- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

3D filmai perima dominuojančią iniciatyvą

Autorius: veidas.lt | 2011 07 28 @ 16:15 | Kinas | No Comments

"Veido" archyvas

Vasaros sezonas lietuviškame repertuare užsibaigs su begaliniais 3D trenksmais. Net 6 premjeras iš suplanuotų 9 teks stebėti su akiniais ir pirkti brangiau kainuojančius bilietus, nors tikrai ne visiems filmams būtinas trimatis vaizdas.

Rugpjūtį animacinių nuotykių trasoje nekantriai laukiami “Ratai 2″ lenktyniaus su kultiniais padaužomis “Smurfais”. Siaubo trilerių fanus be konkurencijos gąsdins visiems pažįstama ir “Galutinio tikslo” niekaip nerandanti giltinė. Madingai išpopuliarėjusių perdirbinių fronte ginklus surems legendinės “Beždžionių planetos” ir “Konano Barbaro” naujai įsivaizduojamos epinės fantazijos, o “Kvaila, beprotiška meilė” ir “Afigena mokytoja” papildys romantinių komedijų pasiūlą. Fantastiškas vesternas “Kaubojai ir ateiviai” yra faktiškai vienintelis originalus rugpjūčio mėnesio filmas, nesusijęs su jokiais komiksais, pratęsimais, perdirbiniais ir prikėlimais.

Džeimsas Bondas prieš Indianą Džounsą

Labiausiai pageidaujamas žvaigždūnas Danielis Craigas ir išrankusis pensininkas Harrisonas Fordas pirminį susidomėjimą vesternu “Kaubojai ir ateiviai” tikrai užtikrins. Juolab, kad šis filmas žada efektingas gaudynes Arizonos dykumoje su skrybėlėtais vyrais ir miestelio gyventojus grobiančiais piktais svečiais iš kosmoso. Galingoji prodiuserių trijulė Stevenas Spielbergas, Ronas Howardas ir Brianas Grazeris sumąstė novatorišką ir kartu rizikingą formulę epiniam mūšiui, kurį realizavo “Geležinio žmogaus” režisierius Jonas Favreau. Jis įdomiai sumaišė kelis nesuderinamus žanrus, autentiškai atvaizdavo XIX a. atmosferą, įpainiojo gaivaus humoro, sukonstravo ginklų arsenalą, paleido laukinius žirgus ir sudėliojo prašmatnų veiksmo spektaklį už 100 mln. JAV dolerių.

Nesibaigiančių tęsinių amžiuje prieš srovę plaukiančios originalesnės idėjos parsiduoda žymiai sunkiau, todėl aplink “Kaubojus ir ateivius” vis dar nesijaučia masinio ažiotažo. Žiūrovų abejingumą įtakojo nepasiteisinę bandymai suplakti vesterno žanrą su fantastinėmis idėjomis (“Laukiniai vakarai”, “Jonah Heksas”, “Kario kelias”) ir pigiomis ateivių invazijomis (“Horizontas”), bet nesutaikomų priešų duetas stengsis sugrąžinti pasitikėjimą ir prisivilioti “Vyrų juodais drabužiais” fanus.

Komiksų agonijos tęsinys

Dar sunkiau žiūrovus vilioti seksis fantastiniu trileriu “Žaliasis žibintas 3D”. Ambicingai reklamuotas ir prabangus specialiųjų efektų reginys gavosi per daug animacinis, neturėjo aktoriaus lyderio (talentingasis Ryanas Reynoldsas dar negali vienas ištempti filmo), pritrūko charizmatiško blogiuko, tad žaliojo superherojaus nuotykiais nesusidomėjo netgi komiksus skaitantys amerikiečiai. 200 mln. JAV dolerių kainavusiam epui pavyko atsiskraidinti vos 146 mln. JAV dolerių, kas prilygsta ženkliems nuostoliams.

Lietuvos platintojai mielai išbrauktų lyg bombos mechanizmu tiksintį trilerį, bet to padaryti neleidžia sutartis su Holivudo studija.

