sandleris su 13 vienodų pasimaivymo komedijų.

"Veido" archyvas

Rinkos dalyviai galėtų drąsiau rinktis europietiškus filmus su žaviąja prancūzaite Audrey Tautou, kuri nuo “Amelijos iš Monmartro” (35 tūkst. žiūrovų) laikų išlaiko romantiškos viliokės aurą su daug sunkiau parduodamais specifiniais kūriniais. Pavasario repertuare išsiuvinėta biografinė drama “Coco prieš Chanel” vėlavo į Lietuvą beveik metus, buvo lengvai prieinama nelegaliuose interneto serveriuose ir maloniai nustebino filmo perspektyvomis netikėjusius verslininkus (15 tūkst. žiūrovų). Kad ir kaip būtų keista, įvairiai vertinamo kūrinio likimą nusprendė žiūrovės moterys, kurias madingoji tema užkabino aktualumu.

Banguojančio populiarumo

"Veido" archyvas

Gan atsargiai reikėtų vertinti darbštuolio Nicolo Cage’o pajėgumą Lietuvoje, svyruojantį ypač hiperboliniu spektru. Artėjančią vasarą įvertinsime dar du naujus jo darbus “Burtininko mokinys” ir “Kick-Ass”, kurie vėl taikysis į kardinaliai skirtingus žiūrovų srautus ir priartės prie čempioniško premjerų kiekio. Atrodo, kad N.Cage’o formulė geriausiai suveikia Jerry Bruckheimerio prodiusuojamuose pramoginiuose atrakcionuose, – kuo kvailesnis filmas, tuo daugiau bilietų į jį parduodama. 2004 ir 2007 m. iššifruoti du nuotykių trileriai “Kodas L.O.B.I.A.I” padidino susidomėjusiųjų auditoriją nuo 20 iki 55 tūkst. (tai absoliutus aktoriaus rekordas Lietuvoje). Tarp jų ir po to išleisti rimtesni pabūklai (“Pasaulinis prekybos centras”, “Karo dievas”, “Suvokimas”) turėjo tenkintis 15 tūkst. žiūrovų dėmesiu. O svarbiausius rudens festivalius aplankęs “Blogas policininkas”, kuriame B.Cage’as sublizgėjo vienu geriausių pasirodymų, sudomino palyginti mažai lietuvių – tik 6,4 tūkst.

Prie stipriai banguojančio populiarumo aktorių derėtų priskirti ir Lietuvos rinkos čempioną Bruce’ą Willisą (23 filmai). Jis pritraukė platintojams daugiau nei 3,2 mln. Lt pajamų, bet aruodą gausiausiai papildė keli labiausiai vykę darbai (“Svetimas kūnas”, “Suvilioti nepažįstamąjį”), o dauguma kitų eksperimentų – maišyti žanrus ir bandyti save komedijose – sunkiai krapštė centus. Geriausiais laikais B.Willisas sušaukdavo į sales net 50 tūkst. minią (“Armagedonas”), o šiandien jo galimybių ribos palankiausiu atveju svyruoja ties 20 tūkst. parduotų bilietų. Geresni rezultatai išimties tvarka įmanomi tik “Kietam riešutėliui”.

"Veido" archyvas

O štai Johnny Deppas lyg magnetas traukia merginas ir moteris, kurios eina į kiną vien dėl patinkančio gražaus aktoriaus. Ypač šis aktorius sublizgėjo trilogijoje “Karibų piratai” (182 tūkst. žiūrovų) ir trimis dimensijomis susapnuotoje fantazijoje “Alisa Stebuklų šalyje” (90 tūkst. žiūrovų). Tiesa, negalima nepaminėti ir to, kad būta filmų su J.Deppu, kurie Lietuvoje nesudomino ir 20 tūkst. žiūrovų.

Tuo tarpu susidomėjimo George’u Clooney skalė labai skirtinga ir priklauso nuo kūrinio rimtumo: “Oušeno” trilogijos serijos smaginasi, o apdovanojimų verti šedevriukai (“Maiklo Kleitono sukurta tiesa”, “Viskas ore!”) vos suduria galą su galu. Panašaus liūdno likimo sulaukė ir intelektuali karinė komedija “Vyrai, kurie spokso į ožkas”, kurią norėjo pamatyti vos 6,4 tūkst. žiūrovų.

