- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Karolis Baltrūnas: „Visuomet gerai turėti konkurentų – jie neleidžia užmigti“

Autorius: veidas.lt | 2014 12 10 @ 12:00 | Žmonės | No Comments

Kokie veiksniai – įgyta patirtis, tėvų veiklos pavyzdys lemia jaunuolio gebėjimą, norą pradėti verslą? Ar pirmieji žingsniai savarankiškumo link turi būti žengti dar vaikystėje? Pastaruoju metu jaunieji Lietuvos verslininkai drąsiai žengia į rinką, bet ar jų rizika atsiperka?

 

Dovilė Joneliūnienė

 

Pasak 24-erių metų „Talia Ink“ bendrovės vadovo Karolio Baltrūno, verslas – lyg nuolatinis akmens stūmimas į kalną. Tačiau būtent kalno viršūnės siekiamybė ir skatina judėti į priekį.

ISM vadybos ir ekonomikos universitete tarptautinio verslo ir komunikacijos bakalauro programą anglų kalba studijavęs K.Baltrūnas pradėjo verslauti dar mokykloje. „Tėvai auklėdami mane pabrėžė, kad svarbiausia turėti tikslą, tuomet gali viską pasiekti. Jau studijuodamas pradėjau pardavinėti paslaugas, buvau vadybininkas, sekėsi tikrai neblogai, po kiek laiko pakeičiau įmonę, dirbau projektų vadovu, vėliau teko paragauti ir vadovo duonos“, – pasakoja Karolis.

Dirbdamas jis sako sukaupęs reikalingų žinių, nuo ko reikia pradėti savo veiklą. Be to, atsirado daugiau pažinčių. Norint pradėti verslą reikia rasti patinkančią nišą, kurioje turėtum pakankamai informacijos ir galėtum sukurti išskirtinį produktą, nes kopijuoti šiandienos rinkoje, karolio manymu, tikrai nepavyks.

Jis žinojo, kad ateityje bus verslininkas, norės kurti kažką savo. „Visuomet maniau, kad svarbiausia daryti tai, kas patinka. Norėjau sukurti produktą ar paslaugą, kuri bent šiek tiek pakeistų pasaulį. Nuo pat mažų dienų žavėjausi startuoliais ir žmonėmis, kurie kuria išskirtinius produktus, nuolat domėjausi internetine rinkodara. Baigęs universitetą supratau, kad reikia kažką daryti, nes darbas nuo aštuonių iki penkių tiesiog manęs netenkino, o svetimų svajonių įgyvendinimas taip pat nežavėjo. Po tokio kasdieninio darbo nuolat ieškodavau papildomos veiklos“, – prisimena verslininkas.

Gimė kelios idėjos, kurioms įgyvendinti reikėjo finansavimo, ir jis suskubo surinkti komandą, o kad ją išlaikytų, pritaikė savo žinias internetinėje rinkodaroje.

„Taip gimė „Talia Ink“. Šį rugpjūtį atšvęstas įmonės gimtadienis, jau atlikta apie 40 projektų“, – pirmuosius darbo vaisius vardija Karolis.

Visa tai daroma tam, kad vieną dieną būtų sukurtas išskirtinis produktas, šiuo metu dirbama prie projekto „ChaseTrip“. Tai internetinė kelionių platforma, kurioje kiekvienas gali skelbti, atrasti ir pirkti unikalias keliones. Tikima, jog „ChaseTrip“ yra naujas būdas, padėsiantis žmonėms keliauti, kai kiekviena, kad ir pati beprotiškiausia kelionė ar idėja, gali tapti neužmirštamu prisiminimu. Didžiausias šio projekto pranašumas, kad viskas sukurta aistringiausių keliautojų, vietinių žmonių.

Karolis įsitikinęs: kad ir kiek turi darbo, visuomet gali susiplanuoti viską taip, jog visi tikslai būtų įgyvendinti laiku ir kokybiškai.

 

Didžiausia klaida – bijoti suklysti

Paklaustas, kokių iššūkių kyla, Karolis pabrėžia, kad svarbiausia pradedant savo verslą turėti pirmąjį klientą. Reikia pradėti nuo pardavimo ir produkto vystymo – tik tuomet galima pasiekti gerų rezultatų. Po to galima pereiti prie logotipo, interneto svetainės kūrimo. Žinoma, svarbu turėti ir reikiamų tos srities žinių.

Ar Lietuvoje pradedant verslą gali kilti sunkumų? Karolis mano, kad Lietuvos nereikėtų išskirti kaip šalies, kurioje sudėtinga pradėti veiklą.