Kiek geresnės perspektyvos šviečiasi fantastiniam trileriui “Beždžionių planetos sukilimas”. Mat 43 metus gyvuojanti “Beždžionių planeta” prisijaukino skaitlingą būrį fanų, nesvarbu, kad legendinio pirmojo filmo šlovei nepavyko prilygti nė vienam tęsiniui ir perdirbiniui. Netgi genialusis vizionierius Timas Burtonas prašovė (2001 m. į jo “Beždžionių planetą” Lietuvoje parduota 26 tūkst. bilietų). Plačiajai auditorijai negirdėto Ruperto Wyatto režisuojamas trileris nuo ankstesnių filmų skiriasi tuo, kad beždžionių jau nereikia vaidinti makiažu ar kaukėmis pasipuošusiems aktoriams.

Ištobulėjusios kompiuterinių efektų technologijos atlaisvino scenaristų vaizduotę ir suteikė progą pafantazuoti, kaip animuotos beždžionės griauna ramaus gyvenimo idiliją, griebia valdžią į savo letenas ir įkalina genetinius eksperimentus vykdančius žmones. 90 mln. JAV dolerių investavusi studija pasirinko saugią riziką ir pigiau kainuojančius aktorius (“Lūšnynų milijonieriaus” Freidą Pinto, “Poteriados” išgarsintą Tomą Feltoną, veteranus Johną Lithgow ir Brianą Coxą), kad vėliau būtų lengva pateisinti dar vieno tęsinio paleidimą.

Trimatės supynės su mirtimi ir skystas gladiatorius

Nuo mirties neįmanoma pasislėpti po krūmu. Jeigu atsitiktinai pavyksta išvengti likimo numatyto atsisveikinimo, tai giltinė su pjūklu sumedžios visas aukas. 11 metus kepamas mirties atrakcionas vėl kviečia pasivažinėti banguotais kalneliais. Jameso Camerono subrandintas specialiųjų efektų koordinatorius Stevenas Oubelas (jis dirbo “Gelmių”, “Melo vardan tiesos”, “Terminatoriaus 2″, “Titaniko” ir “Įsikūnijimo” kūrybinėse komandose) sukaupė reikalingos patirties, kad galėtų režisuoti siaubo trilerį “Galutinis tikslas 5″ ir sugalvoti išradingesnių susidorojimo metodų.

Ant kabančio tilto įstrigę jaunuoliai nuo tragedijos laikinai išsigelbėja apgaudami mirtį, bet nelaimę nujautusio bičiulio dėka iš naujo gimę laimingieji vienas po kito vis tiek pasieks galutinį kelionės tikslą. Kai tik paaiškės, kad absoliučiai nieko naujo nerodantis serialas reikalingas pasigąsdinti mėgstantiems žiūrovams, tai užsidegs žalia šviesa dar dviejų tęsinių gamybai.

Dar vienas rugpjūčio premjerinis filmas, be saiko giriamas gladiatoriškas specialiųjų efektų epas “Konanas Barbaras”, regis, taps eiliniu vienos savaitės filmu, kai didelės viltys suduš į šipulius sulig smūginiu premjeriniu savaitgaliu. Šiandieninio jaunimo karta tikriausiai nematė Arnoldą Schwarzeneggerį į šlovės olimpą katapultavusio 1982 m. “Konano Barbaro”, kurio esminės siužeto šaknys tiesmukiškai atkartojamos kompiuterinį žaidimą primenančiame ir MTV stiliumi sumontuotame naujame trileryje.

Vokietis Marcusas Nispelis yra silpnas režisierius, kuris visą karjerą stilingai kopijuoja kitus. Jis neprilygsta serui Ridley Scottui, tad antrojo “Gladiatoriaus” čia nesulauksite. Bet bus daug kraujo, raumenų, dvikovų su kardais, nukertamų galvų, raganiškų medžioklių ir mūšių prieš pragarišką blogį. Tiesiog triukšmingas, tuščias ir smurtinis skerdynių šou prikimštas 3D efektų.

Vaikams ir ne tik jiems

Žaibo Makvyno ir Bruolio pasivažinėjimų aplink pasaulį lenktynių trasomis laukia visa Lietuva, o ypač mažiausieji žiūroviukai. 2006 m. vasaros pabaigoje originalieji “Ratai” pajamų baką užsipylė tik 657 tūkst. Lt (tai vidutiniško gerumo rezultatas dubliuotai animacijai), bet išpopuliarėjo parduodami videodiskus, kartodami per televiziją, teminių žaislų gamybą, keturračių herojų lipdukus ir kompiuterinius žaidimus. Su “Ratų” personažais jau susidraugavo vaikai ir jų tėvai, skaičiuojantys dienas iki lietuviškos premjeros.

