2011 Sausio 18

Katastrofa

Lenkijos VRM vadovas pareiškė, kad dispečeriai per vėlai įspėjo Kaczynskio lėktuvo ekipažą apie pavojingą artėjimą prie žemės

veidas.lt

Aerodromo “Severnyj” prie Smolensko dispečeriai visą valandą pranešinėjo, kad viskas gerai, o komanda “Horizontas” Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio (Lecho Kačynskio) lėktuvo ekipažą pasiekė per vėlai, spaudos konferencijoje Varšuvoje sakė Lenkijos VRM vadovas Jerzy Milleris (Ježis Mileris).

Jis sakė, kad dispečeris, sekęs prezidentinio lėktuvo Tu-154 nutūpimą, nepranešė ekipažui apie nepalankias oro sąlygas. Taip pat nebuvo kalbama apie atsarginius oro uostus.

Pasak J.Millerio, dispečeriai lėktuvo įgulai patvirtino, kad lėktuvas laikosi tūpimui tinkamo kurso, kai iš tikrųjų orlaivis skrido 70 metrų žemiau negu reikėjo bei 80 metrų į šoną.

J.Milleris pateikė kelias pokalbių tarp įgulos ir bokšto atkarpas.

Anot BBC, Rusijos oro linijų dispečeriams buvo daromas spaudimas ir jie nepranešė Lenkijos lėktuvo Tu-154 ekipažui apie nukrypimą nuo kurso, sakoma Lenkijos komisijos, tiriančios prezidentinio lėktuvo katastrofos prie Smolensko, pranešime.

Tuo tarpu ekspertas, artimas tyrimo procesui, žurnalistams pareiškė: “Paimdami atskiras dispečerių punkto pokalbių frazes Lenkija įvykio neatkuria, o iškreipia jo esmę”.

Ekspertas patarė lenkams atsargiau elgtis su objektyviais duomenimis ir jų neiškraipyti.

Tarpvalstybinio aviacijos komiteto (TAK) techninės komisijos pirmininkas Aleksejus Morozovas sausio 12 dieną pareiškė, kad tarptautinės taisyklės nenumato galimybės uždaryti dėl nepalankių meteorologinių sąlygų aerodromo “Severnyj”, į kurį tūpdamas sudužo L.Kaczynskio lėktuvas.

Spaudos konferencijoje trečiadienį A.Morozas priminė, kad L.Kaczynskio lėktuvo reisas buvo tarptautinis ir vyko pagal taisykles, kurias reguliuoja Rusijos Federacijos ir NVS šalių rinkiniai.

“Šios taisyklės nenumato, kad aerodromas būtų uždaromas dėl nepalankių meteorologinių sąlygų”, – sakė A.Morozas.

Nebuvo daromas joks spaudimas dispečeriui – Smolensko aerodromo skrydžių vadovui, pareiškė A.Morozas.

“Komisija turi visus dispečerių pokalbių įrašus, jie buvo išanalizuoti kartu su nepriklausomų ekspertų grupe. Skrydžių vadovui joks spaudimas nebuvo daromas”, – sakė A.Morozovas.

Tokiu būdu, pasak jos, Smolensko aerodromo dispečeriai veikė “visiškai savarankiškai, vadovaudamiesi savo kompetencija ir tarptautinėmis taisyklėmis, apie kurias kalbėjome”.

Sausio 12 dieną TAK pateikė ataskaitą, kad pagrindinė atsakomybė dėl pernai balandžio 10 dieną netoli Smolensko įvykusios lėktuvo katastrofos, per kurią žuvo Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis (Lechas Kačynskis) ir dar 95 žmonės, tenka lenkų ekipažui, nes aukšti pareigūnai spaudė pilotus tūpti oro uoste tvyrant tirštam rūkui.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...