Amerikos žiūrovų numylėtinė Sandra Bullock gavo nelabai pelnytą “Oskarą”, bet Lietuvoje jos duomenis apibrėžia tik romantinė komedija “Piršlybos” (28 tūkst.). Platintojai be ceremonijų išmetė iš repertuaro “Auksinę avietę” nuskynusią komediją “Viskas apie Styvą” ir dėl suprantamų priežasčių atsisakė rodyti išliaupsintąją dramą “Nematomoji pusė”, kurioje susipina du Lietuvai nepalankūs veiksniai – amerikietiškasis futbolas ir juodaodžiai herojai.

Odos spalva, kaip, beje, kitokios seksualinės orientacijos ir kai kurių tautybių (žydų) ypatumai, drastiškai nukerpa lankomumą netolerantiškoje Lietuvoje. Denzelis Washingtonas daug filmuojasi finansiškai patraukliuose trileriuose, tačiau soliniai pasirodymai lyg užkerėti mūsų orbitoje sustoja ties 150 tūkst. Lt pajamomis. Vieninteliam Willui Smithui pavyksta pasipriešinti išankstiniam nusistatymui. 2003–2007 m. jis stabiliai balansavo ties 10–13 tūkst. žiūrovų riba, bet “Aš esu legenda” ir “Hankokas” padidino aktoriaus potencialą net iki 62 tūkst. bilietų. Teigiami pokyčiai ir paskelbtos naujienos apie veiksmo trilerio “Pašėlę vyrukai” bei fantastinės komedijos “Vyrai juodais drabužiais” trečiųjų serijų gamybą leis platintojams jaustis užtikrinčiau, planuojant repertuarą.

"Veido" archyvas

O, tarkim, liepą numatyta veiksmo komedijos “Kaip diena ir naktis” premjera apgaubta abejonių debesies, nes kol kas neaišku, kaip tauta reaguos į saldžios Holivudo porelės Tomo Cruise’o ir Cameron Diaz antrąjį bandymą sužavėti žiūrovus. 2002 m. drama “Vanilinis dangus” pardavė 30 tūkst. bilietų. Po to T.Cruise’o soliniai pasirodymai nuo 17 tūkst.(“Įspėjantis pranešimas”) mostelėjo iki 36 tūkst. (“Paskutinis samurajus”), skaudžiai krito žemyn iki 9 tūkst. (“Nakties įkaitas”), vėl šovė su 31 tūkst. (“Pasaulių karas”) ir netikėtai sumažėjo iki pavojingų 16 tūkst. (“Neįmanoma misija 3″). Pastarasis skaičius signalizuoja didžiausią nerimą, nes 2000 m. veiksmo trileris “Neįmanoma misija 2″ mėgavosi karališku 61 tūkst. lietuvių priėmimu.

Na, o C.Diaz lietuviams patinka, kai klaidžioja neįpareigojančiuose romantiniuose meilės labirintuose (“Pametę galvas Las Vegase” pasimatymui suviliojo 46 tūkst. lietuvių). Bet vos tik C.Diaz mėgina pabėgioti, pasimušti ir pašaudyti, bilietų pardavimas neperšoka nė 10 tūkst. (“Grėsmingieji Čarlio angelai”).

Nauji veidai

Iš esmės šiandien pakanka vieno teisingas natas grojančio superfilmo, kad taptum žinomas ir mėgstamas Lietuvoje. Praėjusį pavasarį niekas dar nemokėjo tarti australo Samo Worthingtono pavardės, bet štai mėlynasis “Įsikūnijimas” (jau 223 tūkst. parduotų bilietų) ilgam delegavo aktorių į aukščiausiąją lygą. Tiesa, svaiginamai įsiplieskusi karjera Holivude priklausys nuo tolesnių vaidmenų pasirinkimo.

O, tarkime, įsimylėję balandėliai Robertas Pattisonas ir Kristen Stewart superžvaigždėmis užaugo faktiškai per vieną naktį po fenomenalaus “Saulėlydžio”, išprovokavusio sveiko proto ribas jau peržengiančią vampyromaniją. Rašytojos Stephenie Meyer romanų užliūliuotos paauglės ir vyresnio amžiaus merginos mielai perka net knygas apie filmavimo užkulisius ir fiktyvias abiejų aktorių biografijas. “Jaunaties” auditorija per vienus metus pdidėjo bene trigubai, iki 59 tūkst. parduotų bilietų, tai galima įsivaizduoti, kas dėsis Lietuvoje per “Užtemimo” premjerinį savaitgalį.

