- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Taip automobilis įgijo savo formą

Autorius: veidas.lt | 2011 05 15 @ 16:00 | Automobiliai | 1 Comment

Šiemet automobiliui sukanka 125 metai. Vokietijoje, Volfsburgo mieste atidaryta paroda pristato dizaino istoriją nuo motorizuotos karietos iki šių dienų automobilio.

Lancia Lambda

"Veido" archyvas

Iki 1922 metų automobilio kėbulas buvo naudojamas tik kaip paprasčiausias technikos apvalkalas. Tai metais Paryžiaus autosalone debiutavęs Lancia Lambda viską apvertė aukštyn kojomis. Šis automobilis pirmasis, kurio važiuoklė ir kiti agregatai buvo tvirtinama tiesiog prie kėbulo. Tokį originalų sprendimą pasiūlė ir įgyvendino italų lenktynininkas ir konstruktorius Vincenzo Lancia. Kadangi konstruojant automobilius rėmas buvo nereikalingas, Lambda modelis, palyginti su kitais XX a. trečiojo dešimtmečio mašinomis, yra labai žemas.

Hanomag 2/10 PS

"Veido" archyvas

1925 metais, kai Vokietijos rinkoje išaugo nebrangių mikroautomobilių paklausa, koncernas “Hannowerische Maschinenbau AG” (sutrumpintai “Hanomag”), nusprendė irgi užsiimti automobilių gamyba. Debiutinis jų modelis – Hanomag 2/10 PS. Tai buvo pigus (kaina 2650 Vokietijos markių), ekonomiškas, nesudėtingas, patikimas ir stabilus kelyje automobilis. Tiesa, dėl visiškai kitokios išvaizdos 2/10 PS sulaukė ne vienos pravardės, iš kurių labiausiai žinoma tapo “Kommissbrot” (duonos kepaliukas), nes savo skardinio kėbulo forma atvira modifikacija priminė duonos kepaliuką. Hanomag turėjo tik vieną žibintą priekyje, gale montuojamą variklį, o siekiant laimėti kuo daugiau vietos keleiviams, dvivietis 2/10 PS neturėjo įprastų sparnų bei slenksčių ir buvo pirmasis pasaulyje automobilis pontoniniu kėbulu.

Bugatti T 51 SC Atlantic

"Veido" archyvas

1920-ųjų pabaigoje pasirodė pirmieji automobiliai, kurių formą kūrė ne inžinieriai, labiausiai atsižvelgdavę į technines subtilybes. Kėbulus gaminančios firmos, kaip pavyzdžiui, “Touring” ir “Pininfarina”, automobilių išorei suteikė meninę formą. Įmonė “Bugatti”, sukūrusi T 57 SC Atlantic modelį, nuo 1938 metų automobilio išorės dizainui pradėjo skirti daugiausiai dėmesio.

VW T1 Samba

"Veido" archyvas

Iki XX a. vidurio susiformavo aiški automobilio paskirtis: lengvieji veža asmenis iš taško A į tašką B, krovininiai perveža prekes, autobusai teikia viešojo transporto paslaugą. Tačiau pasirodęs Bulli modelis šį griežtas ribas panaikino. Automobilis, kuriam tiko ir lengvojo, ir mažo transporterio ir autobusiuko apibūdinimas, tapo dabar labai populiaraus vienatūrio pirmtaku.

Cadillac Eldorado

"Veido" archyvas

Reaktyvinių lėktuvų pasirodymas XX a. penktojo dešimtmečio pabaigoje turėjo įtakos ir automobilių kėbulo dizainui – galiniai mašinų sparnai labai priminė lėktuvų sparnus. 1959 metais JAV debiutavęs Cadillac Eldorado – tai automobilis, turintis pačius aukščiausius galinius pelekus. Daugybė automobilių su “pelekais” pasirodė ir Europoje.

Citroën DS

"Veido" archyvas

Kai 1955 metais “Citron” koncernas pristatė DS modelį, visi kiti vidutinės klasės automobiliai staiga pasirodė esą pasenę. Nuožulnių formų, žemas, geromis aerodinaminės savybės pasižymintis automobilis hečbeko kėbulu ir be radiatoriaus grotelių. DS proporcijos ir techniniai sprendimai (pvz., hidropneumatinė pakaba su automatiniu aukščio reguliavimu) skelbė eros automobilio istorijoje pradžią.

Jaguar E-Type

"Veido" archyvas

Iki pat XX a. septintojo dešimtmečio klasikinė koncepcija, kai mašinos varantieji ratai yra gale, o variklis montuojamas priekyje išilgai, lemdavo automobilių proporcijas. “Jaguar” gamintojai pristatę E-Type modelį, labai žavingai ir žaismingai sugriovė šį įsišaknijusį principą, pasiūlydami atrodytų pabaigos neturintį variklio dangtį.

Lamborgini Miura

"Veido" archyvas

Lenktyniniai automobiliai savo išore visada buvo tie modeliai, į kuriuo lygiavosi sportiniai automobiliai. 1967 metais pristačiusi savo supersportinį Miura modelį, “Lamborgini” įmonė pradėjo serijinę automobilių su per vidurį įmontuotu varikliu gamybą. Tai buvo nauja dizaino koncepcija: automobiliai turėjo trumpą priekinę dalį su žemyn nuleista fiuzeliažo dalimi. Ši naujovė taip pat pakeitė ir visų kitų gamintojų sportinių automobilių proporcijas.

VW Golf I

"Veido" archyvas

Kai 1972 metais debiutavo pirmasis Golf modelis, iš VW klientų lūpų pasigirdo sarkazmo pilni žodžiai, esą ši kampuota dėžė labiau panaši į narvą, bet tik ne į automobilį. Džiugu, kad jų nuogąstavimai nepasitvirtino – pirmasis Golf tapo funkcionalių ir praktiškų automobilių pradininku.
Audi A2

Kai 1999 metais buvo pristatytas šis automobilis, niekas nesuprato “Audi” koncerno sumanymo gaminti mažą automobilį su lengvu, bet brangiu aliumininiu kėbulu. Nenuostabu, kad šis modelis tapo visiška gamintojo nesėkme. Dabar automobilių kūrėjai iš Ingolštato pyksta ant savęs, nes, nesugebėję įžvelgti ateities automobilių tendencijų, nusprendė nebegaminti A2 modelio. Šiandien lengva konstrukcija ir gera aerodinamika yra vyraujančios automobilių gamybos temos.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/taip-automobilis-igijo-savo-forma

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.