Tiesa, jis pastebi, kad jaunieji verslininkai iš kitų tikisi pasitikėjimo, nuoširdumo ir atvirumo. Jauna įmone dažnas nepasitiki, prašo rekomendacijų, ir tai suprantama, tačiau būtų puiku, jei visuomenė vis dėlto lanksčiau žiūrėtų į pradedantį verslininką, suteiktų jam galimybę.

Kokias dažniausias klaidas daro žmonės, pradėdami verslą? „Didžiausia klaida ta, jog žmonės nedaro klaidų, kad patikrintų, ar verta kurti verslą. Pirmiausia apie savo verslo idėją reikėtų papasakoti šimtui žmonių, nebijoti vertinimo, kitų nuomonės. Yra labai daug žmonių, kurie patars, nukreips tinkama linkme. Jaunam verslininkui lengviau, juk nepavykus gali vėl kabintis ir pradėti iš naujo. Kyla mintis – užsirašai, susiplanuoji ir pradedi veikti. Turiu taisyklę, kuria vadovaujuosi: jei šovus idėjai nepradedi imtis veiksmų per 48 valandas, tuomet idėja net neverta dėmesio. Nebūtina iškart registruoti įmonės – užtenka pasikalbėti su pažįstamais ir išklausyti, ką jie mano, ar paieškoti informacijos internete. Būtina patyrinėti rinką, ko reikia visuomenei. Nereikia bijoti konkurentų – jie neleidžia užmigti. O svarbiausia, jei kas nesiseka, reikia nesutrikti ir ieškoti sprendimų, bandyti iš naujo. Labai protingai turime skirstyti savo laiką“, – patirtimi dalijasi K.Baltrūnas.

Norinčiam pradėti savo verslą žmogui Karolis pataria nuolat save lavinti, mokėti priimti ir neigiamą atsakymą, nebijoti imtis veiksmų. Tik tuomet bus galimybė tapti lyderiu.

„Kiek teko bendrauti su verslininkais, nė vienas nesako, kad pradžia lengva, nes tikrai reikia įdėti daug pastangų. Pradėti galima ir nuo verslo plano, kurį nuolat tobuliname, pabrėžiame svarbiausius principus. Po penkerių metų reikėtų jį visiškai perrašyti. Pačiam žmogui svarbu veržlumas, visuomet turi būti aiškus tikslas, dėl ko tai darai: svarbiausia, kad pagrindinis tikslas nebūtų pinigai“, – teigia Karolis.

Kokie veiksniai – įgyta patirtis, tėvų veiklos pavyzdys lemia jaunuolio gebėjimą, norą pradėti verslą? Ar pirmieji žingsniai savarankiškumo link turi būti žengti dar vaikystėje? Pastaruoju metu jaunieji Lietuvos verslininkai drąsiai žengia į rinką, bet ar jų rizika atsiperka?

 

Dovilė Joneliūnienė

 

Pasak 24-erių metų „Talia Ink“ bendrovės vadovo Karolio Baltrūno, verslas – lyg nuolatinis akmens stūmimas į kalną. Tačiau būtent kalno viršūnės siekiamybė ir skatina judėti į priekį.

ISM vadybos ir ekonomikos universitete tarptautinio verslo ir komunikacijos bakalauro programą anglų kalba studijavęs K.Baltrūnas pradėjo verslauti dar mokykloje. „Tėvai auklėdami mane pabrėžė, kad svarbiausia turėti tikslą, tuomet gali viską pasiekti. Jau studijuodamas pradėjau pardavinėti paslaugas, buvau vadybininkas, sekėsi tikrai neblogai, po kiek laiko pakeičiau įmonę, dirbau projektų vadovu, vėliau teko paragauti ir vadovo duonos“, – pasakoja Karolis.

Dirbdamas jis sako sukaupęs reikalingų žinių, nuo ko reikia pradėti savo veiklą. Be to, atsirado daugiau pažinčių. Norint pradėti verslą reikia rasti patinkančią nišą, kurioje turėtum pakankamai informacijos ir galėtum sukurti išskirtinį produktą, nes kopijuoti šiandienos rinkoje, karolio manymu, tikrai nepavyks.

Jis žinojo, kad ateityje bus verslininkas, norės kurti kažką savo. „Visuomet maniau, kad svarbiausia daryti tai, kas patinka. Norėjau sukurti produktą ar paslaugą, kuri bent šiek tiek pakeistų pasaulį. Nuo pat mažų dienų žavėjausi startuoliais ir žmonėmis, kurie kuria išskirtinius produktus, nuolat domėjausi internetine rinkodara. Baigęs universitetą supratau, kad reikia kažką daryti, nes darbas nuo aštuonių iki penkių tiesiog manęs netenkino, o svetimų svajonių įgyvendinimas taip pat nežavėjo. Po tokio kasdieninio darbo nuolat ieškodavau papildomos veiklos“, – prisimena verslininkas.