"Veido" archyvas

Įdomu, kaip toliau susiklostys ir Danielio Radcliffe’o karjera ir kokius kalnus jis sugebės nuversti be magiškųjų Hario Poterio akinių. Tik “Azkabano kaliniui” pritrūko kelių bilietų iki 50 tūkst. Visos kitos “poteriados” dalys užbūrė daugiau nei po 60 tūkst. žiūrovų, o 2007 m. “Fenikso brolija” nepasikuklino įsiteikti 73 tūkst. gerbėjų. 10 metų Hariui Poteriui atsidavęs Danielis po dvigubos “Mirties relikvijų” porcijos (finalinė J.K.Rowling knyga bus komerciškai padalyta į du filmus, kad numelžtų daugiau ištikimiausių gerbėjų) pagaliau pradės solinę karjerą kitokio stiliaus filmuose.

Tikriausiai ne vienas lietuvis mėgstamiausiu aktoriumi tyliai įvardys R.De Niro, bet tą pačią akimirką patikslins, kad Holivudo veteranas per pastaruosius vienuolika metų nieko doro nenuveikė. Kultiniais filmais “Įsiutęs bulius”, “Taksistas”, “Baimės iškyšulys”, “Geri draugužiai” reputaciją užsitarnavęs Bobas nuo 2000-ųjų rinkosi abejotinas komercines vidutinybes dėl solidaus honoraro ir prarado savo bičiulio M.Scorsese’s pasitikėjimą. Jis dažnai lankosi Lietuvos kino ekranuose (nuo 1995 m. – 20 filmų), nes platintojai vis dar nepraranda vilties, kad R.De Niro vardas padės parduoti bilietus. Bet viltis pateisino tik komedijos “Paskutinis jaunikio išbandymas” (40 tūkst. žiūrovų) bei nuotykių fantazija “Žvaigždžių dulkės” (30 tūkst. žiūrovų).

Lietuviški magnetai

Vis dažniau komerciniame repertuare reiškiasi Lietuvos pramogų pasaulio žinomybės. Anksčiau nacionalinio kino lankomumą labiausiai diktavo literatūriniai kūriniai (“Dievų miškas”, “Nuodėmės užkalbėjimas”) ir režisierių pavardės (Algimantas Puipa, Jonas Vaitkus), bet vis dažniau pastebima tendencija, kad bilietų pardavimą gali paveikti aktoriai. Šioje sferoje stipriausiai dominuoja vyrai. Andriaus Mamontovo muzika ir vaidyba “Nereikalingus žmones” ištempė iki 50 tūkst. auditorijos. Nemaža jos dalis ateis pažiūrėti ir subtiliais bei išradingais plakatais anonsuojamos Mario Martinsono romantinės dramedijos “Amaya”, kuri 2009 m. rudenį buvo filmuojama Honkonge.

"Veido" archyvas

Etatinis televizijos komikas ir teatralas Vytautas Šapranauskas pasitikrino neišmatuojamas galimybes kine. Animacinėje Holivudo komedijoje “Garfildas 2″ vien tik žongliruodamas balsu jis padovanojo smagų lietuviško humoro seansą 109 tūkst. žmonių. Lietuvos kino rinkos milžinas “Ledynmentis 3″ (232 tūkst.) arčiausiai prislinko prie rekordinio “Titaniko” lankomumo, o žiūrovai masiškai pirko bilietus po du tris kartus dėl V.Šapranausko šou.

Režisierius Emilis Vėlyvis pirmasis suprato ir pasikvietė publikos mylimą aktorių į lietuvišką veiksmo komediją “Zero 2″. Sprendimas pasiteisino ir privertė juoktis 72 tūkst. auditoriją, nors V.Šapranausko pasirodymo laiką teko trumpinti dėl filmavimo įkarštyje patirtos traumos.

Pagrindiniu vaidmeniu virtuoziškai atsiskleidė Ramūnas Rudokas, kuriam jau seniai reikėjo iškeisti televizijos projektus į kiną.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...