- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Lietuvių vartotojus pasaulio gamintojai tebelaiko trečiarūšiais?

Autorius: veidas.lt | 2013 04 17 @ 08:06 | Verslas | 2 Comments


Apie tų pačių prekės ženklų produktų skirtumus Rytų Europoje ir Vakaruose prikurta daug mitų. Bet ar tikrai vakariečiai geria gardesnę kavą, jų skalbikliai geriau skalbia, o dantų pasta geriau išvalo dantis?

Ar gali būti, kad didžiausia koncerno „Achemos grupė“ akcininkė Lyda Lubienė prieš kelis mėnesius skrisdama iš Šveicarijos neleistiną kiekį cigarečių vežėsi todėl, jog Lietuvoje parduodamos tos pačios cigaretės jai atrodo prastesnės kokybės ir skonio?
Tai atrodo vienintelis logiškas paaiškinimas, kodėl milijonierės bagaže buvo rasta beveik 40 pakelių cigarečių be banderolių. Pasirodo, kiti turtingi Lietuvos verslininkai būdami užsienyje taip pat nevengia įsigyti cigarečių, o klausiami kodėl jie taip ir atsako – Lietuvoje ir Šveicarijoje, Vokietijoje, Austrijoje ar Belgijoje tos pačios cigaretės yra kitokio skonio ir kokybės.

Prekės ženklas vienodas, produktas – skiriasi

Dažnas rūkantis lietuvis patvirtintų, kad skirtingose šalyse parduodamos to paties pavadinimo cigaretės iš tiesų skiriasi. Airijoje gyvenanti Indrė Užpelkienė sako, kad nevienodu skoniu ir kartumu pasižymi daugelyje skirtingų šalių parduodamos cigaretės. „Kiek mums su vyru teko bandyti, nemaloniausio skonio buvo rusų ir rumunų „Marlboro“, – mano moteris.
Vartotojai pastebi, kad Lietuvoje ir Vakaruose kitokios ne tik tų pačių prekės ženklų cigaretės, bet skiriasi ir kava, saldumynai, kosmetika bei parfumerija, buitinės chemijos priemonės ir net kūdikių sauskelnės. „Jei tik yra galimybė, lankydamiesi Vakaruose visada nusiperkame kavos ir skalbimo miltelių. „Jacobs“ kava Vokietijoje daug gardesnė nei Lietuvoje, o skalbikliai „Ariel“ skalbia kur kas švariau“, – įsitikinusi vilnietė Ilona Markauskienė.
„Bet kuris daugiau keliaujantis lietuvis pasakytų, kad užsienyje kvepalai geresnės kokybės, – mano kaunietis Ignas Dovydaitis. – O mūsų draugai iš Vokietijos visada vežasi šokoladinį kremą „Nutella“. Palyginę Vokietijoje ir Lietuvoje parduodamą „Nutellą“ jie pastebėjo, kad skiriasi ne tik skonis, bet net ir spalva.“
Be to, teko girdėti, kad prancūzai, kurie kraustosi iš proto dėl „Coca-Cola light“ gėrimo, paragavę jo Paryžiuje ir Vilniuje nusivilia: skonis lyg ir tas pats, bet ne toks gardus.
Produktų sąrašą būtų galima ilgai tęsti, tačiau ką rodo faktai?
Deja, kaip tik faktų čia ir yra mažiausiai. Viena aišku, kad skonio ir kokybės skirtumai labai nežymūs bei sunkiai apčiuopiami, tad daugelis lietuvių toliau perka šiuos produktus ir galvos sau dėl to nesuka. Taigi gamintojai jokių nuostolių nepatiria ir nepaliauja tikinę, kad garsių prekės ženklų produktai, tiekiami Lietuvai ir kitoms Rytų Europos šalims, gaminami pagal tuos pačius kokybės standartus, kaip ir skirti Vakarų vartotojams.
Vis dėlto dalis lietuvių visada ieškos būdų, kaip įsigyti ne Rytų europiečiams, o vakariečiams skirtų tų pačių produktų. Jie stengiasi mėgstamų prekės ženklų produktų nusipirkti užsienyje, prašo jų atsiųsti svetur gyvenančių artimųjų, užsako internetu arba susiranda tiekėjų, kurie ir parūpina tų pačių pavadinimų prekių, nors jų gali įsigyti bet kurioje Lietuvos parduotuvėje.
Tai viena svarbiausių priežasčių, kodėl kai kurie lietuviai, pavyzdžiui, „Jacobs“ kavą perka „Vynotekoje“ (ten galima įsigyti Vokietijoje gaminamos šio prekės ženklo kavos), o buitinės chemijos priemones (tuos pačius skalbimo miltelius ar įvairius valiklius) – tik „Thomas Philipps“ parduotuvėse. Šis tinklas – viena tų prekybos vietų, kuriose galima įsigyti būtent Vakarų šalyse pagamintos garsių prekės ženklų produkcijos.
„Thomas Philipps“ prekybos tinklo darbuotojai, be abejo, teigia, kad vokiški skalbimo milteliai „Ariel“ tikrai geresni nei lenkiški ar rumuniški, nors diplomatiškai priduria, kad tik patys vartotojai gali geriausiai nuspręsti, kuo viena ar kita prekė, atsižvelgiant į kilmės šalį, skiriasi.
Tas pats prekės ženklas ir identiška pakuotė, o produktas – skirtingas. Su šiuo reiškiniu susiduria ne tik Lietuvos, bet ir daugelio kitų šalių gyventojai. Ir toli gražu ne vien neturtingi Rytų europiečiai.
Netgi amerikiečiai stebisi, kodėl JAV parduodama garsių Azijos prekės ženklų kosmetika yra prastesnės kokybės nei analogiška, kuria prekiaujama Japonijoje.

Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją http://www.veidas.lt/veidas-nr-16-2013-m internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/lietuviu-vartotojus-pasaulio-gamintojai-tebelaiko-treciarusiais

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.