- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Galvosūkių virusu lietuviai ketina užkrėsti ir kaimynus

Autorius: veidas.lt | 2010 03 31 @ 12:18 | Karjera | No Comments

“Galvosūkių pasaulio” parduotuvės per ketverius metus ne tik prisijaukino didelį būrį pirkėjų, bet ir ketina savo sėkme užkrėsti kaimynines šalis.

“Kai atidarėme pirmąją parduotuvę, daug kas iš mūsų juokėsi: esą iš galvosūkių verslo nepadarysi”, – pradžią prisimena vienas parduotuvės savininkų Vaidas Rimkus. Dabar šalyje sėkmingai veikia jau penkios parduotuvės – dvi sostinėje, po vieną Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Per metus jos pasiekė 3 mln. Lt apyvartą. Šiuo metu verslininkas jau rimtai dairosi į Latvijos bei Estijos rinkas.

Intelektualūs žaidimai

Kuo ypatingos šios parduotuvės, jei sunkmečiu ne tik išgyvena, bet ir plečiasi? “Supratau, kad žaidimai, kurie priklauso nuo sėkmės, – neįdomūs. Todėl tokiais neprekiaujame”, – dėsto ponas Vaidas ir rodo vokišką žaidimą “Piko valanda”. Iš pažiūros tai paprasčiausia dėžutė, kurioje keli namai, gatvės, kelios mašinėlės, kurias viso labo tereikia nuvairuoti iš taško A į tašką B išvengiant spūsčių. Negudrus dalykėlis – iš karto nusprendžiu, bet, pasirodo, sugalvoti strategiją nėra taip paprasta, ir net “rimti” vyrai užsisėdi prie šio žaidimėlio iki išnaktų. Matyt, ne veltui žaidimas pelnė net 40 įvairių apdovanojimų.

Kitas daikčiukas – langeliais suskirstytas kvadratas. Į kiekvieną langelį tam tikra tvarka reikia sudėti po vieną tam tikros spalvos ir formos pyragėlį. Betgi pabandyk sudėti!

“Tai strateginiai žaidimai, kurie verčia mąstyti, numatyti ėjimus, ieškoti sprendimo”, – aiškina V.Rimkus.
Dar yra žaidimų, kurie lavina ne vien logiką ar fantaziją, bet ir komunikacinius įgūdžius, arba motoriką. Pastaruosius tėvai perka vaikams po traumų. Panašiam tikslui tinka ir galybė “jo-jo”, Rubiko kubų, o štai sudoku skirti Alzheimerio ligos profilaktikai.

Prekiaujama “Galvosūkių pasaulyje” ir senu patikimu dalyku – kortomis. Yra klasikinių, yra dengtų plastiku ir net pastarojo laiko mada – kortos, kuriomis gali lošti 20 žmonių. Tam sugalvoti net specialūs žaidimai, kurie užtikrina vakarėlio smagumą iki pat ryto. Šie žaidimai šiek tiek panašūs į populiariąją kompiuterinę “Mafiją”. Bet dabar į madą grįžta klasika – šachmatai, šaškės, kortos, nardai.

Atkaklieji gali įsitverti vadinamojo bedlamo kubo – viso labo trylikos dalių, kurias reikia sudėti į kubą. Galvosūkio kūrėjas tvirtina, kad yra daugiau kaip 19 tūkst. būdų jį sudėti, bet pavyksta retai kuriam. Sostinės “Akropolyje” dirbančiam pardavėjui jį pavyko palaužti per tris paras. O kūrėjas iš to tik juokiasi: galvosūkio esmė – ne sudėti, o dėlioti.

Įdomiausias – azartiškas pirkėjas

“Mūsų klientai – nuo aštuonerių iki 99-erių metų. Kiekvienas ateina su savo pageidavimu. Vieni mėgsta stalo žaidimus, kiti galvosūkius, treti strateginius žaidimus. Stengiamės jų norus išpildyti”, – verslo sėkmės paslaptimis dalijasi Vaidas.
Todėl “Galvosūkių pasaulio” parduotuvėse dabar jau yra daugiau kaip 400 žaidimų ir 600 galvosūkių. “Trečdalį esu išbandęs pats”, – nusišypso Vaidas.

Tačiau šiose parduotuvėse nerasime nei “Lego”, nei “Duplo”. “Stengiamės atvežti tai, ko neturi kiti. Juk “Lego” prekiauja žaislų parduotuvės, tai kam mums tą patį siūlyti”? – klausia vadovas ir priduria, kad visus, kurie prekiauja stalo žaidimais, jis vadina ne konkurentais, o partneriais, nes jie parduoda tai, ko neturi jis, ir dėl to išlošia pirkėjas.
“Galvosūkių pasaulyje” galima rasti populiariausius pasaulyje žaidimus, galvosūkius, tarp jų ir nemažai tokių, kurie pelnė įvairių apdovanojimų. Beje, visų gerai žinomas “Monopolis” pagal tuos kriterijus viso labo tėra vidutinis žaidimas. O verslininkas stengiasi rasti kažką unikalaus, įdomaus, todėl artimiausiu metu į Lietuvą atkeliaus metaliniai konstruktoriai, kuriuos reikės suvaržyti varžtais, – seniai nematyta prekė.

Mūsų pašnekovas nuolat dirba su dvylika tiekėjų, bet jei gauna ypatingą užsakymą, gali patenkinti ir jį. “Įdomiausi klientai, kurie ateina su retu žaidimu ir sako, kad nori kito tokio ar panašaus”, – pastebi ponas Vaidas. Todėl darbuotojai čia kruopščiai atrenkami. Ieškoma žmonių, kurie turi charizmos ir nori dirbti būtent tokioje parduotuvėje. Jie turi ne tik žinoti žaidimo taisykles, bet ir parodyti pavyzdį, patarti pirkėjui, padėti apsispręsti.

Kyla klausimas, kam reikia brangių stalo žaidimų, jei internetas nuo jų lūžta? “Daugelis tėvų pas mus ateina kaip tik trokšdami atitraukti vaikus nuo kompiuterio. O suaugusieji… – Vaidas susimąsto. – Kiekvienas suaugęs yra kaip didelis vaikas, jam irgi reikia pramogų, nes kartais būtina “perkrauti” smegenis”.

Pasak V.Rimkaus, Lietuvoje žaidimų paklausa didžiulė – kas antram trečiam lietuviui reikia galvosūkių, kryžiažodžių ar žaidimų. “Žiūrėkite, kokie populiarūs galvosūkių žurnalai, televizijoje nuolat sukasi galvosūkių laidos, daugybė žmonių iki šiol ilgisi “Šešių nulių – milijono”, – sako ponas Vaidas.

Todėl jis įsitikinęs, kad ateityje rinka tik plėsis ir “Galvosūkių pasaulis” prie to prisidės.

“Veido” dosjė

Vaidas Rimkus – “New media publishing”, valdančių parduotuvių tinklą “Galvosūkių pasaulis”, vienas akcininkų ir pardavimo bei rinkodaros vadovas, 33 m.

Pomėgiai: kadangi hobis tapo darbu, dabar jo neturi. Juokauja, kad geriausias hobis – poilsis.

Išsilavinimas: nebaigtos medicinos studijos universitete.

Apie įmonę
Apyvarta: 2009 m. – 3 mln. Lt
Darbuotojų skaičius – 26
Įmonė įkurta 2007 m.

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/galvosukiu-virusu-lietuviai-ketina-uzkresti-ir-kaimynus-3

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.