2011 Liepos 11

Skrydžius pradeda lėktuvas – „svajonė“

veidas.lt

Jau kitais metais Lenkija turės pačius naujausius tarpkontinentinius lėktuvus „Boeing 787 Dreamliner“. Lenkų aviakompanija LOT ir JAV korporacija „Boeing“ susidarė dėl 8 tokių lėktuvų gamybos. Pirmieji penki „Dreamliner“ Varšuvos oro uoste pasirodus prieš pat Europos futobolo čempionatą kitą vasarą, kuris bus rengiamas Lenkijoje ir Ukrainoje. Kiti trys „Dreamliner“  lenkams bus pagaminti šiek tiek vėliau – per ateinančius trejus metus. Jau tada Lenkija bus pirmaujančia Europos valstybe, turinčia pačią moderniausią lėktuvų flotilę ir naudojančią pačias moderniausias oro transporto priemones, jungiančias Varšuvą su Los Andželu (JAV), Tokijumi (Japonija) bei Honkongu (Kinija).

Iki 2015 metų LOT aviakompanija planuoja iš esmės atnaujinti beveik visą savo lėktuvų parką, skraidantį ilgus atstumus. Šiuo metu tai atlieka „Boeing 767“. Po trejų metų visi tarpkontinentiniai skrydžiai bus atliekamai tik „Boeing 787 Dreamliner“ lėktuvais.

„Dreamliner“ technologiškai yra kur kas šiuolaikiškesni lėktuvai nei ankstesni „Boeing“ korporacijos produktai. Tai pirmasis didelis keleivinis amerikiečių lėktuvas, kuriame vietoje tradicinio aliuminio yra panaudotos kompozitinės medžiagos, todėl jo degalų sąnaudos yra 20 proc. mažesnės.

Pirmasis bandomasis lėktuvo egzempliorius neseniai buvo atskridęs į Varšuvą tiesiai iš tarptautinio „Le Bourget“ aviasalono Prancūzijoje. „Boeing“ korporacija tvirtina, kad šis lėktuvas šiuo metu yra bene pats moderniausias keleivinis oro laineris pasaulyje.

Tačiau ar tai tiesa, parodys netolima ateitis. Pavyzdžiui, „Le Bourget“ aviasalone Paryžiuje pagrindinis amerikiečių konkurentas – Europos kompanija „Airbus“ gavo užsakymų pagaminti 730 naujų lėktuvų (bendra vertė – 72 mlrd. JAV dolerių), kai tuo tarpu „Boeing“ – užsakymų 142 lėktuvams, kurie kainuos 22 mlrd. dolerių.

Šiuo metu „Boeing“ siūlo tris „Dreamliner“ variantus. Visų pirma tai „Boeing 787-3“ lėktuvas, kuriame gali tilpti 296 keleiviai, o lėktuvas be nutūpimo gali nuskristi 6500 kilometrų. Jis skirtas trumpesniems maršrutams, į kuriuos būna daug norinčiųjų skristi. Šis variantas jau artimiausiu metu pakeis visus „Boeing 767“ ir „Airbus 300“ lėktuvus visuose vidiniuose reisuose Japonijoje. „Boeing“ jau pasirašė sutartį dėl šių lėktuvų tiekimo su „All Nippon Airways“ kompanija.

Kitas „Dreamliner“ variantas „787-8“ – tai „bazinė“ modifikacija, kuri turėtų pakeisti dabar naudojamus „Boeing 767 – 300ER“. Šis laineris gali skraidinti iki 250 keleivių (priklausomai nuo konfigūracijos) ir be nusileidimo nuskristi 15 700 km. Ketinama gaminti ir trečiąją modifikaciją „787- 9“, kuriame sutilps net 290 keleivių“. Šios modifikacijos skrydžio nuotolis bus panašus kaip ir prieš tai minėtojo varianto. Šis modelis per tam tikrą laiką turėtų pakeisti šiuo metu naudojamus  ”Boeing-767-400ER”, aerobusus А-330-200 ir А-340-200, „McDonnell Douglas MS-11“ bei „Lockheed L-1011“  Preliminarias sutartis dėl „devintuko“ pirkimo su „Boeing“ jau pasirašė keletas didžiųjų Europos aviakompanijų – „SAS“, „KLM“, „Lufthansa“ ir kt.

Priklausomai nuo komplektacijos lėktuvai kainuos: „787-3“ -  (150-155,5 mln JAV dolerių), „787 – 8“ – 161-171,5 mln. dolerių ir „787 -9“  – 194-205,5 mln. dolerių.

„Boeing“ korporacija jau baigia konstruoti ir „787 – 10“ variantą, kuris teoriškai galėtų pakeisti dabar naudojamus “Boeing-777-200А” ir “Boeing-777-200ER”.

Pats pirmasis bandomasis „Dreamliner“ egzempliorius buvo pademonstruotas dar 2007 metais „Boeing“ gamykloje JAV Everetto“ mieste. Pirmasis bandomasis skrydis buvo numatytas 2007 metų rugsėjį, tačiau dėl įvairiausių priežasčių vis buvo atidedamas. Jis įvyko tik 2009 metų gruodžio 15 dieną.

Šiuo metų birželio duomenimis, jau gauta užsakymų pagaminti 868 „Dreamliner“ lėktuvus. Palyginti su 2010 metų rudeniu, užsakymų skaičius sumažėjo 70-čia lėktuvų. „Boeing“ prieš kelias savaites pranešė, kad pirmasis toks lėktuvas reguliarius reisus pradės šių metų trečiąjį ketvirtį.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...