- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Konkurencija prilaiko kainas

Autorius: veidas.lt | 2014 09 01 @ 16:00 | Verslas | No Comments

Nors pagunda „pagražinti“ kainas eurais didžiulė, jų pokyčius daugiausia lemia kitos priežastys.

 

Kuo arčiau euro, tuo daugiau įtampos ir kalbų apie kylančias kainas, nesąžiningus prekybininkus ir paslaugų teikėjus, kurie pasinaudodami euro įvedimu kelia kainas ir apiplėšinėja vartotojus. Nuo praėjusio penktadienio į kryžiaus žygį prieš sukčiauti nusiteikusius prekybininkus pakilo daugiau kaip 350 kontrolierių iš įvairių valstybės institucijų. Jie tikrins, ar teisingai nustatytos kainos litais ir eurais, o už nusižengimus baus.

Lietuvos statistikos departamentas praneša, kad šių metų liepos mėnesį, palyginti su birželiu, vartojimo prekių ir paslaugų kainos sumažėjo puse procento. Prekių kainos sumažėjo, o paslaugų kainos padidėjo vienu procentu. Beje, paslaugų kainos kilo ketvirtą mėnesį iš eilės.

Daugiausiai kilo keleivių vežimo oro transportu (14,9 proc.), atostogų išvykų (4,7 proc.), maitinimo įstaigų (1,2 proc.), kitų medicinos paslaugų ne ligoninėse (3,8 proc.) ir kavos, arbatos, kakavos (4,1 proc.) bei mėsos (0,3 proc.) kainos. Iš poilsio ir kultūros prekių bei paslaugų daugiausiai (5,8 proc.) brango laikraščiai ir periodiniai leidiniai.

„Veidas“ aiškinosi, kodėl kyla kai kurios vartojimo prekių ir paslaugų kainos ir ar dėl to kaltas artėjantis euras.

 

Už tą pačią kainą gauni mažiau

 

Akivaizdu, kad oro transporto, atostogų išvykų paslaugų kainų kilimą lemia sezoninė šių paslaugų paklausa. Tą patvirtina ir Lietuvos statistikos departamento Kainų statistikos skyriaus vedėjo pavaduotoja Nijolė Šaltenienė, prie kasmetinio sezoninio pabrangimo priskirdama ir kitų medicinos paslaugų, daugiausia sanatorijų paslaugų, pabrangimą.

Kas kita – maitinimo įstaigų paslaugų, maisto produktų brangimas. Įtariama, kad tam įtakos gali turėti ir artėjantis euras. Dėl galimo piktnaudžiavimo euro įvedimo laikotarpiu skundų yra gavusi ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Tačiau tiriant šiuos atvejus aiškėja, kad kainų kilimą lemia objektyvios ekonominės priežastys – brangsta gamyba, tiekimas, po ilgo laiko pakeista kainodara ar teikiamų paslaugų pobūdis.

Bendrovės „Ida Basar“, valdančios to paties pavadinimo restoraną Vilniuje, generalinė direktorė Henrita Kontrauskienė sako, kad kol kas restoranas kainų nekėlė, tačiau jei ir toliau parduotuvėse, pas tiekėjus kils produktų kainos, ir jie bus priversti kainas didinti.

„Nuo balandžio mėnesio stebime, kad brangsta silkė, jautienos išpjova, veršiena, starkio filė, konservuoti artišokai, varškė, vynas. Pabrango ir šiukšlių išvežimas, vanduo. Pastebiu, kaip gamintojai žaidžia kainomis: kad augimas nebūtų toks pastebimas, mažinamas produkto kiekis pakuotėje, ypač pieno produktų. Žodžiu, už tą pačią kainą parduodama mažiau“, – savo pastebėjimais dalijasi H.Kontrauskienė.

Ne tik visą šį tekstą, bet ir visus kitus šios savaitės “Veido” straipsnius galėsite perskaityti išsiuntę žinutę numeriu 1390 ir įrašę “veidas 332014″ bei įvedę gautą kodą.

Žinutės kaina 4 Lt/1,16 EUR. Plačiau http://www.veidas.lt/veidas-nr-33-2014-m

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/konkurencija-prilaiko-kainas

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.