- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

“Vilniaus prekybos” sėkmės formulė

Autorius: veidas.lt | 2011 06 30 @ 13:27 | Aktualūs komentarai | 1 Comment

"Veido" archyvas

Priežasčių, lėmusių “Vilniaus prekybos” sėkmę, yra daug, bet kaip svarbiausią įvardyčiau šios grupės akcininkų talentą bei gabumus. Dar 1996–1997 m. pirmieji Lietuvos vadybos konsultantai pradedantiems verslininkams skaitė paskaitas apie agresyvių tarptautinių prekybos tinklų (“Aldi”, “Tesco”) veiklos strategijas. Daugelis klausytojų, didelių gamybos įmonių vadovų, netikėjo vadybos konsultantais. Rinkoje vyravo nuostata, kad “prekybininkai niekada nediktuos sąlygų gamintojams”, “Marijos žemėje niekada to nebus”. Visi pasuko kitu keliu, o VP grupė, nepaisydama aplinkinių nuotaikų ir pesimizmo, pradėjo kurti tarptautine patirtimi paremtą mažmeninės prekybos modelį. Jau 1997 m. pabaigoje susiformavusioje prekybos sistemoje masiškai buvo pradėti taikyti lentynos, antrinės ir tretinės pakuotės bei kiti šiuo metu žinomi mokesčiai, orientuoti į gamintojus.

VP grupės akcininkai pereinamuoju ekonomikos laikotarpiu labai nuosekliai studijavo užsienio šalių patirtį mažmeninės prekybos srityje bei nuosekliai diegė esminius principus. Būdami pirmieji rinkoje jie sugebėjo nepravalgyti uždirbtų pinigų ir juos investavo į agresyvią prekybos sistemos plėtrą. Gebėjimas veikti, suktis, vykdyti veiklą tokioje terpėje, kurioje niekas netiki, kad pasiseks, yra tikrasis verslumo motyvas. Kita vertus, negalima nuvertinti ir to, kad VP grupė pirmoji įžengė į mažmeninės prekybos rinką. Dėl labai agresyvios plėtros, strategiškai užsiimtų prekybos vietų savininkai sugebėjo sukaupti ir išsaugoti pakankamą kapitalą plėtrai, dar nesant akivaizdžios konkurencijos.

VP grupės savininkai sugebėjo užsibrėžti ir (o tai yra daug svarbiau) laikytis išsikeltų dominavimo rinkoje, apyvartos, pelningumo tikslų. Tai labai reta savybė tarp Lietuvos verslininkų. Išskirtinis orientavimasis į kritinius mažmeninės prekybos elementus (vietą ir pirkėjų srautą, parduotuvių planavimą ir prekių zonas, asortimento išdėstymą bei pateikimą) tik sustiprino šio prekybos tinklo sėkmę.

Na, o kaip vertinti pagrindinį grupės akcininką N.Numavičių? Iš savo aplinkos žmonių, dirbusių arba tebedirbančių šioje sistemoje, žinau, kad darbuotojai nuoširdžiai žavisi šios grupės vadyba ir valdymu. Ne paslaptis, kad daugelis VP akcininkų turi medicininį išsilavinimą, kuris suvaidino tikrai ne paskutinį vaidmenį šioje verslo sėkmės istorijoje. Medicinos mokslų studijos tais laikais sustiprino šių verslo asmenybių smalsumo, naujovių ieškojimo poreikį ir atvėrė plačiuosius vandenis prekybos srityje.

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/vilniaus-prekybos-sekmes-formule

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.