- Veidas.lt - http://www.veidas.lt -

„iPad“ atkeliavo į parduotuves. Deja, ne Lietuvoje

Autorius: veidas.lt | 2010 04 06 @ 15:37 | Redakcijos blogas | 4 Comments

Velykų išvakarėse prie 150 Jungtinėse Amerikos Valstijose įsikūrusių „Apple“ parduotuvių būriavosi ilgos pirkėjų eilės. Prasidėjo prekyba „iPad“ – naujais planšetiniais kompiuteriais. Pasak „Apple“, per pirmąją dieną pavyko parduoti net 300 tūkst. nuo 500 iki 700 dolerių kainuojančių įrenginių. Kol kas pardavinėjami modeliai neturi 3G mobiliojo ryšio – jie prie interneto jungiasi tik naudodami bevielį „Wi-Fi“. Jeigu kompanijos duomenys tikslūs, „iPad“ populiarumu pralenkė kitą, jau legendiniu tapusį „Apple“ kūrinį – mobilųjį telefoną „iPhone“. Pirmąją prekybos dieną buvo parduota „vos“ 270 tūkst. telefonų, o per nepilnus trejus metus – per 42 mln. vienetų. Skaičiai – išties įspūdingi, juk pirkėjai atiduota nemažus pinigus už įrenginius, kurių niekada nėra lietę savo rankomis. „Apple“ neišradinėja dviračio. Atradusi raktą į pirkėjų širdis, ji kiekvieną kartą, pristatinėdama naujus produktus, taiko tuos pačius rinkodaros triukus. Turėti „Apple“ kūrinį – tolygu priklausyti išrinktųjų kastai. Už šį statuso simbolį negaila išleisti kelis papildomus dolerius.

„Apple iPad“ – tai klaviatūros neturintis planšetinis kompiuteris, valdomas 9,7 colio įstrižainės liečiamuoju ekranu. Savo išvaizda įrenginys primena ūgtelėjusius „iPhone“ telefonus ir „iPod“ leistuvus. Planšetės operacinė sistema taip pat pasiskolinta iš mažųjų giminaičių.

Kaip ir kiti „Apple“ gaminiai „iPad“ paperka valdymo paprastumu, išskirtiniu dizainu ir solidžia konstrukcija. Deja, kompanijos siekiai ieškoti paprasčiausių kelių ne visada sutinkami vienareikšmiškai. Pvz., „iPad“ neleidžia vienu metu naudotis keliomis programomis ir nepalaiko „Flash“ technologijos, kuri naudojama daugelyje interneto svetainių. Todėl bandydami jais atlikti užduotis, kurias esame įpratę daryti savo kompiuteriu, susidursime su nemenkais sunkumais.

Už 500 dolerių JAV galima įsigyti vidutinio pajėgumo nešiojamąjį kompiuterį. Tiek pat kainuojantis ir vos 16 gigabaitų vidinę atmintį turintis „iPad“ modelis jo atstoti negali. Tačiau „Apple“ nė nebando siūlyti savo planšetės kaip visaverčio kompiuterio pakaitalo. „iPad“ pristatomas kaip visai naujos klasės įrenginys, kuriuo galima naršyti internete, skaityti elektroninius leidinius, žiūrėti filmus ar naudotis įvairiomis taikomosiomis programomis. Programos ir žaidimai – stiprioji įrenginio pusė. Jame galima diegti daugelį iš 180 tūkst. „iPhone“ telefonams skirtų programų. Pristatymo dieną pradėta prekiauti specialiai „iPad“ skirtais įrankiais. Deja, jie net kelis kartus brangesni už telefonams skirtas programas.

Kaip „iPhone“ tapo išmaniųjų telefonų sinonimu, taip „iPad“ siekia tapti elektroninių skaityklių standartu. Jame galima skaityti įvairių internetinių knygynų siūlomas elektronines knygas. Savo knygyną pristatė ir „Apple“, tiesa „iBooks“ kol kas galės naudotis tik JAV gyventojai. Elektronines versijas jau pristatė nemažai garsiausių periodinių leidinių. Jau galima užsisakyti „The Times“, „The Wall Street Journal“. Tačiau prenumeratos kainos netgi viršija popierinių leidinių įkainius. Todėl jas rinktis gali nebent technologijų fanatai.

Įrenginio, jam skirtų programų bei pramogų kaina susilaukia daugiausiai prieštaringų vertinimų. Paskaičiuota, kad realūs „iPad“ gamybos kaštai tesiekia 270 dolerių. Todėl tikėtina, kad po kelių mėnesių, nuslūgus pirmajai susidomėjimo bangai, kaina bus gerokai sumažinta. Turėtų kristi ir „iPad“ skirtų programų bei el. leidinių kainos. Lygiai tas pačias tendencijas stebėjome prieš kelerius metus, kai buvo išleistas pirmosios kartos „iPhone“.

Didelė kaina – ne vienintelis pirmosios kartos įrenginių trūkumas. „iPad“ pirkėjai jau spėjo susidurti su problemomis. Pvz., iš aliuminio lydinio pagamintas korpusas prastai praleidžia radijo bangas, todėl „Wi-Fi“ ryšys, kuris naudojamas įrenginiui prisijungti prie interneto ir „Apple iTunes“ elektroninės parduotuvės, veikia gerokai silpniau nei kituose įrenginiuose. Kita bėda – „iPad“ sveria apie 600 gramų. Gana nedaug, jei lyginsime šį įrenginį su nešiojamaisiais kompiuteriais. Tačiau pasirodo, kad skaitant knygas ar žurnalus, rankos greitai pavargsta.

Kada „iPad“ pasieks Lietuvą ir kiek jis kainuos, pasakyti sunku. Tai nemaža dalimi priklausys nuo pardavimų Jungtinėse Amerikos Valstijose. „Apple“ visada koncentruojasi į šią svarbiausią rinką, o visas kitas šalis (netgi anglakalbes) traktuoja kaip antrarūšes. Tačiau ir atėjus laikui, už gerokai didesnę kainą nei JAV gausime gerokai mažiau. Mat daugelis „Apple iTunes“ el. parduotuvės skyrių pirkėjams iš Lietuvos yra uždaryti. „iPhone“ telefonų savininkai gerai žino, kad mums leleidžiama pirkti filmų, muzikos ar užsisakyti TV serialų. Atsiradus „iPad“, draudžiamų gėrybių sąrašas pasipildys ir elektroninėmis knygomis. Be šių papildomų galimybių išgaruoja nemaža „iPad“ žavesio dalis.

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.

Straipsnis publikuotas: http://www.veidas.lt

Straipsnio adresas: http://www.veidas.lt/%e2%80%9eipad%e2%80%9c-atkeliavo-i-parduotuves-deja-ne-lietuvoje

© 2002-2009 UAB "Veido periodikos leidykla". Visos teisės saugomos.