2012 Lapkričio 11

Patys sau muzikantai

veidas.lt

Lapkričio 29-ąją Šventos Kotrynos bažnyčioje Vilniuje savo programą pristatys vyrų vokalinis ansamblis „Quorum“.

Ansambliu „Quorum“ kolektyvo narius galima vadinti drąsiai, mat atliekamų kūrinių akompanimentą šeši vyrukai sugeba susikurti balsais, nenaudodami jokių muzikos instrumentų. Tai gali būti ne tik orkestro, bet ir paukštelių čiulbėjimo, jūros ošimo, traukinio dundesio ar netgi rankinio pjūklo imitacija. Pasak vieno „kvorumiečių“ Romano Savicko, būtent čia geriausiai atsiskleidžia ansamblio narių meistriškumas, nes dainuoti pagrindinę melodiją esą daug paprasčiau.
Artėjančio koncerto programoje pagal susiklosčiusią „Quorum“ tradiciją numatomos dvi dalys: istorinės ir šiuolaikinės muzikos. 2005-aisiais ansamblis buvo sukurtas būtent senajai muzikai atlikti, mat atskirais istorijos laikotarpiais vyrų vokalas būdavo labai populiarus.
„Neseniai išdrįsau paklausti feisbuko fanų, kuriuos mūsų kūrinius jie vertina geriausiai. Nuomonės nustebino: dauguma pasisakė ne už šiuolaikines dainas, o už Renesanso muziką, madrigalus ir klasiką“, – džiaugiasi vienas „Quorum“ įkūrėjų Vitalijus Neugasimovas.
Nuo senosios muzikos programų savo veiklą pradėjęs ansamblis yra dalyvavęs festivaliuose „Banchetto musicale“, „Ave Maria“, kasmet pasirodo Kristupo vasaros festivalyje. Bendradarbiavo su tokiais solistais, kaip Asta Krikščiūnaitė, Rūta Ščiogoliovaitė, Egidijus Sipavičius, Merūnas Vitulskis, jaunasis talentas Dainutas Varnas ir kiti.

Vyriški falcetai

Šiuo metu „Quorum“ ansamblyje – šeši atlikėjai: kontratenorai V.Neugasimovas ir Marius Turlajus, vienintelis Lietuvoje profesionalus sopraninas Viktoras Gerasimovas, baritonas Gintautas Skliutas, bosas R.Savickas ir vokalinės perkusijos meistras Žygimantas Gudelis. Pastaraisiais metais ansamblio sudėtis smarkiai keitėsi, akademinio muzikinio išsilavinimo neturinčius atlikėjus keitė jauni profesionalai.
Tačiau vokalinio ansamblio specifika tokia, kad daugelį jo pasirodymo sėkmės gijų savo rankose laiko septintasis žmogus – garso režisierius, galintis koncertą išgelbėti arba sužlugdyti. „Vyrams dainuojant a cappella, tam tikri pereinamieji balso registrai tarp falceto ir viso balso lieka neskambūs, o garsininko pareiga suprasti šį atlikėjo diskomfortą ir padėti jį akustiškai išspręsti. Kai scenoje nėra muzikos instrumentų – nėra ir už ko pasislėpti, telieka pasikliauti kolegomis. Gerai, kai vienam peršalus ir užkimus jį sunkesnėse vokalo vietose sugeba pavaduoti kitas ansamblio narys“, – neslepia V.Neugasimovas.
Ar kontratenoras – specialiai išlavintas vyriškas balsas, ar tai labiau gamtos dovana? Vitalijaus teigimu, būna visaip: „Štai V.Gerasimovo balsas po mutacijos praktiškai nepasikeitė, todėl neprireikė nė ypatingų technikų: jam dabar atitenka pačios aukščiausios natos. Aš sugebėjimą dainuoti kontratenoru nejučiomis išlavinau mokydamas dainuoti berniukus, nes jeigu jiems rodysi garsą vyriškoje testitūroje – vaikai nesupras, ko iš jų nori. Ilgainiui pajutau, kad tapo patogu dainuoti aukštas natas. Tačiau lygiai taip pat komfortiškai jaučiuosi dainuodamas ir vyriškame registre. Apskritai visi mūsų ansamblio nariai turi puikius falcetus – kartu galim skambėti kaip „Alvinas ir burundukai“. Bet tuo nepiktnaudžiaujame – suprantame, kad moterys į mūsų koncertus eina pasiklausyti vyriško tembro.“



Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete http://www.veidas.lt/veidas-nr-45-2 arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...