Gimė kelios idėjos, kurioms įgyvendinti reikėjo finansavimo, ir jis suskubo surinkti komandą, o kad ją išlaikytų, pritaikė savo žinias internetinėje rinkodaroje.

„Taip gimė „Talia Ink“. Šį rugpjūtį atšvęstas įmonės gimtadienis, jau atlikta apie 40 projektų“, – pirmuosius darbo vaisius vardija Karolis.

Visa tai daroma tam, kad vieną dieną būtų sukurtas išskirtinis produktas, šiuo metu dirbama prie projekto „ChaseTrip“. Tai internetinė kelionių platforma, kurioje kiekvienas gali skelbti, atrasti ir pirkti unikalias keliones. Tikima, jog „ChaseTrip“ yra naujas būdas, padėsiantis žmonėms keliauti, kai kiekviena, kad ir pati beprotiškiausia kelionė ar idėja, gali tapti neužmirštamu prisiminimu. Didžiausias šio projekto pranašumas, kad viskas sukurta aistringiausių keliautojų, vietinių žmonių.

Karolis įsitikinęs: kad ir kiek turi darbo, visuomet gali susiplanuoti viską taip, jog visi tikslai būtų įgyvendinti laiku ir kokybiškai.

 

Didžiausia klaida – bijoti suklysti

Paklaustas, kokių iššūkių kyla, Karolis pabrėžia, kad svarbiausia pradedant savo verslą turėti pirmąjį klientą. Reikia pradėti nuo pardavimo ir produkto vystymo – tik tuomet galima pasiekti gerų rezultatų. Po to galima pereiti prie logotipo, interneto svetainės kūrimo. Žinoma, svarbu turėti ir reikiamų tos srities žinių.

Ar Lietuvoje pradedant verslą gali kilti sunkumų? Karolis mano, kad Lietuvos nereikėtų išskirti kaip šalies, kurioje sudėtinga pradėti veiklą.

Tiesa, jis pastebi, kad jaunieji verslininkai iš kitų tikisi pasitikėjimo, nuoširdumo ir atvirumo. Jauna įmone dažnas nepasitiki, prašo rekomendacijų, ir tai suprantama, tačiau būtų puiku, jei visuomenė vis dėlto lanksčiau žiūrėtų į pradedantį verslininką, suteiktų jam galimybę.

Kokias dažniausias klaidas daro žmonės, pradėdami verslą? „Didžiausia klaida ta, jog žmonės nedaro klaidų, kad patikrintų, ar verta kurti verslą. Pirmiausia apie savo verslo idėją reikėtų papasakoti šimtui žmonių, nebijoti vertinimo, kitų nuomonės. Yra labai daug žmonių, kurie patars, nukreips tinkama linkme. Jaunam verslininkui lengviau, juk nepavykus gali vėl kabintis ir pradėti iš naujo. Kyla mintis – užsirašai, susiplanuoji ir pradedi veikti. Turiu taisyklę, kuria vadovaujuosi: jei šovus idėjai nepradedi imtis veiksmų per 48 valandas, tuomet idėja net neverta dėmesio. Nebūtina iškart registruoti įmonės – užtenka pasikalbėti su pažįstamais ir išklausyti, ką jie mano, ar paieškoti informacijos internete. Būtina patyrinėti rinką, ko reikia visuomenei. Nereikia bijoti konkurentų – jie neleidžia užmigti. O svarbiausia, jei kas nesiseka, reikia nesutrikti ir ieškoti sprendimų, bandyti iš naujo. Labai protingai turime skirstyti savo laiką“, – patirtimi dalijasi K.Baltrūnas.

Norinčiam pradėti savo verslą žmogui Karolis pataria nuolat save lavinti, mokėti priimti ir neigiamą atsakymą, nebijoti imtis veiksmų. Tik tuomet bus galimybė tapti lyderiu.

„Kiek teko bendrauti su verslininkais, nė vienas nesako, kad pradžia lengva, nes tikrai reikia įdėti daug pastangų. Pradėti galima ir nuo verslo plano, kurį nuolat tobuliname, pabrėžiame svarbiausius principus. Po penkerių metų reikėtų jį visiškai perrašyti. Pačiam žmogui svarbu veržlumas, visuomet turi būti aiškus tikslas, dėl ko tai darai: svarbiausia, kad pagrindinis tikslas nebūtų pinigai“, – teigia Karolis.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/karolis-baltrunas-%e2%80%9evisuomet-gerai-tureti-konkurentu-%e2%80%93-jie-neleidzia-uzmigti%e2%80%9c

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.