- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Antanas Zabulis: „Pokyčius skatina modernus požiūris“

Autorius: veidas.lt | 2012 01 04 @ 12:09 | IT naujienos | 3 Comments

Išmanizacija ir personalizacija bus vyraujanti 2012 m. tendencija mobiliųjų paslaugų rinkoje.

 

Telekomunikacijų rinka – bene sparčiausiai šiuo metu besikeičianti technologijų sritis. Išmanieji telefonai, planšetiniai kompiuteriai, 4G technologijos, mobilieji mokėjimai yra nauja ir populiaru. Su kokiomis šiuolaikinėmis problemomis susiduria mobiliojo ryšio operatoriai ir kaip jas siūlo spręsti, „Prognozės“ klausia „Omnitel“ prezidento Antano Zabulio.

 

PROGNOZĖS: Kokios tendencijos vyraus mobiliųjų paslaugų rinkoje 2012-aisiais?

A.Z.: Operatoriai ieškos tvaraus verslo modelio mobiliųjų duomenų rinkoje. Didžiausių galimybių surasti geriausią santykį tarp vartotojo ir pardavėjo siūlo rinkos išmanizacija ir personalizacija. Operatoriai taip pat bandys ieškoti gero mobiliųjų duomenų paslaugų užsienyje (angl. roaming) sprendimo. Dabar netgi telefonų gamintojai perspėja, kad išvažiavę į užsienį išsijungtume savo duomenų paslaugas. „TeliaSonera“ jau daug padarė šioje srityje, nuo gegužės mobilusis internetas „Omnitel“ klientams Šiaurės ir Baltijos šalyse kainuoja keturis kartus mažiau, šiemet ieškosime sprendimų kitose šalyse.

2012 m. turėtų aprimti laukinio konkuravimo teikiant balso paslaugas bangos. Daug dėmesio bus skirta mobiliųjų duomenų vartojimo personalizacijai. Mobilusis internetas – tai ne tik gigabaitų, bet ir turinio klausimas. Be abejonės, judės ir išmaniųjų telefonų pardavimas. Tik laiko klausimas, kada senųjų telefonų beveik nebeliks. Tikrai jaučiame planšetinių kompiuterių pardavimo bangą.

PROGNOZĖS: Paminėjote rinkos išmanizaciją. Su kuo ji susijusi ir kaip plėtosis toliau?

A.Z.: Rinkos išmanizacija – tai tendencija, kuri prasidėjo 2010 m. pabaigoje. Visų pirma ji susijusi su išmaniaisiais telefonais. Praėjusiais metais šie įrenginiai sudarė pusę visų mūsų parduotų telefonų. Išmanizacija ateina ir per naujas paslaugas, naujas programas. Prie jos prisideda ir el. pašto sklaida, informacijos pasiekiamumas per įvairias aplikacijas. Išmanizacija plinta ne tik mažuose telefonų ekranuose, bet ir didesniuose – planšetinių kompiuterių ir didžiausiuose – išmaniųjų televizorių (angl. smart TV). Šie ekranai turi tendenciją supanašėti. Visuose ekranuose jau yra „Facebook“, internetas, muzika, „Skype“ bei kitos populiariausios paslaugos.

PROGNOZĖS: O kada mus pasieks planšetinių kompiuterių banga?

A.Z.: Jų era Lietuvoje dar taip neįsivažiavo kaip užsienyje, bet 2011 m. „Omnitel“ prekyba šioje srityje didėjo aštuonis kartus. Daug žmonių iš privataus verslo segmento susimąsto, ko jiems reikia, kad pasikeistų savo kompiuterį į planšetinį, ko reikia, kad turėtų tą pačią verslo ekosistemą naujoje aplinkoje. Turiu omenyje vadinamąsias „verslas verslui“ programas: logistikos, statybinių procesų ar pardavimo valdymo. Iš tiesų verta pagalvoti, kaip įdarbinti planšetinį kompiuterį ar išmanųjį telefoną, kad tai būtų papildomas pardavimo kanalas.

PROGNOZĖS: Pastaraisiais metais labai greitai vystėsi mobiliųjų programų rinka. Ar ji dar „neišsikvėpė“?

A.Z.: Privatiems vartotojams skirtų mobiliųjų programų prikurta labai daug. Naujasis reiškinys taip stipriai įaugo į lietuviškąją tokių programų kūrimo bendruomenę, kad dabar vos ne kiekvieną dieną atsiranda po naują programėlę. Tai rodo, kad žmonės čia atrado verslą. Mobiliųjų programų kūrimo ratas įgavo pagreitį, ir tai džiugu. Šiandieninė įranga leidžia sutalpinti į ją netikėčiausias mintis, kurios gali būti realizuotos per vienus arba kitus sprendimus.

Bet verslo rinkoje padėtis sudėtingesnė, nes „verslas verslui“ programų yra mažiau. Manau, kad 2012 m. bus ieškoma sprendimų, kurie būtų naudingi vienos arba kitos įmonės verslui plėtoti. Neteko susidurti su įmone, kuri nesusimąstytų apie mobiliuosius sprendimus. Daugelis bendrovių norėtų įgyvendinti tokius sprendimus jau šiandien.

PROGNOZĖS: Ar pajamos už duomenų perdavimą ir toliau didės, o už balso paslaugas – mažės?

A.Z.: Kai kas teigia, kad pajamos iš balso paslaugų taps kaip priedėlis prie mobiliųjų duomenų paslaugų. Gal taip ir bus, bet neaišku, kuriame amžiuje.

Užsienio ekspertai apie mūsų šalį sako, kad esame numeris vienas pasaulyje pagal telekomunikacijų skverbtį, pagal mobiliojo interneto greitį, esame tarp penkių geriausių pasaulyje pagal infrastruktūrą, geriausi Europoje pagal viešojo interneto prieigų skaičių. Sako, kad esame maža valstybė, pasižyminti labai aukštu išsivystymo lygiu, bet mūsų kainos atitinka Indijos kainas. Bet modernizacijos tęstinumui užtikrinti turi būti tam tikra grąža, kurią būtų galima investuoti toliau.

Šios problemos aspektai yra du – privatus ir valstybinis. Mes, operatoriai, matome, kad dėl sumažėjusių kainų lieka vis mažiau lėšų, kurias galėtume investuoti į tinklo plėtrą ir naujas technologijas. Pinigai iš niekur neatsiranda, juos reikia užsidirbti. Kita pusė yra valstybinė politika su viešaisiais pirkimais. Raginama žiūrėti į minutės kainą, į atskirus mokėjimo už paslaugas elementus. Tačiau įmonėms ir žmonėms reikalingi ne atskiri elementai, o vientisas, žmogaus poreikius patenkinantis sprendimas. Šiuo požiūriu panašių į „Humanos“ parduotuves principų, kai perkamos minutės, o ne sprendimai, taikymas telekomunikacijų rinkai netinka.

Visą publikacijos tekstą nuo pirmadienio skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete (http://www.veidas.lt/progozes-2012) arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/antanas-zabulis-%e2%80%9epokycius-skatina-modernus-poziuris%e2%80%9c

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.