- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

Debesų kompiuterija tampa net mažiausių įmonių kasdienybe

Autorius: veidas.lt | 2012 01 04 @ 08:04 | IT naujienos | 2 Comments

Naujausias IT tendencijas galima vadinti technologijų demokratizacija.

 

Terminas „debesų kompiuterija“ skamba magiškai, tačiau tik nedaugelis supranta, kad „debesų“ paslaugomis naudojamės jau šiandien. Jei mūsų elektroninis paštas, failų saugykla ar biuro programų paketas yra internete, vadinasi, debesų kompiuterija naudojamės ir mes. Tačiau šių paslaugų teikėjų galutinis tikslas – kad debesų kompiuterijos sąvoka taptų nereikalinga, o vartotojas net nepastebėtų, jog naudojasi „debesų“ sprendimais.

Vienos stambiausių IT bendrovių „Microsoft“ generalinis direktorius Centrinei ir Rytų Europai Takuya Hirano dalijasi mintimis su „Prognozių“ skaitytojais apie artimiausią „debesų“ bei kitų informacinių technologijų ateitį.

PROGNOZĖS: Praėjusių metų lapkričio pabaigoje Lietuvai buvo įjungta debesų kompiuterijos paslauga „Microsoft Office 365“. Kokios naudos ji duos verslui ir paprastiems vartotojams?

T.H. Šis paketas iš esmės buvo kurtas galvojant apie verslą – tiek smulkųjį ir vidutinį, tiek stambųjį. Neatkalbinėsiu nuo galimybės išbandyti šią paslaugą ir paprastų vartotojų – juolab kad dalis paslaugų prieinamos nemokamai, o kitas kurį laiką taip pat galima išbandyti nemokamai.

Tam tikra prasme tai technologijos demokratizacija, nes anksčiau tokios paslaugos buvo prieinamos tik didelėms kompanijoms, galinčioms sau leisti išlaikyti IT skyrius, serverius ir juos aptarnaujantį personalą. Šiandien tą gali turėti net mažiausia įmonė, nes „Office 365“ – tai ne tik biuro programų paketas, bet ir daugybė papildomų paslaugų: bendradarbiavimo, turinio valdymo, vaizdo skambučių ir konferencijų, elektroninio pašto, susirašinėjimo programų.

Lietuvoje tyrimai rodo, kad apie trečdalį smulkiojo ir vidutinio verslo atstovų teigiamai žiūri į debesų kompiuterijos sprendimus. Patraukliausios savybės – prieinamumas prie duomenų iš bet kurio kompiuterio, planšetės ar išmaniojo telefono, aptarnavimas bei techninė pagalba, na ir, žinoma, nedidelė kaina.

Debesų technologijos keičia ir saugumo sąvoką – anksčiau visi manė, kad svarbūs dokumentai saugesni asmeniniame prietaise, tačiau dabartinės debesų technologijų paslaugos aiškiai įrodo, kad svarbūs failai daug saugesni tinkle, žinoma, kurį prižiūri patikima kompanija.

Tad galima apibendrinti, kad „Office 365“ yra vienas tų sprendimų, kurie akivaizdžiai parodo, kad debesų technologijos padės lengviau ir greičiau pradėti savo verslą.

PROGNOZĖS: Galbūt galėtumėte pateikti kokių pavyzdžių iš savo patirties, kaip verslas priima debesų technologijų teikiamas galimybes?

T.H.: Iki 2011 m. vidurio dirbau Japonijoje, todėl galiu papasakoti, kaip šios šalies verslas, pasižymintis senomis tradicijomis, priėmė debesų technologijas. Išties buvo gana įdomu stebėti ir dalyvauti šiame procese. Prieš kelerius metus terminas „debesų technologijos“ buvo dažniau linksniuojamas spaudoje, vis minint pagrindinį šios technologijos privalumą didžiajam verslui – išlaidų IT skyriams taupymą. Tai paskatino Japonijos bendrovių direktorius domėtis, ar jų įmonėse jau įgyvendinamas „debesis“ ir kokias funkcijas galima perduoti į internetą, o kokių ne. Dėl šios priežasties įmonėse buvo ne tik iš pagrindų reformuoti IT padaliniai, bet ir peržiūrėta daugybė kitų susijusių veiklos mechanizmų. Taip debesų technologijos prisidėjo prie ganėtinai plataus įmonių verslo procesų optimizavimo vajaus. Be to, perėjimas prie debesų technologijų paskatino kurti naują programinę įrangą.

PROGNOZĖS: Japonai visada žengia keliais žingsniais priekyje kitų. Galbūt debesų kompiuterija jiems padėjo tvarkytis su pavasarį šalį ištikusios stichinės nelaimės padariniais?

T.H.: Labai stipriai padėjo. Jau vien pirmąją nelaimės dieną, kai nutrūko telefono ryšys, nebeveikė transporto sistema, internetinės pokalbių programos, tokios kaip „Skype“ ar „Lync“, tapo vienintelėmis komunikacijos priemonėmis koordinuojant daugelio privačių ir valstybinių organizacijų veiksmus.

Vėliau, kai paaiškėjo, kokia didelė katastrofa ištiko šalį, reikėjo kažkaip įvertinti visą padarytą žalą. Mes suvokėme, kad tam nepakaktų ištisos draudimo agentų armijos, apginkluotos fotoaparatais, fiksuojančios sugriovimus ir siunčiančios nuotraukas įprastu paštu, kurio veikla irgi buvo sutrikusi. Todėl per keturias dienas internete sukūrėme skaitmeninę nuostolių registravimo sistemą – be debesų technologijų teikiamų galimybių tokiai sistemai kurti prireiktų kelių mėnesių.

Taip pat kartu su „Toyota“ per porą dienų buvo sukurta speciali sistema, kuri, pasinaudodama automobiliuose įdiegtomis navigacijos programomis, „stebėjo“, kurie keliai išvažiuojami – pagal šiuos duomenis gelbėtojai bei pagalbos teikėjai galėjo sudaryti kelių maršrutus, kuriais vanduo, maistas ir kitos būtinos priemonės be kliūčių pasiekė nukentėjusius gyventojus.

PROGNOZĖS: Kokios pagrindinės informacinių technologijų tendencijos, į kurias „Microsoft“ žada šiais metais investuoti daugiausiai?

T.H.: Šiais metais turėtų pasirodyti naujausia operacinė sistema „Windows 8“, kuri veiks tiek asmeniniuose, tiek planšetiniuose kompiuteriuose. Taip pat vis labiau tobuliname išmaniesiems telefonams skirtą operacinę sistemą „Windows Phone“ bei žaidimų konsolę „Xbox 360“, kuri su „Kinect“ priedu tampa universaliu namų pramogų įrenginiu. Vienas svarbiausių „Microsoft“ tikslų – susieti visus šiuos įrenginius į bendrą ekosistemą, kad vartotojai net nepastebėtų, jog naudojasi skirtingais prietaisais kaip vienu. Tai, ko gero, bus didžiausia debesų technologijų nauda namų vartotojams.

Visą publikacijos tekstą nuo pirmadienio skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete (http://www.veidas.lt/progozes-2012) arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/debesu-kompiuterija-tampa-net-maziausiu-imoniu-kasdienybe

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.