2011 Gegužės 21

Automobilių rinkos perspektvos

veidas.lt

Automobilių rinkos perspektvos

Naujų automobilių dalis. 2020-aisiais nauji automobiliai sudarys iki 28 proc. viso automobilių parko.

Kainos. Tos pačios klasės nauji automobiliai vien dėl infliacijos kasmet pabrangsta maždaug 1 proc., nors kainą didina ir tobulėjančios, bet brangesnės technologijos. Tad 2020-aisiais naujas automobilis kainuos mažiausiai 10 proc. brangiau nei dabar. Pastaba. Kiekvienas pats naujausias modelis yra branginams nuo 8 iki12 proc. priklausomai nuo technologinės įrangos.

Išlaidos. 2020-aisiais vidutiniškai automobiliui išleidžiama suma Lietuvoje pasieks 30 tūkst. Lt. Dar neaišku, viskas priklausys nuo to, kiek Vakarų Europoje bus sudaužytų mašinų, ,kurios atsiranda mūsų turguose. (Pernai įgabeta bemaž 300 tūkst. naudotų, liko čia 100 tūkst.)

Hibridiniai automobiliai. Jie Lietuvoje užims nedidelę parko dalį, nes yra brangesni, jų pirkėjams nebus taikomos jokios lengvatos, juolab kad ne visais atvejais tokie automobiliai naudoja mažiau kuro ar mažiau teršia aplinką.

Elektromobiliai. Jų populiarumas Lietuvoje iki 2020-ųjų padidės tik tuo atveju, jei atsiras šalčiui atsparių, ilgai neišsikraunančių baterijų. Pastaba. Kol kas tokios technologijos tik kuriamos Japonijoje ir Europos tyrimų centruose.

Populiariausi. Populiariausias automobilis jau po penkerių metų bus 2 litrų, dyzelinu varomas ekonomiškas miesto automobilis. Pastaba. Ne 2.0 litrų. Pakaks ir, tarkime 1.4 l. Kad ir Toyota D-4D variklio technologija. Plačiau – www.tokvila.lt

Kiekis. Lietuvos keliais 2020-aisiais važinės apie 2,5 mln. lengvųjų asmeninės paskirties automobilių – 30 proc. daugiau nei dabar.. Pastaba. Tikslaus automobilių registro nėra, nes chaoso naudotų mašinų laikais buvo atvejų, kai vienam savininkui priklausydavo po 200 ir daugiau automobilių. Giliau – www.regitra.lt

Pardavimas. Skaičiuojama, kad Lietuvoje per metus bus parduodama vidutiniškai po 25 tūkst. naujų automobilių. Pastaba. Mūsų šalyje 24 500 naujų mašinų buvo parduota berods 2007 m.

Ekologija. Automobilių pardavėjai tikisi, kad ekologija taps valstybinės reikšmės klausimu, atsiras lengvatų ekologiškoms transporto priemonėms, ir tai padės sumažinti taršių automobilių parką, keičiant jį naujomis mašinomis. Pastaba. Būtina įvesti taršos mokestį, kiek – derybų klausimas

Rinkos svyravimai. Naujų automobilių rinka sparčiai augs dar dvejus–ketverius metus, kol bus pasiektas ikikrizinis lygis. Pastaba. Manau, kad per trumpiau nei per dvejus metus.

Šiandien 14 val. skelbėme automobilių rinkos kryptis.

Mano, žurnalisto rašančio automobilių tematika  bemaž 20 pastabos.

Pirmiausia iš Vilniaus ir kitų didmiesčių reikia išnaikinti senus dyzelius, įvestin CO2 aprobojimus – ne daugiau, tarkime 130 gramų Žvelk giliau – http://autobild.veidas.lt/category/zalieji-modeliai/. Antra. Naujų automobilių rinka atsigaus kur kas greičiau nei per dvejus metus. Bus perkami ne vidutinės, bet mažos ir kompaktinės klasių mašinos su silpnesniais varikliais. Tokiems turėtų būti taikomos lengvatos parkuojantis, nes jie užima mažiau vietos, „Silkės“, „Slidės“ „Agurkinės“ (tai senas VW Passat, kuriais Kėdainiai gabendavo šiltnaminius agurkus į turgavietes) apskritai turėtų dingti iš horizonto. Elektromobiliams, bet ne hibridiniams modeliams (ten – du varikliai: benzinas+dujos) reikėtų mokėti pusę parkavimo kainas. Kai rinkoje atsirado pirmasis tikras automobis „Nissan Leaf“ „giliau” – autobild.lt,),

„Nissan“ rinkodaros vadovas Lietuvoje Mindaugas Plukys atsakė:“Žinai, Jonai, jei mes atvežtumėme „Leaf“, jo kaina būtų kosminė – apie 160 tūkst, – ir pridūrė, va, Pietų Europoje (su valdžios pagalba) jau sukurtas elektros papildymo stotys. O kur jos pas mus? Žodžiu, japonų technologijos jau  nupuškavo toli, o Europai reikia veikiai spėti paskui tą garvežį, jį pasivyti ir įšokti kad ir nors į paskutinį vagoną… Apie kitką – vėliau. Mes žvelgiame giliai!

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...