- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

I.Paleičikas: kyšiai Lietuvoje tapo norma

Autorius: veidas.lt | 2010 11 29 @ 09:23 | Verslas | 2 Comments

Į didžiausių šalies įmonių dešimtuką įeinančios degalinių tinko operatorės “Lukoil Baltija” generalinis direktorius, Baltijos regiono vadovas ir jos valdybos pirmininkas Ivanas Paleičikas teigia nerimaujantis dėl vis prastėjančių verslo sąlygų Lietuvoje, o to priežastis -valdininkų nekompetencija ir ydinga praktika, kai rūpinamasi tik “savais”.

“Šiandien valdininkų akyse verslininkas yra blogiukas, kuris turi prasimušti pro jų sukurtas taisykles ir įstatymus, įveikti didžiules kliūtis, sugaišti daugybę laiko, žemintis ir maldauti, kad galėtų atlikti paprasčiausius veiksmus – pakeisti žemės paskirtį, gauti vieną ar kitą leidimą. Kyšiai Lietuvoje tapo ne išimtimi, o norma”, – interviu “Lietuvos žinioms” sakė verslininkas.

Anot jo, mažmeninės degalų prekybos verslas tapo itin sunkus, suvaržytas biurokratiškai, konkurencija didžiulė. I.Paleičiko teigimu, Lietuvos rinka yra maža, o didžiulę jos dalį atsiriekia nelegali prekyba degalais, nes Lietuva geografiškai įsispraudusi tarp Rusijos ir Baltarusijos, kur degalai gerokai pigesni.

Konkurencijos tarybos (KT) bandymą tarp degalų mažmenininkų ieškoti neleistinų susitarimų I.Paleičikas laiko politiniais sprendimais.

“Žmonės susiduria su didelėmis degalų kainomis degalinėse, todėl valdžia rado paprasčiausią populistinį sprendimą – liepia KT eiti pas blogiukus ir “padaryti tvarką”. Iš tiesų – į įmones ateina KT specialistai, daro kratas, bando kažką surasti. Tik surasti nėra ko – dokumentuose puikiai matyti sąnaudos, antkainiai, jokio antpelnio ten nė su žiburiu nesurasi. Pernai mūsų antkainis siekė 7,5 proc, reta įmonė su tokia marža dirba, o iš to reikia išlaikyti darbuotojus, degalines, mokėti už elektros energiją”, – teigė “Lukoil Baltija” vadovas.

Jo vertinimu, buhalteriškai keldama mokesčius valdžia negali tikėtis efekto.

“Padidinus benzino akcizą gerokai daugiau nei Europos Sąjungos reikalaujamas minimumas, jo pardavimas smarkiai sumažėjo. Stebime rinką ir matome, kad benzino vartojimas tiek nenukrito, kiek sumažėjo pardavimas. Tai reiškia viena – daug kas naudoja degalus, kurie įvežti iš gretimų šalių”, – teigė I.Paleičikas.

Jis teigė labai pasigendantis konstruktyvaus dialogo su valdžia ir nematantis ekonominio atsigavimo.

“Po mūsų kojomis dugno išvis nėra, taigi nėra kur ir atsispirti. Taip, eksportas auga, bet vidaus vartojimo nėra. O prielaidos jam atsigauti nesudaromos: koks gali būti vidaus vartojimo didėjimas, jei dauguma žmonių neturi galimybių užsidirbti? Mus ramina, kad ateis investuotojai, ir viskas bus gerai Nepuoselėju iliuzijų dėl jų. Valdžia giriasi pritraukusi pasaulines kompanijas – IBM, “Barclays”, tačiau sunku pavadinti investicija susitarimą, kai valstybė duoda kompanijoms milijonus litų už tai, kad šios įsikurtų prabangiame pastate ir susirinktų geriausius informacinių technologijų specialistus, kurie ir taip turėjo darbus”, – sakė I.Paleičikas.

