- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Lietuvos prekybininkai jau sukompromitavo ne tik akcijas, bet ir išpardavimus

Autorius: veidas.lt | 2012 06 21 @ 12:02 | Verslas | No Comments


Bendrovės „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ vadybos konsultantas Justas Gavėnas pastebi, kad šiais laikais net ir paskelbus 40 proc. nuolaidas pirkėjų prisivilioti tampa sunkiau. Tad reklaminiuose plakatuose vis dažniau galima išvysti, kad prekėms suteikiamos net iki 75 proc. nuolaidos. Neretai pabrėžiama, kad išpardavimai tikri, be jokių apgavysčių. Tačiau nuėjus į parduotuvę reikia gerokai pavargti, kol atrandi prekių būtent su tokia nuolaida. Daugeliui būna pritaikytos vos 15 ar 20 proc. nuolaidos arba nurodoma ne viena sąlyga, kai akcija negalioja.
Tarkim, prekybos centre “Rimi” paskelbiama, kad sekmadienį žuviai bus taikoma 40 proc. nuolada, tačiau vėliau paaiškėja, kad pigesnė vos kelių rūšių žuvis. Arba pranešama, kad bus išparduodamos tam tikro gamintojo konkrečios prekės, bet akcinės nebūna nė vienos.
Išpardavimų reputacijai stipriai pakenkė ir vadinamosios “Jamam” dienos, kai paskelbiama, kad prekėms “Maximoje” bus taikoma 40 proc. nuolaida, o nuėjus paaiškėja, jog iš tiesų tokia nuolaida – tik ketvirtadaliui prekių ir produktų.
Su tokia apgaule pirkėjai nuolat susiduria beveik visuose Lietuvos prekybos centruose. „Tai pirkėjų apgaudinėjimas, pasitelkiant pigias manipuliacines gudrybes. Žmonės yra linkę manyti, kad jeigu nuolaida – iki 75 proc., tai ji ir bus 75 proc.“, – atskleidžia J.Gavėnas.
Beje, nurodydami, jog taikoma nuolaida iki 75 proc. ar „prekių kiekis ribotas“, prekybininkai nusimeta teisinę atsakomybę, kad skelbia klaidingą informaciją. Tad elgiasi teisėtai.
O prekybininkų atstovai aiškina, kad nei išpardavimais, nei akcijomis jie nemanipuliuoja. „Jei nuolaida taikoma tik keliems produktams – būtent tokią informaciją savo reklaminiame pranešime ir skelbiame“, – tikina UAB „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.
Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius pabrėžia, kad prekybininkai nuolaidų dydį nustato pagal tai, ar turi didelį praėjusio sezono prekių likutį, ar mažą. Tad, pasak Č.Urbonavičiaus, per išpardavimus galima rasti prekių ir su 20 proc., ir su 75 proc. nuolaida. Tačiau J.Gavėnas įsitikinęs, kad pagrindinis tikslas – ne parduoti, pavyzdžiui, pangasijų filė su 40 proc. nuolaida, o pritraukti pirkėjų, kurie susivilioję akcija įsigytų ir neplanuotų pirkinių.

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/lietuvos-prekybininkai-jau-sukompromitavo-ne-tik-akcijas-bet-ir-ispardavimus

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.