Jiems mažiausiai rūpi iš kitos Atlanto pusės atskrieję negatyvūs atsiliepimai ir liūdnos žinios apie finansinius rezultatus. Nuo birželio riedantys “Ratai 2″ kol kas surinko tik 287 mln. JAV dolerių ir nesugebėjo sugrąžinti solidžių 200 mln. JAV dolerių investicijų, neskaitant reklamos išlaidų. Lietuvoje spalvingas džeimsbondiškas lenktyninis nuotykis mėgausis garantuota sėkme, nes lietuviškai kalbanti animacija dažniausiai demonstruoja stebuklus. Kritikai atsparus šeimyninis filmas startuos įspūdingais skaičiais, o jo galutinis rezultatas labiausiai priklausys nuo vaikų pageidavimo kartoti pasimatymą su slaptuoju šnipu Žaibu Makvynu. Didelę įtaką bilietų pardavimams turės Andriaus Rožicko režisuojamas įgarsinimas, o Leonardas Pobedonoscevas, Gediminas Girdvainis ir itališką “Ferrari” dubliuojantis Vytautas Šapranauskas mėgins prisivilioti kuo daugiau vyresnio amžiaus žiūrovų.

Milijoninių pajamų kartelę peršokę “Ilgo plauko istorija” ir “Kung Fu Panda” bei nedaug atsiliekantis “Rio” galėjo ramiai vilioti lietuviškai įgarsintų animacinių komedijų auditoriją, kai “Ratų” dominavimo stiprumą mėgins išbandyti iš senovinių animacinių serialų atgaivinti “Smurfai”. Kompiuterinės animacijos įrankiais nupiešti mėlynieji nepraustaburniai chuliganai atkeliaus į šiuolaikinį Niujorką ir vulgariais pokštais šiurpins žmones. Konkurencinėje dvikovoje su “Ratais” charizmatiškiems herojams prireiks pasitelkti “Alvino ir Burundukų” šaunumą, “Garfildo” išmintį ir “G būrio” drąsą.

Karti ir juokinga meilė

Atrodo, kad daug kartų matytose istorijose apie neištikimybę, skaudžias skyrybas, donžuaniškas viliones ir klaidingus pasirinkimus neįmanoma atrasti nieko naujo, bet Dano Fogelmano ne vaikišką scenarijų pagriebę režisieriai Glenno Ficarra ir Johno Requa filme “Kvaila, beprotiška meilė” tipiškose situacijose išlaviruoja linksmais pokštais, o graudžiais momentais išspaudžia jautrią ašarą. Ugningos lyčių dvikovos, porų santykiai, seksualiniai žaidimai ir visagalė meilė anekdotiniame filme tampa taiklių ir bjaurių juokelių taikiniu.
O štai vulgari komedija “Afigena mokytoja” yra vienas iš geresnių pavyzdžių, kaip komerciškai patraukli idėja transformuojasi į blogą filmą. Kas gi nenorėtų žvilgtelti į besikeikiančią, pagiringą, ištvirkusią ir prisipumpuoti krūtinę silikonu svajojančią mokytoją Cameron Diaz? Bet patyrusiai aktorei nesiseka vaidinti kardinaliai priešingai jos būdui sukirptą tipažą, o režisieriui Jake’ui Kasdanui pritrūksta juokingų pokštų ir drąsos laužyti stereotipus, kad galėtų išpildyti anonsuose suformuluotus nešvankybių pažadus. Panašu, kad pataikaudami reitingams filmo autoriai pasidavė cenzūros spaudimui ir iškarpė provokuojančius momentus.

Rugpjūčio tvarkaraštis

Rugpjūčio 5 d.
“Ratai 2″
“Beždžionių planetos sukilimas”

Rugpjūčio 12 d.
“Kaubojai ir ateiviai”
“Galutinis tikslas 5″

Rugpjūčio 19 d.
“Kvaila, beprotiška meilė”
“Smurfai”
“Konanas Barbaras”

Rugpjūčio 26 d.
“Žaliasis žibintas 3D”
“Afigena mokytoja”

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/3d-filmai-perima-dominuojancia-iniciatyva

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.