Vilnius, lapkričio 29 d. (BNS). Į didžiausių šalies įmonių dešimtuką įeinančios degalinių tinko operatorės “Lukoil Baltija” generalinis direktorius, Baltijos regiono vadovas ir jos valdybos pirmininkas Ivanas Paleičikas teigia nerimaujantis dėl vis prastėjančių verslo sąlygų Lietuvoje, o to priežastis -valdininkų nekompetencija ir ydinga praktika, kai rūpinamasi tik “savais”.

“Šiandien valdininkų akyse verslininkas yra blogiukas, kuris turi prasimušti pro jų sukurtas taisykles ir įstatymus, įveikti didžiules kliūtis, sugaišti daugybę laiko, žemintis ir maldauti, kad galėtų atlikti paprasčiausius veiksmus – pakeisti žemės paskirtį, gauti vieną ar kitą leidimą. Kyšiai Lietuvoje tapo ne išimtimi, o norma”, – interviu “Lietuvos žinioms” sakė verslininkas.

Anot jo, mažmeninės degalų prekybos verslas tapo itin sunkus, suvaržytas biurokratiškai, konkurencija didžiulė. I.Paleičiko teigimu, Lietuvos rinka yra maža, o didžiulę jos dalį atsiriekia nelegali prekyba degalais, nes Lietuva geografiškai įsispraudusi tarp Rusijos ir Baltarusijos, kur degalai gerokai pigesni.

Konkurencijos tarybos (KT) bandymą tarp degalų mažmenininkų ieškoti neleistinų susitarimų I.Paleičikas laiko politiniais sprendimais.

“Žmonės susiduria su didelėmis degalų kainomis degalinėse, todėl valdžia rado paprasčiausią populistinį sprendimą – liepia KT eiti pas blogiukus ir “padaryti tvarką”. Iš tiesų – į įmones ateina KT specialistai, daro kratas, bando kažką surasti. Tik surasti nėra ko – dokumentuose puikiai matyti sąnaudos, antkainiai, jokio antpelnio ten nė su žiburiu nesurasi. Pernai mūsų antkainis siekė 7,5 proc, reta įmonė su tokia marža dirba, o iš to reikia išlaikyti darbuotojus, degalines, mokėti už elektros energiją”, – teigė “Lukoil Baltija” vadovas.

Jo vertinimu, buhalteriškai keldama mokesčius valdžia negali tikėtis efekto.

“Padidinus benzino akcizą gerokai daugiau nei Europos Sąjungos reikalaujamas minimumas, jo pardavimas smarkiai sumažėjo. Stebime rinką ir matome, kad benzino vartojimas tiek nenukrito, kiek sumažėjo pardavimas. Tai reiškia viena – daug kas naudoja degalus, kurie įvežti iš gretimų šalių”, – teigė I.Paleičikas.

Jis teigė labai pasigendantis konstruktyvaus dialogo su valdžia ir nematantis ekonominio atsigavimo.

“Po mūsų kojomis dugno išvis nėra, taigi nėra kur ir atsispirti. Taip, eksportas auga, bet vidaus vartojimo nėra. O prielaidos jam atsigauti nesudaromos: koks gali būti vidaus vartojimo didėjimas, jei dauguma žmonių neturi galimybių užsidirbti? Mus ramina, kad ateis investuotojai, ir viskas bus gerai Nepuoselėju iliuzijų dėl jų. Valdžia giriasi pritraukusi pasaulines kompanijas – IBM, “Barclays”, tačiau sunku pavadinti investicija susitarimą, kai valstybė duoda kompanijoms milijonus litų už tai, kad šios įsikurtų prabangiame pastate ir susirinktų geriausius informacinių technologijų specialistus, kurie ir taip turėjo darbus”, – sakė I.Paleičikas.

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/i-paleicikas-kysiai-lietuvoje-tapo-norma

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.